استانبول؛ به روایت تصویر

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
استانبول؛ به روایت تصویر

هرچه بیشتر درباره استانبول ببینید و بخوانید بیشتر عاشق آن خواهید شد. پس با کجارو باشید و روایتی تصویری از استانبول زیبا را از دست ندهید.

استانبول برای خیلی‌ها یک مقصد گردشگری رویایی است. شهری که درست در مرز اروپا، نقطه برخورد غرب و شرق با هم قرار گرفته است. در استانبول لایه‌هایی از تاریخ، فرهنگ، رنگ و بوهای دلپذیر با هم درآمیخته‌ است. معماری، غذا و در کل همه چیز استانبول روایتی است زیبا از یک حکایت دوست داشتنی است. 

از جهات مختلف، استانبول نماد ترکیه‌ی مدرن است. شهری رنگارنگ، پر سروصدا و پر هرج ومرج. مساجد قدیمی که چندین قرن قدمت دارند، آسمان‌خراش‌های غول پیکر و چراغ‌های رنگارنگ نئونی در استانبول می‌درخشند. در این شهر ممکن است ساعت‌ها در شلوغی ترافیک گیر کنید. اما مسئله فقط وسایل نقلیه نیست؛ مردم همه جا هستند. خیابان‌ها پر از جمعیت است. صدای فریاد و بوق ماشین. عرق از پیشانیتان سرازیر می‌شود، وقتی که زیر آفتاب گرم تابستان از میان خیابان‌های شلوغ و گردوخاک گرفته عبور می‌کنید. و با این حال، آرامش درست همان‌ جایی است که اصلا انتظارش را نداشتید.

استانبول شهری شلوغ، زنده، پرهیاهو و همیشه بیدار است، اما آرامش را در مردانی می‌بینید که از بالای یکی از شلوغ‌ترین پل‌های شهر ماهیگیری می‌کنند؛ آن هایی که در حال لذت بردن از حمام ترکی‌اند یا یک فنجان چای در بالای یکی از تپه‌‌های مشرف به استانبول می‌نوشند، شاید هم در وسط شلوغی‌های بازار بزرگ در حال خرید‌ند یا سوار بر یک قایق در کنار تنگه بسفر (Bosphorus) در حال عبور هستند.

استانبول شهری است که باید با تمام وجودتان تجربه کنید و دیدن چند عکس یا خواندن چند خط توصیف نمی‌تواند حق مطلب را به‌درستی و آن‌چنان که باید و شاید ادا کند. اما، بالاخره، باید از یک جایی شروع کرد. در این مقاله روایت تصویری ترکیه را با شهر استانبول آغاز می‌کنیم.

استانبول

استانبول

استانبول

استانبول

استانبول

استانبول

استانبول

استانبول

استانبول

استانبول

استانبول

استانبول

استانبول

مطالب مرتبط:

منبع 12hrs

دیدگاه