سفر ۳ روزه به آنتالیا

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
سفر ۳ روزه به آنتالیا

آنتالیا یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانی‌ها است. بیشتر هموطنان ایرانی دوست دارد در تعطیلات، به‌خصوص تعطیلات نوروز به آنتالیا بروند. با کجارو همراه باشید تا برنامه سفری ۳ روزه به این مقصد زیبا را به شما ارائه کنیم.

آنتالیا یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری ترکیه است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. هتل های آنتالیا را شاید بتوان از مهم‌ترین جاذبه‌های آن نامید. کسانی هم که عاشق خرید هستند، می‌توانند با سفر به این شهر از اجناس باکیفیت ترک و تخفیف‌های بالا در فصول مختلف بهره ببرند.

اگر شما هم در سفر به این شهر قصد خرید دارید، حتما مقاله‌های راهنمای خرید در آنتالیا را مطالعه کنید تا با مراکز خرید و اجناسی که می‌توانید آنجا پیدا کنید آشنا شوید و اطلاعات دقیقی داشته باشید. سیستم حمل‌ونقل آنتالیا نسبتا راحت و ارزان است، پس در رفت‌وآمد هم مشکلی نخواهید داشت. همچنین می‌توانید قبل از سفر با فرودگاه آنتالیا آشنا شوید تا بتوانید هزینه‌ی تردد بین فرودگاه هتل خود را ارزیابی کنید و هزینه‌ی اضافی گریبان‌گیر شما نشود.

در مقاله‌ی دیدنی‌های آنتالیا شما را با تمامی جاهای دیدنی این شهر آشنا کردیم تا بدانید به شهر زیبایی سفر می‌کنید. همچنین نکاتی در مورد سفر به آنتالیا وجود دارد که بهتر است قبل از سفر از آن‌ها اطلاع کافی داشته باشید تا در طول مسافرت با مشکلی مواجه نشوید. در هتلی که اقامت خواهید داشت و همچنین در سطح شهر، با غذاهای بسیار خوشمزه‌ای مواجه می‌شوید که می‌توانید در مقاله‌ی غذاهای آنتالیا با آن‌ها آشنا شده و در سفر به این شهر از تجربه‌ی طعم ناب آن‌ها لذت ببرید.

در ادامه برنامه‌ی سفر به آنتالیا شامل بازدید سه روزه از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر را تنظیم کرده‌ایم که با کمک این برنامه می‌توانید در این چند روز، بیشترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا را ببینید. حتی می‌توانید از بخش‌های خاصی از این برنامه استفاده کنید.

روز اول | روز دوم روز سوم

روز اول

محله کالایچی (Kaleici)

کالایچی آنتالیا

برای روز اول ما بازدید از محله‌ی کالایچی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اغلب، افراد آنتالیا را به‌عنوان شهری مدرن می‌شناسند؛ اما بازدید از این محله تصورات شما را عوض خواهد کرد. کالایچی محله‌ای قدیمی و باستانی در آنتالیا است. در روز اول سفر می‌توانید در تورهای پیاده‌روی شرکت کرده و از این محله‌ی بسیار زیبا دیدن کنید. تورهای پیاده‌روی بهترین روش برای بازدید و شناخت این محله است. این منطقه‌ی تاریخی دیوارکشی شده، در دوران روم باستان ساخته شده است و امروزه قلب این شهر مدرن محسوب می‌شود.

کالایچی آنتالیا

در پیچ‌وخم خیابان‌ها قدم بزنید، در یکی از قهوه‌خانه‌های سنتی چای بنوشید، از مغازه‌هایی که سوغاتی می‌فروشند، بازدید کنید یا آثار تاریخی آن را، مانند «کشیک مناره» (مناره‌ی شکسته)، برج ساعت Saat Kulesi و مسجد محمد پاشا تحسین کنید.

کفش پیاده‌روی راحت بپوشید چون عبور از تپه‌های شیب‌دار و ناهموار سنگ‌فرش می‌تواند خسته‌کننده باشد. 

