دبی، شهر بی مثال خاورمیانه

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده دوشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
دبی، شهر بی مثال خاورمیانه

دبی در سال‌های اخیر با سرعت، رشد چشمگیری داشته و به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شده است. 

تا ۱۶ سال پیش دبی بیابانی بیش نبود، ولی امروزه خانه‌ی برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر (بلندترین ساختمان دنیا در حال حاضر)، برج پرنسس با ۴۱۴ متر ارتفاع و بیش از ۱۵۰ آسمان‌خراش دیگر است. آپارتمان‌های چند میلیون دلاری و مکان‌های مملو از توریست دبی را در مرکز توجهات به‌عنوان یک شهر فوق ثروتمند قرار داده است.

دبی

بسیاری حتی از دبی به‌عنوان منهتن خاورمیانه یاد می‌کنند، ولی با داشتن مزایایی همچون روزهای آفتابی در طول سال و هوای گرم حتی نیویورک هم نمی‌تواند با آن رقابت کند.

دبی

رستوران‌های مدرن و شیک، ورزش‌های آبی و جاذبه‌های بسیار، سبب شده است که هم گردشگران و هم مردم محلی از بودن در این شهر بسیار خوشحال و راضی باشند.

دبی

خط آسمان این شهر سطح جدیدی از زیبایی شهری را ارائه کرده است.

دبی

آسمان‌خراش‌های منطقه مارینا و جمیرا به‌لحاظ سبک معماری و امکانات بسیار به سبک منهتن نیویورک شباهت دارند.

دبی

با پیشرفت همیشگی که به سرعت در این شهر جریان دارد، مدیریت شهری در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵% از ترافیک شهری را با انجام برنامه‌ریزی و پروژه‌های اثرگذار کاهش دهد.

دبی

مجتمع‌های مسکونی در مارینا در اصل همگی واحد‌های بسیار لوکس با کلیه امکانات از جمله استخر‌های بزرگ روی بام‌های این برج‌ها هستند.

دبی

در منطقه‌ای با مساحت ۴۶۴۵۱۵۲ متر مربع در مجاورت آب بیش از ۱۵۰ برج ساخته شده است. بیشتر کارگرانی که در ساخت این برج‌ها دخیل هستند را مهاجران هندی تشکیل می‌دهند.

دبی

بر اساس گزارش «اسوشیتد پرس» (Associated Press) بیشتر ساکنان شهر دبی، بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی را مهاجرین خارجی تشکیل می‌دهند.

دبی

درجه حرارت در طول روز به‌ندرت به زیر ۲۴ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و ورزش‌های آبی و به‌خصوص شنا در دبی همیشه امکان‌پذیر بوده و یکی از انتخاب‌های مردم در تمام طول سال است و اغلب با گشت‌و‌گذار در ساحل می‌توان تعداد زیادی از قایق‌های موتوری و جت‌اسکی سواران را دید.

دبی

مسافران می‌توانند در هتل‌های لوکس دبی مثل برج‌ العرب که دقیقا در کنار ساحل واقع شده است اقامت کنند.

دبی

شب‌های دبی نیز زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارد.

دبی

دبی

گردشگران می‌توانند قبل از صرف شام به‌همراه توریست‌های دیگر یک گشت آبی را به قصد تماشای غروب زیبای آفتاب تجربه کنند.

دبی

دبی به‌دلیل میزبانی طیف وسیعی از ملیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون از اقصانقاط دنیا، به یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان انواع غذاها، دسر‌ها و تنقلات بین‌المللی تبدیل شده است.

دبی

دبی شهر محبوب کودکان نیز است. با داشتن فعالیت‌های تفریحی مختلف مثل آکواریوم دبی، شهربازی و پارک ترامپولین که اخیرا در داخل مرکز تجاری امارات (Mall of the Emirates) افتتاح شده است تفریح و سرگرمی‌های مختلفی را برای تمام سنین مهیا کرده است.

دبی

مقامات گردشگری دبی اعلام کرده‌اند امیدوار هستند که هر سال ۷ تا ۹ درصد به تعداد گردشگران این شهر اضافه کنند و این تعداد را به ۲۰ میلیون گردشگر در سال، تا سال ۲۰۲۰ برسانند.

دبی

برای سفر به دبی می‌توانید تور دبی را در کجارو جست‌و‌جو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی دبی را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به دبی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه