زیباترین نقاط آمریکا که قبل از مرگ باید آنها را دید (قسمت دوم)

علیرضا میرخانی
علیرضا میرخانی یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
زیباترین نقاط آمریکا که قبل از مرگ باید آنها را دید (قسمت دوم)

آمریکا مناطق طبیعی منحصربه‌فردی دارد. در قسمت قبل شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا کردیم و پرده از راز تصویری آن‌ها کنار زدیم. کجارو را همراهی کنید.

همان طور که در قسمت اول اشاره کردیم آمریکا از منظر مناطق طبیعی، کشوری تماشایی است. تلاش ما هم در این دو مقاله به تصویر کشیدن تنها گوشه‌ای از این زیبایی به شما بوده و در قسمت قبل ۱۰ مورد از این جاذبه‌ها را به شما معرفی کردیم. حال نوبت به ۱۰ جاذبه دیگر رسیده که اگر جذابیت آن‌ها از مکان‌های معرفی شده قبلی بیشتر نباشد، به‌طور حتم کمتر هم نیست.

مثل قسمت اول، اگر یکی از کاربران قدیمی ویندوز باشید، تصویر پایین برایتان آشنا خواهد بود. درست است؛ این تصویر نیز متعلق به طبیعت آمریکا است. همراه ما باشید تا از راز مکان این تصویر هم پرده‌برداری کنیم.

وایومینگ

مجددا توصیه می‌کنیم برای هرچه بیشتر لذت بردن از مقاله پیش رو، پشتی صندلی خود را به عقب برگردانده، تکیه دهید و خود را در آینده نزدیک، درون این مناظر بکر تصور کنید.

۱۱- پادشاهان سکویا در کالیفرنیا

سکویا

اینجا هر چیزی که طبیعت دوستان دنبالش باشند در یک مکان جمع شده است. قله‌های مرتفع، دره‌های عمیق، چمنزارهای پرپشت، دریاچه‌های ساکت، رودهای خروشان و صدالبته درختان عظیم‌الجثه. اگر به تصویر دقت کنید، فهمیدن علت نام‌گذاری سخت نخواهد بود. درختان عظیم‌الجثه سکویا شناسنامه این منطقه هستند.

۱۲- یوسمیت در کالیفرنیا

یوسمیت

یوسمیت دارای یکی از شناخته‌شده‌ترین طبیعت‌های آمریکا است. جنگل‌های سرسبز، دریاچه‌های آبی و نهرهای شفاف آن در فصل زمستان همگی سفید پوش می‌شوند. منظره‌های شگفت‌انگیز، دسته‌های پرندگان و صخره‌های معروف آن سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به‌سمت خود جذب می‌کند. این منطقه حفاظت‌شده با سابقه ۱۵۰ ساله‌ای که دارد یکی دوست‌داشتنی‌ترین مقاصد برای گردشگران آمریکا است.

۱۳- منطقه المپیک در واشنگتن

واشینگتن

المپیک، بزرگ‌ترین منطقه طبیعی واشنگتن با بیش از ۸۰ کیلومتر مسیر ساحلی در کنار اقیانوس آرام است. ولی این سواحل تنها بخشی از این طبیعت حفاظت شده است. جنگل‌های استوایی و پرباران این ناحیه که پوشیده از درختان کهنسال است، منطقه امنی برای حفاظت از محیط زیست به‌حساب می‌آید. کوه‌های آن مناظر بکری را رقم زده‌اند و صد البته طبیعت‌گردان را به خود جذب می‌کنند. بزرگ‌ترین قله آن یعنی قله المپیک سومین یخچال طبیعی بزرگ قاره آمریکا را در خود جای داده است. حقیقتا نشستن روی این نیمکت و تماشای غروب چقدر لذت‌بخش خواهد بود.

۱۴- Bisti/De-Na-Zin در نیومکزیکو

نیومکزیکو

زمین‌های لم‌یزرع و باتلاقی بیستی چشم‌انداز کاملا متفاوتی را پیش روی شما می‌گذارند. تخته‌سنگ‌های ماسه‌ای با اشکالی عجیب، رس، زغال‌سنگ و گل‌ولای، همه عناصر تشکیل دهنده این بیابان خشن و متفاوت هستند. اینجا همان مکانی است که محققان بر این باورند نسل دایناسورها در آن منقرض شده است. همین موضوع خود دلیلی بر ایجاد ترس و اضطراب در این منطقه است و حتی امروزه نیز تقریبا خالی از سکنه است؛ بنابراین یکی از ساکت‌ترین مقاصد خواهد بود. اگر متوجه شباهت این تصویر با تصویر کاور مقاله شدید، درست حدس زده‌اید. هر دو برای این منطقه هستند.

