گشت و گذار در بارسلون به روشی غیر معمول

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
گشت و گذار در بارسلون به روشی غیر معمول

بارسلون را می‌توان شهری دانست که ناامید، راهی مقصد بعدیتان نمی‌کند. با این مقاله همراه شوید تا با روشی نه چندان معمول بتوانید از زمانتان، بهره‌ی بیشتری ببرید.

شهر ساحلی بارسلون چیزهای بسیاری برای پیشنهاد به بازدیدکنندگان دارد: از غذاهای لذیذ گرفته تا بناهای مشهور «گائودی» (Antoni Gaudi). ولی مانند هر شهر بزرگ دیگری، چطور می‌توان به همه‌ی نقاط آن رسید؟ راهی که ما به آن علاقه‌مندیم و پیشنهاد می‌کنیم، بارسلون‌گردی با دوچرخه است. مکان‌های زیادی برای اجاره‌ی دوچرخه در بارسلون وجود دارد. بنابرین، هر جا که محل اقامت شما است، می‌توانید بر یک دوچرخه سوار شوید و سیاحت کنید. در بارسلون مسیرهای دوچرخه‌رو وجود دارند و شهر با داشتن تردد فراوان دوچرخه مأنوس است (مثل همیشه، قوانین محلی عبور و مرور را دنبال کنید).

دوچرخه‌های کرایه‌ای

این راهی ارزان است و به شما اجازه می‌دهد شهر را نسبتا سریع بگردید و در طول خیابان مکان‌هایی جالب (و البته خوشمزه) پیدا کنید. بارسلون شهری دلپذیر است و همسایگان بسیاری برای گشت و گذار دارد.
در ادامه مواردی که برای سیاحت در بارسلون، از پربازدیدترین شهرهای اروپا، می‌توان جستجو کرد، می‌آید:

خوردنی‌ها

صبحانه

چه در «هتل پرکتیک بیکری» (Hotel Praktik Bakery)، اولین هتل بیکری دنیا، اقامت داشته باشید و روز خود را با محصولات تازه‌پخته از «بلوارد» (Baluard)، معروف‌ترین نانوایی شهر، شروع کنید و چه به شعبه‌ی اصلی بلوارد در «بارسلونتا» سر بزنید، در هر صورت می‌توانید به‌طرز دلچسبی تجدید قوا کنید. می‌توانید از میان انواع تارت‌ها، نان‌ها، ساندویچ‌ها و غیر آن انتخاب کنید (در هتل، مهمانان می‌توانند با پرداخت مبلغی معادل ۳۰ هزار تومان صبحانه‌ی کاملی در بوفه‌ی صبحانه میل کنند).

هتل پرکتیک بیکری

کاوا (Cava) و تاپاس (Tapas)

اگر «کاوا» دوست دارید، می‌توانید با دوچرخه به «ال شامپانیت» (El Xampanyet) در «خیابان مونتکادا» (Carrer Montcada) که کاواهای عالی و ارزان عرضه می‌کند، بروید. همچنین اگر گرسنه هستید می‌توانید به رستوران «ایوسکال اتچیا تاورنا» (Euskal Etxea Taberna) بروید که حدودا یک دقیقه در حالت پیاده با «ال شامپانیت» فاصله دارد و در گوشه‌ی کوچکی پنهان است و در فضای بیرونی آن بشکه‌هایی به‌عنوان میز به کار رفته‌اند.

مراکز خرید

مراکز خرید بسیاری در اطراف شهر وجود دارند. «لاوکریا» (La Boqueria) آب‌میوه‌های تازه‌ی متنوع و همچنین خوردنی‌ها و تنقلاتی از سراسر دنیا برای فروش دارد. «بازار سانتا کاترینا» (Santa Caterina Market) که سقفی موج‌گون و رنگارنگ دارد، هم ارائه‌دهنده‌ی اجناس بازارهای سنتی است و هم رستوران‌ها و غرفه‌های مواد غذایی را در خود جای داده است. «مرکات د لا کنسپسیو» (Mercat de La Concepció) که بازار کوچک‌تری محسوب می‌شود برای پارک دوچرخه‌تان جای ایده‌آلی است. می‌توانید میزی گیر بیاورید یا یک صندلی پشت پیش‌خوان پیدا کنید و غذای دریایی تازه و کباب‌شده‌ای سفارش دهید یا شاید میوه‌ها و آب‌میوه‌های تازه برای بردن تهیه کنید.

بازار سانتا کاترینا از بالا

اسرار

یکی از کتاب‌های مفید در این زمینه کتابی است که توسط «کاترین آراگون» (Catherine Aragon) نوشته شده و عنوان کلی‌اش «ماجراهای شکار لاش‌خور» است. او در این مجموعه کتابی راجع به بارسلون دارد که ارزش تهیه کردن دارد تا بیشتر درباره‌ی شهر بدانیم و به شکار گنج برویم! صرفا برای تحریک قریحه‌ی ماجراجویی‌تان، آراگون شش راز باسلون را که می‌توانید کشف کنید با شما به اشتراک گذاشته است.

معماری

بدون تردید مایل خواهید بود که معماری باشکوه «گائودی» را هم از نظر بگذرانید. این معمار محلی ترکیب معماری اسپانیایی را متحول کرد، همچنان که معماری جهانی را این‌چنین کرد. «ساگرادا فامیلیا» (Sagrada Familia) که کلیسایی جامع است، مشهورترین بنای او است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

از دیگر آثار فوق‌العاده‌اش، «کاسا میلا» (Casa Milà) است که بن‌مایه‌ای اقیانوس‌گونه دارد و ساختمانی آپارتمانی است که موزه‌ی گائودی را در خود جای داده است.

نمای بیرونی کاسا میلا

می‌توانید بیش از دو هزار سال به عقب برگردید تا بقایای «معبد آگوستوس» (Temple of Augustus) را که در انتهای «خیابان پارادیس» (Carrer Paradís) در «گوثیک کورتر» (Gothic Quarter) واقع است، بازدید کنید. این بنا در اوایل قرن بیستم مورد بازسازی قرار گرفت.

بقایای معبد آگوستوس

هنر

علاوه بر معماری نافذ، بارسلون به خاطر هنر عمومی‌اش مشهور است. چیدمان‌های هنری بسیاری در بارسلون وجود دارند که از آن جمله، می‌توان به «پارک گوئل» (Park Güell) اثر گائودی و «چیدمان یوان فونتکابرتا» (Joan Fontcuberta’s installation) اشاره کرد که در حقیقت تصویر موزائیکی بزرگی متشکل از ۴۰۰۰ هزار قطعه کاشی است.
در اینجا تصویر یک اژدها را مشاهده می‌کنید. ولی تعداد بی‌شماری اژدها در سراسر شهر قرارداده شده‌اند. می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید؟

پارک گوئل

همچنین هنرمندان خیابانی را خواهید دید. می‌توانید کمی به تماشای آن‌ها بایستید تا ببینید چطور هنر زنده در این شهر جریان دارد. یا اینکه با دوچرخه‌تان در اطراف چرخی بزنید و ببینید چه چیزهایی می‌توانید پیدا کنید.

یک هنرمند خیابانی

مکان‌های هنری سرپوشیده را ترجیح می‌دهید؟ موزه‌های هنری زیادی در بارسلون وجود دارند. برای موزه‌ی ملی که بهترین مجموعه‌ی نقاشی‌های دیواری رومی در جهان و همچنین آثاری هنری از طیف وسیعی از سبک‌ها و دوره‌ها را به نمایش می‌گذارد هم‌زمان بگذارید. حتما از «فونداسیو یوآن میرو» (Fundació Joan Miró)، که مکانی برای هنر معاصر است بازدید کنید.

حالا یک شهر را با دوچرخه شده‌اید. کدام بخش را بیش از همه دوست داشتید؟

فراموش نکنید که کجارو علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری مقاصد داخلی و خارجی و معرفی رستوران‌ها و راهنمای سفر، به معرفی برترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر تمایل دارید که سفری برنامه‌ریزی شده و راحت به بارسلون داشته باشید، می‌توانید تور بارسلونا را در کجارو مشاهده کرده و از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس مسافرتی معتبر، تور مورد نظر خود را انتخاب و با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه