فرودگاه فرانیو توجمان زاگرب، کرواسی

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
فرودگاه فرانیو توجمان زاگرب، کرواسی

فرودگاه بین‌المللی فرانیو توجمان زاگرب بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه کرواسی است که به افتخار اولین رییس‌جمهور کرواسی یعنی فرانیو توجمان نام‌گذاری شده است.

زاگرب، پایتخت کشور کرواسی دارای تاریخی غنی است که در بخش شمال غربی این کشور قرار گرفته است. شهر زاگرب در نگاه اول، ترکیبی زیبا از فرهنگ‌ها و سبک‌های معماری مختلف و از نظر جاذبه‌های طبیعی هم این شهر یک مقصد چهار فصل و همیشگی است. همچنین زاگرب شهری است که به نوعی دروازه‌ی اقتصادی قاره‌ی سبز محسوب می‌شود. به همین جهت بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان، در زمینه‌هایی مانند تکنولوژی و داروسازی، در این شهر دفتر یا شعبه‌ای دارند.

زاگرب

معرفی فرودگاه

فرودگاه زاگرب

فرودگاه بین‌المللی زاگرب طی سال‌های گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته و اخیرا هم یک پایانه مسافری جدید به این مجموعه اضافه شده است. این فرودگاه با جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر و ۱۰ هزار تن بار، شلوغ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه کرواسی است.

مشخصات

فرودگاه زاگرب

  • نوع فرودگاه: همگانی/ نظامی
  • کد یاتا: ZAG
  • کد ایکائو: LDZA
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۰۸ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Croatia Airlines، Trade Air
  • فاصله هوایی تا تهران: ۳۱۷۰ کیلومتر بسته به شرایط معادل ۴:۳۰ ساعت (در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به زاگرب صورت نمی‌گیرد)

پایانه‌ها

فرودگاه زاگرب

پایانه‌ی جدید فرودگاه زاگرب که بزرگ‌ترین پروژه‌ی زیرساختی در کرواسی به حساب می‌آید، در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. این پایانه در سه طبقه با امکاناتی مانند ۳ ریل گردان چمدان، ۸ پل هوایی، ۹ ایستگاه امنیتی، ۳۰ میز چک‌این (Check-in)، بیست و سه جایگاه بررسی پاسپورت و پارکینگی با ظرفیت ۱۱۰۰ ماشین آماده‌ی خدمت‌رسانی به مسافران است.

از دیگر خدمات پایانه نیز می‌توان به وای فای رایگان، سالن استراحت، خدمات VIP، اتاق سیگار، اتاق نگه‌داری کودک، بخش پزشکی، نمازخانه، تبدیل ارز و دستگاه‌های خودپرداز اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه بیبن‌المللی زاگرب در فاصله‌‌ی ۱۲ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه زاگرب

تاکسی

تاکسی‌ها همیشه در مقابل ساختمان پایانه قرار دارند. هزینه تاکسی‌های فرودگاه از دیگر سرویس‌ها گران‌تر است و هزینه‌ی کرایه‌ی فرودگاه تا مرکز شهر بین  ۲۰ تا ۲۵ یورو است در حالی که اگر بخواهید از مرکز شهر به فرودگاه بروید کرایه شما چیزی حدود ۱۵ یورو می‌شود.

اتوبوس

سرویس‌های اتوبوس به صورت منظم هر نیم ساعت یک بار وارد پایانه می‌شوند. زمان سفر بین فرودگاه تا ایستگاه مرکزی اتوبوس ۳۰ دقیقه و هزینه آن ۴ یورو است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه زاگرب

در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به زاگرب صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه