سفر به مائویی؛ جزیره بزرگ هاوائی

سحر مردانه
سحر مردانه یکشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
سفر به مائویی؛ جزیره بزرگ هاوائی

جزیره ماویی یا مائویی (Maui)، دومین جزیره بزرگ هاوائی و هفدهمین جزیره بزرگ در آمریکا محسوب می‌شود. جزیره‌ای طبیعی و مسحور‌کننده که به خوبی توانسته است بازدید‌کنندگان را به خود جذب کند.

جزیره مائویی دارای ۳۰ مایل شن و ماسه‌ی سفید، قرمز و مشکی و در کل رنگارنگ است که دومین جزیره بزرگ در مجمع‌الجزایر هاوائی و نقطه‌ی عطفی برای کشف کوسه‌های کوهان‌دار به حساب می‌آید. زمانی که به این جزیره‌ی بزرگ سفر می‌کنید، باید بدانید که چه اعجاب طبیعی و شگفت‌انگیزی در انتظار شما است.

عجایب طبیعی: ساحل شن و ماسه‌ی قرمز

مائویی

ساک مسافرتی خود را سبک بسته‌بندی کنید، اما حواس‌تان به باتری آیفون باشد که خوب و کامل شارژ شده باشد، زیرا در این ساحل، قرار است عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کنید. این خلیج کوچک که در نزدیکی هانا قرار دارد، رنگ خیره‌کننده‌ی خود را از فوران آتشفشان‌ها در گذشته به دست آورده که در کنار آب‌های عمیق آبی رنگ به خوبی خودنمایی می‌کند و این تضاد رنگ، شما را مجذوب خود می‌کند.

سفر فرهنگی: پارک ملی دره‌ی ایائو (Īao Valley State Park)

مائویی

این پارک ملی (که ۱۵ دسامبر بعد از بازسازی دوباره باز خواهد شد) دارای صخره‌هایی به بلندی ۱۲۰۰ متر در میان گیاهان سر‌سبز است. در این پارک، یک مسیر پیاده‌روی هموار در دسترس مسافران قرار گرفته که با انبوه گیاهان پوشیده شده است. دره ایائو در سال ۱۷۹۰، محل نبرد کاپنویایی (Kepaniwai) بود که طی مبارزاتی که پادشاه کامهامها (King Kamehameha) برای متحد کردن هاوائی انجام داد، به پیروزی مهمی دست یافت.

ساحل مخفی: ساحل مالوآکا (Maluaka Beach)

مائویی

در جنوب مائویی، ساحلی با شن و ماسه‌ی طلایی گسترده شده که مانند یک راز عجیب، مخفی مانده است. اما اکنون، با وجود ساحل ماکنا (Makena Beach) و زمین گلف که در نزدیکی این ساحل قرار دارد، از جمعیت مسافران برای کشف این ساحل کاسته شده است. البته خوب است که بدانید این ساحل، یکی از نخستین مناطقی است که می‌توان لاک پشت‌های دریایی را در آن کشف کرد.

چشم‌اندازی مسحور‌کننده: دنباله‌ی مرزی Waihe‘e

مائویی

اگر می‌خواهید طبیعت‌گردی و پیاده‌روی دراماتیک در جنگل‌های سر‌سبز و انبوه بارانی در کنار آبشار زیبای Makamaka‘ole با چشم‌اندازی زیبا از اقیانوس داشته باشید، حتما یک روز را به گشت و گذار در Waihe‘e اختصاص دهید.

خرید: دریفت وود (Driftwood)

مائویی

شهر زیبا و هنری ماکائوو (Makawao)، خانه‌ی چندین بوتیک در میان ساختمان‌های تجاری تاریخی است. در این بوتیک‌ها می‌توانید وسایلی نظیر لباس، لوازم، کفش و .... را بیابید.

مدرسه قدیمی مورد علاقه: یولولانیز هاوایین شیو آیس (Ululani’s Hawaiian Shave Ice)

مائویی

این نهاد صنایع محلی، بیش از ۵۰ سال است که شربت با طعم‌های مختلف را تولید می‌کند. شما می‌توانید این شربت‌های محلی یخی را با طعم دل‌خواه‌تان سفارش دهید و با یک قاشق بستنی وانیلی میل کنید. این قدم زدن در ساحل همراه با خوردن خوراکی خوشمزه، یک رویداد عالی در زندگی‌تان خواهد بود.

غروب زیبای خورشید: بزرگ‌راه Honoapi‘ilani

کروزی در امتداد خط ساحلی بین مآلاییا (Mā‘alaea) و لاهاینا (Lahaina) داشته باشید و از منظره‌‌ی زیبای ساحل لذت ببرید. مردمان محلی همیشه می‌گویند: چشم‌انداز غروب خورشید در این بزرگ‌راه شما را خواهد کشت.

مشهور و ارزشمند: راه به هانا

مائویی

پل و پیچ‌های تند در مسیر هانا که از میان جنگل‌های انبوه و آبشار‌‌ها می‌گذرد، باعث می‌شود رانندگی خاص و خاطره انگیزی را تجربه کنید. اما دقت داشته باشید که اشتباه مسافرانی که برای اولین بار به هانا می‌روند را مرتکب نشوید. حداقل یک روز در هانا بمانید تا از پارک ملی هالاکالا (Haleakalā National Park) هم بازدید کرده و از این همه زیبایی طبیعی لذت ببرید.

خرید سوغاتی و یادبود: وینگز هاوائی (Wings Hawaii)

مائویی

سامانتها هوارد (Samantha Howard) و ملودی تورس (Melody Torres) در وینگز هاوائی، کریستال، سنگ‌های قیمتی و فلزات گران‌بها را به قطعات زیبا و قابل توجهی تبدیل می‌کنند. فروشگاهی که گل سر‌سبد این منطقه است، Pā‘ia نام دارد که می‌توانید گردنبند‌های خاص و زیبایی را از آنجا خریداری کنید.

استراحت کنید: هتل وایلیا (Wailea)

مائویی

هتل وایلیا، در دامنه‌ی کوه و بالاتر از سطح ساحل قرار گرفته است. این هتل در زمین ۱۵ هکتاری سر‌سبز با ۷۲ اتاق واقع شده است. حداقل یک شب را برای خوردن شام در رستوران این هتل اختصاص دهید. نرخ غذا خوردن در این رستوران از ۴۸۹ دلار شروع می‌شود.

نگاهی اجمالی: طراحی یک روز گشتن در ماویی

مائویی

صبح خود را با ورزشی سبک در باشگاه ورزشی Kīhei شروع کنید. سپس روزی را در ساحل کوچک پارک ساحلی Mākena بگذرانید. صعودی به بالای Pu'uōla'i داشته باشید تا به چشم‌اندازی زیبا و با‌شکوه دست یابید. اگر می‌خواهید شامی از ماهی‌های روز و تازه میل کنید، به هتل وایلیا و کامپاچی‌کرودو (kampachi crudo) بروید. از موسیقی زنده لذت ببرید و با خوردن نوشیدنی‌های میوه‌ای و خنک، گرمای هوا را آسان‌تر کنترل کنید.

مطالب مرتبط:

منبع coastalliving

دیدگاه