۱۸ جاذبه اصلی دبی

سارا کرایی
سارا کرایی دوشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
۱۸ جاذبه اصلی دبی

بی‌شک در یک سفر نمی‌توانید همه جاهای دیدنی دبی را تجربه کنید. در این مقاله با ۱۸ مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی آشنا می‌شویم.

دبی، شبیه هیچ کجای دیگر دنیا نیست. شهری کاملا منحصربه‌فرد است، شهری که ادعا می‌شود سرعت رشد و پیشرفتش از هر شهر دیگری در دنیا سریع‌تر بوده است. شهری که در ۴۰ سال گذشته از بندری کوچک به باشکوه‌ترین، دیدنی‌ترین و مشهورترین مقصد گردشگری شهری دنیا تبدیل شده است. دیدنی‌ها و جاذبه‌های چنین شهر پرآوازه‌ای فراتر از حد تصور رفته و روزبه‌روز به این تعداد افزوده می‌شود.

دبی ۷۰ مرکز خرید بزرگ را در خود جای داده و به همین دلیل پایتخت خرید خاورمیانه نامیده می‌شود. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان نیز در این شهر قرار دارد. دیدنی‌ها و تفریحات دبی نیز در نوع خود بی‌نظیر هستند و لحظات شاد و هیجان‌انگیزی را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

اگر قصد سفر به دبی را دارید، کجارو علاوه بر این راهنما، فهرست کاملی از جاهای دیدنی دبی را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

بیش از این نیازی به سخن گفتن درباره تفریحات دبی نیست؛ پس با ما باشید و با ۱۸ مورد از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر رویایی آشنا شوید.

۱. مدینه جمیرا

مدینه جمیرا

تفرجگاه حیرت‌انگیز مدینه جمیرا در دبی، مکانی است دیدنی متشکل از مجموعه‌ای از هتل‌های مجلل و امکانات تفریحی. طراحی و ساخت این شهر، برگرفته از شهرهای سنتی مناطق عرب‌نشین بوده است.

۲. دیرا سوکس

دیرا سوکس

در قلب دبی قدیمی و در منطقه دیره، بازارهای بسیاری وجود دارد. بازارهایی که از مغازه‌های پرزرق‌وبرق جواهرفروشی تا کوچه‌هایی که پر از عطر ادویه‌‌های معطر عربی‌ در آن‌ها پیدا می‌شود.

۳. موزه دبی

موزه دبی

یکی از بهترین و دیدنی‌ترین مکان‌ها برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ گذشته دبی «موزه دبی» است. 

۴. تور سافاری

سافاری

هیجان را در صحرای دبی تجربه کنید؛ اسکی روی ماسه و سوار شدن بر موتور چهارچرخ و در آخر آماده شدن برای مراسم شام ـ تجربه‌ای به‌یادماندنی.

۵. داو ورفیج (Dhow wharfage)

داو ورفیج

در اینجا صدها داو (کشتی یک دکلی عربی) لب آب لنگر زده‌اند و یکی از زیباترین و رویایی‌ترین مناظر دبی را خلق کرده‌اند.

۶. غذاهای عربی

غذای عربی

غذاهای لذیذ عربی، از انواع کباب تا پلوهای وسوسه‌انگیز عربی را بچشید. حیف است که با غذاهای بومی منطقه آشنا نشوید. تنوع غذاها و طعم‌های اینجا هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد.

۷. مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای سراسر دنیا با حیاطی وسیع، گنبد و مناره‌های بزرگ و نمازخانه‌ای مجلل در داخل بنا است و در واقع باشکوه‌ترین جاذبه‌ی دبی به حساب می‌آید. 

۸. برج خلیفه

برج خلیفه

بلندترین ساختمان دنیا هم‌چون یک راکت فضایی عظیم‌الجثه برفراز مرکز شهر دبی سربرآورده است.

۹. واحه‌ی العین

 واحه‌ی العین

این واحه که در واقع یک باغ مطالعات گیاه‌شناسی است، یکی از چندین واحه‌ی شهر است که در مرکز آن قرار گرفته است. بیش از ۱۰۰ گونه خرما و درمجموع ۱۴۷۰۰۰ درخت خرما در این واحه سرسبز وجود دارد. اگر مایلید کمی از شلوغی شهر فاصله بگیرید حتما سری به واحه‌ی العین بزنید.

۱۰. جاده شیخ زید

جاده شیخ زید

شیخ زید آینده‌گرایانه‌ترین جاده دبی است که سراسر با آسمان‌خراش‌های عظیم احاطه شده است. آسمان‌خراش‌هایی که بعضی بدون‌شک یک اثر هنری‌ و بعضی کاملا غیرمعمول و ناآشنایند.

۱۱. خانه شیخ سعید المکتوم

خانه شیخ سعید المکتوم

خانه پیشین شیخ مکتوم، حاکم دبی، این روزها میزبان مجموعه‌ای از عکس‌های دیدنی از چهره‌ی قدیمی شهر است که ارزش تماشا کردن دارند.

۱۲. مسجد جمیرا

مسجد جمیرا

زیباترین مسجد دبی نمونه‌ای از معماری نوین اسلامی است. این مسجد در طول برگزاری تورهای آموزشی یه روی بازدیدکنندگان باز است.

۱۳. برج العرب

برج العرب

یکی از شناخته‌شده‌ترین و دیدنی‌ترین ساختمان‌های دنیا، هتل برج العرب است که به‌شکل بادبانی سفید و باشکوه برفراز سواحل جنوبی دبی قدعلم کرده است.

۱۴. اسکی دبی

اسکی دبی

پیست اسکی عجیب و غریب هم‌چون پیست‌های ارتفاعات آلپ که درست در مال امارات قرار گرفته است. یک پیست اسکی در شهری که دمای هوا به بالاتر از ۵۰ درجه می‌رسد. چه چیزی از این هیجان‌انگیزتر؟  

۱۵. بستکیه

بستکیه

یستکیه یکی از محله‌های قدیمی شهر و در نزدیکی موزه دبی است که به‌خوبی ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است. کوچه‌های باریک و خانه‌های قدیمی با بادگیرهای مرتفع این محله را به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دبی بدل کرده است.

۱۶. بازار روباز سوق 

بازار روباز سوق

این بازار درست به سبک بازارهای سنتی عربی بازسازی شده است. در این بازار همه چیز از انواع لباس و جواهرات پیدا می‌شود.

۱۷. ابن بطوطه مال

ابن بطوطه مال

در طراحی این مال طول و دراز از سفرهای جهانگرد مراکشی، ابن‌بطوطه، الهام گرفته شده است.

۱۸. موزه تمدن اسلامی شارجه

موزه تمدن اسلامی شارجه

این موزه‌ی منحصربه‌فرد نمایشگاهی است دیدنی از تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی.

کجارو به مسافرانی که قصد سفر به دبی دارند، بهترین آفر تور دبی را عرضه می‌کند. ما با همکاری آژانس‌های معتبر مسافرتی فهرستی متنوع از تورهای دبی را به شما ارائه می‌کنیم تا بتوانید با مقایسه آن‌ها تور مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع roughguides

دیدگاه