شگفت انگیزترین مکان های آسیا

رضا  حبیب زاده
رضا حبیب زاده سه شنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
شگفت انگیزترین مکان های آسیا

آسیا پهناورترین قاره دنیاست و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و مصنوعی زیادی را در خود جای داده است. برای آشنایی با جذاب‌ترین دیدنی‌های آسیا با کجارو همراه شوید.

هر مسافری با حس شعفی که در مواجهه با منظره‌ی مکانی جدید به او دست می‌دهد آشناست، لحظه‌ای که خود را گم کرده و کاملا غرق در فرهنگ و تمدن آن منطقه می‌شود. امروزه با وجود رسانه‌های مختلف، پیدا کردن مکانی نو بسیار مشکل است. ولی نگران نباشید اکنون با ما همراه شوید تا شما را با مکان‌های بکر آسیا آشنا کنیم.

 

که جوم (Koh Jum)، تایلند

که جوم تایلند

این لیست را می‌توان با «جزیره‌ی که‌جوم» تایلند که یکی از زیباترین جزایر دنیاست، شروع کرد. اگرچه مسافرت جزیره به جزیره در تایلند در سال‌های اخیر بسیار مرسوم شده است، ولی اکثر کوله‌گردها و توریست‌ها جزایر جشن مثل «که فی فی» (Koh Phi Phi) را ترجیح می‌دهند. اگر به دنبال ماجراجویی هستید حتما یک قایق بزرگ به «جزیره‌ی که‌جوم» بگیرید. مسلما بسیار رویایی‌تر و آرام‌تر از دیگر جزیره‌ها خواهد بود به‌گونه‌ای که یک خانه ییلاقی ارزان در کنار ساحل کرایه خواهید کرد که شما را در فضای محلی یکی از بکر‌ترین جزایر تایلند قرار خواهد داد.

 

هانگ سون دونگ (Hang Son Doong)، ویتنام

هانگ سون دونگ

چگونه ممکن است یکی از بزرگ‌ترین غارهای جهان تا سال ۱۹۹۱ کشف نشود. این غار را یک کشاورز ویتنامی به طور اتفاقی وقتی که به دنبال پناهگاهی برای در امان ماندن از طوفان بود، پیدا کرده است. در اصل تا سال ۲۰۰۹ کسی اطلاعی از این غار نداشت تا اینکه کاوشگران بریتانیایی دوباره آن را کشف کردند و امروز امکان بازدید از آن وجود دارد. این غار استثنایی اکوسیستم مخصوص به خود را دارد به طوری که می‌توانید از کاوش جنگل، حیوانات و حتی ساحل درون آن لذت ببرید.

باغ‌های کاواچی فوجی (Kawachi Fuji)، ژاپن

باغ کاواچی فوجی

بعضی چیزها در دنیا به ‌اندازه‌ای حیرت‌آور است که واقعی بودن آن‌ها بعید به نظر می‌رسد. تصور کنید که در مسیری بی‌انتها از رنگ‌ها قدم می‌زنید که مملو از رایحه‌ی تند گل‌های فوق‌العاده زیباست. اولین باری که در «تونل ویستریا» (Wisteria Tunnel) قدم می‌زنید و ۱۵۰ گونه‌ی مختلف از گل‌ها را تماشا می‌کنید، تجربه‌ای جادویی خواهد بود که هرگز فراموش نخواهید کرد.

 

تندیس بودای وین سین (Win Sein)، میانمار

مجسمه های راهبان

از آنجایی که مرزهای میانمار به‌تازگی باز شده است، می‌تواند مقصد جدیدی برای توریست‌ها باشد. در حالی که «معبد یانگون» (Yangon) بین مردم بسیار مشهور شده است، چیزهای اسرارآمیز زیادی برای دیدن وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید مسیر شامل ۱۰۰ مجسمه‌ی راهب که در حال صدقه دادن هستند را بپیمایید.