  • مدت زمان کافی برای بازدید: ۲ تا ۳ ساعت

مسجد ییولی مناره (مسجد کنگره‌دار)

مسجد ییولی مناره آنتالیا

مسجد ییولی مناره یکی از مهم‌ترین بناهای کالایچی است که در قرن ۱۳ ساخته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در هر زمان (به‌جز وقت‌های نماز) وارد مسجد شده و از آن بازدید کنند. همچنین در این مسجد می‌توانید از موزه‌ی قوم‌نگاری جذاب آن دیدن کنید. 

  • مدت زمان کافی برای بازدید: کمتر از یک ساعت

 دروازه‌ی هادریان

دروازه هادریان آنتالیا

این دروازه هنوز هم به همان شکوه و صلابت دوران روم باستان استوار است. دروازه‌ی هادریان سه قوسی بوده و ورودی بسیار زیبای شهر قدیمی است که قدمت آن به سال ۱۳۰ میلادی بازمی‌گردد. این دروازه ورودی محله‌ی کالایچی است که شما را به‌سمت خانه‌های مرمت‌شده‌ی دوران عثمانی، کافه‌های روباز و مغازه‌های صنایع دستی هدایت می‌کند. حتما در یکی از کافه‌هایی که چشم‌اندازی بر دروازه‌ی هادریان دارد، توقف کرده و استراحت کنید؛ اغلب این کافه‌ها عصرها موسیقی زنده‌ی ترکی اجرا می‌کنند. 

  • مدت زمان کافی برای بازدید: کمتر از یک ساعت

پارک کارا علی اوغلو (Karaalioglu Park)

پارک کارا علی اوغلو آنتالیا

اگر می‌خواهید از شلوغی کالایچی فرار کنید، به پارک بسیار زیبای کارا علی اوغلو رفته و پیک‌نیک برپا کنید. این پارک جایی است که می‌توانید راه‌هایی پر از گل، نیمکت‌هایی با سایه‌بان و گردشگاه‌های خوش‌منظره‌ی ساحلی پیدا کنید. در این پارک چند کافه‌ی روباز وجود دارد که نوشیدنی‌های خنک، ساندویچ و بستنی به مشتریان ارائه می‌کنند. 

  • مدت زمان کافی برای بازدید: ۱  ساعت

برج هیدیرلیک (Hidirlik Kulesi)

برج هیدیرلیک آنتالیا

این برج زمانی برج دیده‌بانی بود که میان خشکی آنتالیا و دیوارهای (سدهای) دریایی قرار داشت. برج هیدیرلیک بی‌تردید یکی از مهم‌ترین آثار دیدنی آنتالیا است که در کنار پارک کارا علی اوغلو قرار دارد. توصیه می‌کنیم که برای بازدید از این مکان عصر بیایید تا بتوانید به تماشای غروب خورشید در امتدا ساحل بنشینید.

  • مدت زمان کافی برای بازدید: ۱ ساعت

ساحل مرمرلی 

ساحل مرمرلی آنتالیا

ساحل مرمره در کنار پارک کارا علی اوغلو قرار دارد که در میان بهترین ساحل‌ های آنتالیا، تنها نمونه درون‌شهری است. این ساحل کوچک است اما تمام چیزهایی که برای شنا در آب‌های کم‌عمق و آفتاب گرفتن در ساحل شنی نیاز لازم است، دارد.

مدت زمان کافی برای بازدید: ۲ تا ۳ ساعت

روز دوم

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا

موزه‌ی باستان‌شناسی آنتالیا یکی از مهم‌ترین و بهترین موزه‌های ترکیه است که بهترین آثار و مجسمه‌های کنده‌کاری شده را از شهر باستانی پرگه به نمایش گذاشته شده است. در محوطه‌ی این موزه مجسمه‌هایی هم وجود دارد که نباید بازدید از آن را از دست داد. 

  • مدت زمان کافی برای بازدید: ۱ تا ۲ ساعت

شهر مینیاتوری آنتالیا

شهر مینیاتوری آنتالیا

اگر تمامی بناهای مهم و تاریخی ترکیه را از نزدیک ندیده‌اید، اینجا می‌توانیدسازه‌های مینیاتوری ده‌ها بنای تاریخی این کشور را از نزدیک ببینید. تئاتر آسپندوس، ایا صوفیه‌ی استانبول، معبد آرتمیس پاموکاله از جاهایی است که می‌توانید به تماشای سازه‌های مینیاتوری آن‌ها بنشینید. شهر مینیاتوری تماما در فضای باز قرار دارد، پس در روزهای بسیار گرم از آن بازدید نکنید. 

  • مدت زمان کافی برای بازدید: ۳۰ دقیقه

کباب‌ سرای پاشا بیگ (Pasa Bey Kebapcisi)

کبابسرای پاشا بیگ

اینجا می‌توانید بهترین مزه‌ها، کباب‌های خوشمزه و غذاهای ترک دیگر را با قیمت‌هایی بسیار مناسب نوش جان کنید. مشتری‌های این رستوران هم گردشگران و هم مردمی هستند. 

  • مدت زمان کافی برای صرف ناهار: ۱ ساعت

منطقه بندرگاه/ آنتالیا مارینا

منطقه بندرگاه آنتالیا

بندر تاریخی آنتالیا منطقه‌ای پرجنب‌وجوش است که مغازه‌های سوغاتی فروشی، کافه‌ها و قایق‌های بادبانی بسیار زیادی را می‌توان یافت. سوار یکی از کشتی‌هاس سنتی یا کشتی‌های دزدان دریایی شوید تا با تجربه‌ی تور قایقی، غارهای ساحلی و آبشارها را بتوانید ببینید. تورهای قایقی طولانی‌تر گردشگران را به مکان‌های دیگری مانند آبشار دودن، ساحل لارا و مکان‌های مختلفی برای شنا می‌برند. اگر در فصول کم‌گردشگر به این منطقه بروید، از قبل از برنامه‌ی تورهای قایقی مطلع شوید، چون بسیاری از آن‌ها قبل از پر شدن قایق حرکت نمی‌کنند. 

  • مدت زمان کافی برای بازدید: ۲ ساعت

آبشار دودن (Duden Waterfalls)

آبشار دودن آنتالیا

در واقع در این محل دو آبشار وجود دارد که با عنوان آبشار بالایی و پایینی شناخته می‌شود. آبشار پایینی مکانی فوق‌العاده برای عکاسی است که پارک بسیار زیبا و کافه‌هایی دارد که در محوطه‌ی اطراف آبشار، خوشمزه‌ترین غذاها را سرو می‌کنند. این منطقه تقریبا در منطقه‌ی شهری آنتالیا قرار دارد. برای بازدید از آبشار بالایی باید از شهر قدیمی با اتوبوس بروید که کرایه‌ی اتوبوس هم حدود ۳ لیر (حدود ۳۵۰۰ تومان) است. این آبشار با محیطی خنک و زیبا، مکان مناسبی را برای فرار از گرمای آناتولی فراهم کرده است. 

  • مدت زمان کافی برای بازدید: ۳ ساعت

روز سوم

شهر باستانی پرگ (Perge Ancient City)

شهر باستانی پرگ

اگر در مورد تاریخ روم اطلاعات زیادی ندارید، بهتر است با یک راهنما به بازدید این شهر باستانی بروید تا شما را به جایی ببرد که زمانی خیابانی بزرگ با ستون‌های عظیم و سالن آمفی‌تئاتر یونانی-رومی بود که روزگاری در شهر پرگ قرار داشت. قدمت این بنا به بیش از ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد و مهم‌ترین شهر میان شهرهای باستانی پامفیلیا است؛ پس اگر قصد دارید فقط از یک شهر باستانی دیدن کنید، حتما به این شهر بروید. برای بازدید از این منطقه کفش مناسب بپوشید تا راحت‌تر به گشت‌وگذار و کاوش بپردازید.

  • مدت زمان کافی برای بازدید: ۱ تا ۲ ساعت

 ویرانه‌ها و تئاتر آسپندوس (Aspendos Ruins and Theater)

تئاتر اسپندوس آنتالیا

ویرانه‌ها و تئاتر آسپندوس و شهر باستانی پرگ در نزدیکی هم قرار دارند؛ این اثر تاریخی را می‌توان بهترین آمفی‌تئاتر رومی حفظ شده‌ی ترکیه نامید که قدمت آن به ۱۵۵ میلادی می‌رسد. حتما به بالای تئاتر بروید چون می‌توانید از آنجا از چشم‌انداز وسیع دامنه ی کوه و کشف ویرانه‌های آکروپلیس روم باستان لذت ببرید. حتی می‌توانید بلیط یکی از کنسرت‌هایی که عصرها در این محل برگزار می‌شود، تهیه کرده و در آن شرکت کنید.

  • مدت زمان کافی برای بازدید: ۱ تا ۲ ساعت

آبشار و رودخانه ماناوگات

آبشار ماناوگات آنتالیا

در نزدیکی این محل یک راه فرعی شما را به آبشار ماناوگات می‌رساند که مکان بسیار زیبایی برای پیاده‌روی فراهم کرده است و می‌توانید در یکی از کافه‌های کنار آب نوشیدنی بنوشید و از منظره‌ی پیش روی خود لذت ببرید.

  • مدت زمان کافی برای بازدید: کمتر از یک ساعت

رستوران Soundwave

برای ناهار می‌توانید به رستوران Soundwaves  بروید که محیطی شیک، خدماتی دوستانه و منویی با قیمت‌های مناسب دارد. در منوی این رستوران می‌توانید ماهی محلی و غذای دریایی و غذاهای بین‌المللی پیدا کنید. برگرهای آمریکایی این رستوران عالی است. همچنین اینجا ساحل خصوصی نیز دارد که می‌توانید قبل یا بعد از غذا در آن شنا کنید.

  • مدت زمان کافی: ۱ تا ۲ ساعت

معبد آپولو (Temple of Apollo)

معبد آپولو

تمامی این منطقه‌ی باستانی مانند موزه‌ای روباز است که با باقی‌مانده‌های شهر باستانی، در سراسر تفرجگاه مدرن توریستی پراکنده شده است. معبد آپولو یکی از برجسته‌ترین این آثار باستانی است که با قرار گرفتن در لبه‌ی صخره‌های ساحلی چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. بازدید از معبد  آتنا، بنای تاریخی ورودی شهر قدیمی، آگورا (محل گردهمایی) و تئاتر بسیار بزرگی که ظرفیت آن ۲۰ هزار نفر بود را نیز از دست ندهید؛ تمامی این بناها در نزدیکی معبد آپولو قرار گرفته‌اند. برای ورود به تئاتر و حمام باستانی باید هزینه‌ی ورودی پرداخت کنید اما بازدید از دیگر آثار تاریخی از جمله معبد آپولو رایگان است. اگر می‌خواهید راحت‌تر به گشت‌وگذار و بازدید از چنین مکتان تاریخی بپردازید، کفش راحت و مناسب بپوشید. 

  • مدت زمان کافی برای بازدید: بیش از ۳ ساعت

ما در این مقاله سفری ۳ روزه به آنتالیا را برای شما برنامه‌ریزی کردیم اما آژانس‌های مسافرتی اغلب تورهای یک هفته‌ای یا ۱۰ روزه به مسافران ارائه می‌کنند. همان طور که می‌دانید، آنتالیا هتل‌های بسیار خوب، با امکانات رفاهی و تفریحی گسترده، و سواحل بسیار زیبایی برای شنا دارد. شما می‌توانید در خلال سفر یک هفته‌ای یا ۱۰ روزه‌ی خود به آنتالیا، ۳ روز به گشت‌وگذار و بازدید از آثار تاریخی و طبیعی آن بپردازید و بقیه‌ی روزهای سفر از امکانات هتل استفاده کنید. یا به مراکز خرید بروید و از تخفیف‌های فروشگاه‌های بزرگ استفاده کنید.

 شما می‌توانید فهرست کامل جاهای دیدنی آنتالیا را هم در کجارو مشاهده کنید و برای خودتان برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. اطلاعات کامل هر جاذبه، آدرس و موقعیت جغرافیایی دقیق روی نقشه، جاذبه‌های رایگان، تصاویر و نظرات سایر کاربران در مورد هر مکان دیدنی، اطلاعاتی است که می‌توانید در این بخش بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع tripadvisor

دیدگاه