۱۵- طبیعت Frank Church، رودخانه بدون بازگشت در آیداهو

آیداهو

یکی از نکاتی که باعث شده این منطقه شاخص شود، عظمت و بزرگی آن است. به‌عنوان دومین طبیعت بزرگ موجود در قاره آمریکا، این منطقه مملو از رودخانه‌های خروشان است. رودخانه سالمون در آن دره‌ای را شکل داده که از گراند کنیون عمیق‌تر است و رودخانه «Middle Fork» در آن مقصد دوست‌داران قایق‌سواری در آب‌های خروشان یا همان رفتینگ است. کوه‌های ناهموار و زمخت اطراف آن نیز منزلگاه تنوع بسیاری از جانوران است. جانورانی نظیر شیر کوهی، گرگ خاکستری، خرس سیاه و گوزن شمالی.

۱۶- ساوتوث در آیداهو

آیداهو

یکی از پاک‌ترین هواها برای تنفس را اینجا می‌یابید. سنگ‌های برآمده از دریاچه‌ها، دره‌های پوشیده از درختان و رودخانه‌های مملو از ماهی. گل‌های وحشی در فصل تابستان سر از خاک بیرون می‌آورند اما حقیقت این است که ساوتوث، تمام چهار فصل سال دیدنی است. کمپینگ و گشت‌وگذار با اسب، راه مناسبی برای لذت بردن از طبیعت اینجا است.

۱۷- مارون بلز در کلرادو

کلرادو

مارون بلز هرآنچه کوهستان راکی دارد را در خود جای داده و یکی از پر بازدیدترین مقاصد درون آمریکا است. ۶ قله مرتفع آن با ارتفاعی بیش از ۴۰۰۰ متر، همه ساله هزاران کوهنورد را به‌سمت خود می‌کشاند. صدها کیلومتر مسیر راهپیمایی که از کنار دریاچه‌ها عبور می‌کند، نظیر دریاچه معروف مارون که بازتاب طبیعت و کوه‌ها در میانه تابستان روی آن، منظره خارق‌العاده‌ای رقم می‌زند.

۱۸- تتون در وایومینگ

وایومینگ

بله؛ تصویر معروفی که مدت‌ها پیش دیده بودید اما نمی‌دانستید متعلق به کجا است، تصویری از تتون در ایالت وایومینگ است. تتون تلاقی دو طبیعت معروف «یلو استون» و پارک ملی «گراند تتون» با یکدیگر است. همچنین از منظر دیگر آب رودخانه‌های سرچشمه گرفته از این ناحیه به دو سوی قاره سرازیر می‌شود؛ یکی به اقیانوس آرام و دیگری به اقیانوس اطلس. رود «اسنیک» این منطقه نیز برای قایق‌سواری ایدئال است. حیات‌وحش این ناحیه نیز میزبان تنوع شگفت‌انگیزی از حیوانات خاص نظیر قوی آوازه‌خوان، مرغ ماهیخوار، خرس گریزلی، گرگ خاکستری، گوزن شمالی، عقاب طلایی، سمور آبی و جوجه تیغی است.

۱۹- Pemigewasset در نیوهمپشایر

نیوهمپشایر

«Pemigewasset »بزرگ‌ترین محیط زیست طبیعی درون جنگل ملی کوه سفید ایالت نیوهمپشایر بوده و به خاطر دارا بودن بزرگ‌ترین شبکه مسیرهای کوهپیمایی کشور معروف است. همچنین از آن به‌عنوان یکی از صعب العبورترین مناطق در شرق آمریکا یاد می‌شود که چشم‌اندازی خارق‌العاده و ۳۶۰ درجه برای بازدیدکنندگان رقم زده است.

۲۰- مالی بیتی در آلاسکا

آلاسکا

در این ناحیه از آلاسکا حیوانات قطبی بسیاری را می‌توان پیدا کرد. خرس سیاه و قهوه‌ای، گرگ، گوزن شمالی، بوفالو، روباه قطبی و خرس قطبی از ساکنان این منطقه هستند. همچنین مهاجرات حیواناتی نظیر وال‌ها و پرندگان از این مسیر عده بسیاری را جذب آن می‌کند. این منطقه میزبان بیش از ۴۰ درصد از کل حیوانات آمریکا است.

مطالب مرتبط:

منبع Wilderness

دیدگاه