تندیس بودا وین سین

مورد بعدی که خواهیم داشت بسیار شگفت‌انگیز است. بزرگ‌ترین مجسمه‌ی بودا با طول ۱۸۰ متر و ارتفاع ۳۰ متر است که «وین سین» نام دارد و به صورت خوابیده ساخته شده است. درون این تندیس، فضایی شبیه به موزه حاکم است و شامل آموزه‌های بودا و یک مرقد زیبا است.

 

پارک ژانگجیاجی (Zhangjiajie)، چین

پارک ژانگجیانجی

در این پارک، پلی شیشه‌ای قرار دارد که روی «تنگه‌ی عظیم ژانگجیاجی» با ارتفاع ۳۰۰ متری ساخته شده است و طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای جهان است که اوایل سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. با قرار گرفتن روی این پل حس شناور ماندن در هوا به شما دست می‌دهد. در میان موج جدید جاذبه‌های گردشگری چین، این شاهکار معماری دیوانه‌وار از آخرین‌ها و بهترین‌های آن‌هاست.

 

سومین تونل تجاوز نظامی، کره جنوبی

تونل تجاوز نظامی

این بار یک راهرو سری که تکه‌ای جالب‌ توجه از تاریخ است را مورد اکتشاف قرار می‌دهیم. این راهرو که سومین تونل تجاوز نظامی لقب گرفته است و یکی از چندین مورد کشف شده است، در دهه ۱۹۷۰ توسط کره شمالی به عنوان راهی مخفی برای حمله به دشمنش در کره جنوبی ساخته شده است. در سال ۱۹۷۸ در حالی که کره شمالی وجود این تونل را کتمان می‌کرد، سربازان کره جنوبی آن را کشف کردند. مقدم شما را برای گردش در این تونل بسیار گرامی می‌دارند ولی امکان تصویربرداری و عبور به سمت دیگر تونل وجود ندارد.

 

آتش‌فشان تال (Taal)، فیلیپین

آتش فشان تال

«تال» یک آتش‌فشان متوسط نیست بلکه یکی از خطرناک‌ترین آتش‌فشان‌های فیلیپین است. این آتش‌فشان تا به حال ۳۳ بار فوران کرده است و همیشه خطر فوران آن وجود دارد، ولی به نظرم همین امر عامل جذابیت آن است. اغلب به صورت جزیره‌ای در یک دریاچه در یک جزیره در یک دریاچه توصیف می‌شود، از این رو تال خیلی هم خشن به نظر نمی‌رسد.

 

برج کپسولی ناکاگین (Nakagin)، ژاپن

برج کپسولی

آیا دوست دارید از دید یک معمار در دهه ۱۹۷۰ به آینده نگاه کنید؟ این برج کپسولی که آقای «کیشو کوروکاوا» طراحی کرده است، دنیایی قابل انتقال را به تصویر کشیده است. به جای جابه‌جا کردن اسباب و لوازم از خانه‌ای به خانه دیگر، می‌توانید به آسانی خود کپسول را جابه‌جا کنید. اگرچه در حال حاضر این برج پوسته‌ای از حالت سابق خود است، ولی نشان دهنده قدرت خیال آدمی است. در این برج اتاق‌های زیادی مهیا هستند که به هنگم سفر به توکیو می‌توان در آن‌ها اقامت یافت.

 

سا‌پا (Sa Pa)، ویتنام

ساپا

احتمالا در مورد «سا‌پا» چیزی نشنیده‌اید مگر اینکه بخواهید برنامه‌ای برای سفر به ویتنام ترتیب دهید. با این حال این روستای شمالی در ویتنام نقطه‌ی عطف سفر شما خواهد بود. در حالی که «خلیج ‌ها لونگ» (Ha Long) مدت زیادی است که به عنوان گنجینه ملی شناخته می‌شود، دیدنی‌ترین مکان در شالیزارهای برنج شمال مخفی مانده است. مزارع پر آب، ابرهای روان و کوه‌های بی‌نهایت زیبا در فاصله‌ی پلک زدنی از فروشگاه‌ها و افرادی است که از کنار آن‌ها عبور خواهید کرد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه