سفر به ارمنستان؛ گشت و گذار ۶ روزه

حامد شاه‌محمدی
حامد شاه‌محمدی یکشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
سفر به ارمنستان؛ گشت و گذار ۶ روزه

ارمنستان گستره‌ی وسیعی از تنوع طبیعی را در خود جای داده است. همراه این مقاله باشید تا برنامه تور ارمنستان را در گشت و گذاری ۶ روزه مشاهده کنیم.

بهترین فصل برای سفر به ارمنستان فصل بهار و تابستان است. فصلی که مملو از گل و شکوفه شده است. صدای پرندگان در سراسر شده شنیده می‌شود و میوه‌های رنگارنگ و رسیده هر لحظه شما را صدا می‌زنند.

 برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی ارمنستان را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم، سفر راحت‌تر و بهتری به ارمستان داشته باشید.

روز اول؛ گشت در ایروان

تور ارمنستان

تور ارمنستان

بعد از فرود در فرودگاه بین‌المللی ایروان، رهسپار هتل خود شوید و اندکی به استراحت بپردازید.

با راهنمای انگلیسی زبان، روز اول خود را به بازدید از جاذبه‌های اصلی ایروان ارمنستان اختصاص دهید؛ جاذبه‌های بی‌نظیری مانند مجسمه‌ی مادر که بر فراز کوهی با منظره‌ی شهر، مانند مادری ناظر کودک خود است یا مجموعه‌ی کاسکاد یا میدان زیبایی با مجسمه‌های مدرن و چندین جاذبه‌ی دیگر.

در حین عبور از خیابان شمالی شاهد آپارتمان‌ها و مغازه‌های مدرن شهر خواهید بود و در انتها به میدان پرزرق‌وبرق جمهوری خواهید رسید. همچنین نظاره‌گر ساختمان ملی اپرا و تئاتر باله خواهید بود.

سپس اجازه دهید موسیقی «جز» (Jazz) در کلوپ «مزو» (Mezzo) تا آخر شب گوش‌هایتان را نوازش کند.

به هتل برگردید.

روز دوم؛ روستای «گارنی»

تور ارمنستان

تور ارمنستان

صبحانه را در هتل میل کنید. بعد از صبحانه راهی روستای «گارنی» شوید و شاهد فرهنگی متفاوت و یکتا باشید. معبد بت پرستی «گارنی» که محل سکونت تابستانی پادشاه ارمنستان بوده است در این روستا قرار دارد.

در دره‌ها و فراز و نشیب‌های «گارنی» با اتوموبیلی آف‌رود به وجد آیید و روح و جلای طبیعت ارمنستان را ستایش کنید.

مقصد بعدی کوه‌های «هاتیس» (Hatis) هستند، با ارتفاعی ۲۵۲۸ متری از سطح دریا.

در راه برگشت توقفی برای ناهار داشته باشید و هنر نان لواش پختن ارمنی‌ها را بسنجید.

به ایروان برگردید. عصر در اختیار خودتان هستید. از رستوران گرفته تا سینما، انتخاب‌های زیادی دارید.

روز سوم؛ «تاتو» (Tatev) و پل شیطان

تور ارمنستان

تور ارمنستان

تور ارمنستان

تور ارمنستان

بعد از صبحانه ماجراجویی هیجان‌انگیزی منتظر شما خواهد بود. شما به منطقه (Syunik) راهی خواهید شد. در طول مسیر به تحسین سنگ‌های قرمز مشهور اطراف بپردازید تا به «تاتو» برسید؛ طولانی‌ترین تلکابین دوطرفه‌ی دنیا. این تلکابین که نامش در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده، به شما ۱۲ دقیقه پرواز بر بالای رودخانه‌ را پیشنهاد می‌کند. با ثبت عکسی در این مسیر ۱۲ دقیقه‌ای می‌توانید رکورد لایک‌های اینستاگرام خود را جابه‌جا کنید.

پل شیطان دقیقا پایین «تاتو» قرار دارد؛ دره‌ای ۵۰۰ متری که به حق جزو عجایب ارمنستان به حساب می‌آید. در طول هزاران سال، باد و آب، گدازه‌های سنگ‌شده را صاف و صیقلی کرده‌اند و به یکی از زیبایی‌های طبیعت تبدیل کرده‌اند. عرض این پل طبیعی ۶۰ متر و طول آن ۳۰ متر است.

به ایروان برگردید.

روز چهارم؛ کوه «آرگاتس»

تور ارمنستان

روز چهارم خود را به کوهنوردی اختصاص دهید. کوه «آرگاتس» مجتمعی از آتش‌فشان‌ها است. این کوه در بالاترین نقطه‌ی ارمنستان قرار دارد و بر همه چیز اشراف دارد.

این آتش‌فشان در دوره‌ی پلیستوسن (عهد چهارم زمین‌شناسی) فعال بوده است. سنگ‌های سرد شده در اطراف این کوه کاملا نمایان هستند.

در پایین کوه «آرگاتس» دریاچه‌ای معرف به دریاچه‌ی سنگی قرار گرفته است. این دریاچه‌ از سنگ و یخ پوشیده شده است و ۳۱۹۰ متر از سطح دریا بالاتر است.

به ایروان برگردید.

روز پنجم؛ دریاچه‌ی «سوان» (Sevan)

تور ارمنستان

تور ارمنستان

مقصد روز پنجم مروارید آبی ارمنستان لحاظ می‌شود، دریاچه‌ی «سوان». این دریاچه‌ی کوهستانی که ۵ درصد از سطح کل ارمنستان را شامل می‌شود، ۲ هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. در یک روز صاف و آفتابی، آب دریاچه فیروزه‌ای رنگ خواهد بود. شبه جزیره مشهور‌ترین نقطه‌ی دریاچه است. در «سوان» می‌توانید با قایق به تور بروید و ماهی تازه کباب کنید.

به ایروان برگردید. اگر دنبال آرمش می‌شد می‌توانید در مرکز تفریحی «پلی سیتی» (Play City) در آرامش باشید.

روز ششم 

در هتل صبحانه میل کنید.

قبل از اعزام می‌توانید سری به بازار میوه و سبزیجات بزنید و طعم لذیذ میوه‌ی خشک‌شده را بچشید.

به‌سمت فرودگاه حرکت کنید.

در انتها شما را دعوت به مشاهده‌ی تایم‌لپسی از شهر ایروان می‌کنیم:

دانلود با کیفیت 270P - دانلود با کیفیت 360P

مطالب مرتبط:

منبع Sputnik

دیدگاه