زیباترین خیابان های کریسمسی آمریکا

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی سه شنبه، ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۳
زیباترین خیابان های کریسمسی آمریکا

به‌ مناسبت ایام کریسمس سال نوی میلادی، منتخبی از تزيینات خیابان‌های آمریکا در سال‌های گذشته را به‌تماشا خواهیم نشست.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ توسط پوریا محمدی پیوند به‌روزرسانی شده است.

در آخرین روزهای سال ۲۰۲۳ میلادی هستیم و حال و هوای سال نو میلادی در کشورهای متعدد جهان حس می‌شود. در بسیاری از شهرهای آمریکا و اروپا چراغانی و تزیین‌های مخصوص کریسمس و سال نو میلادی انجام شده و چراغ بسیاری از خیابان‌های معروف به دست افراد مشهور روشن شده است. در این مطلب به بررسی زیباترین خیابان‌های آمریکا در ایام نزدیک به سال نو میلادی می‌پردازیم.

دیکر هایتس، بروکلین

بروکلین یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر نیویورک و همچنین پرجمعیت‌ترین منطقه در نیویورک است. زمانی که وارد خیابان ۱۱ در محله دیگر هایتس در بروکلین می‌شدید، بابانوئل‌های غول‌پیکر و مجسمه‌های زیبا را مشاهده می‌کردید که می‌توانستید رایگان از آن‌ها بازدید کنید. این تزیینات از خیابان یازدهم شروع می‌شد و تا خیابان سیزدهم ادامه داشت. همچنین سراسر خیابان با چراغ‌هایی رنگی تزیین شده بود.

کریسمس

عکس‌ از وب‌سایت southern living

کریسمس در کامستاک، گیلبرت، آریزونا

آریزونا یکی از ایالت‌های آمریکا است که در منطقه غرب آمریکا قرار دارد و منطقه‌ای کوهستانی محسوب می‌شود. آریزونا ششمین ایالت بزرگ و شانزدهمین ایالت پرجمعیت آمریکا است. در یکی از گزارش‌های شبکه‌های آمریکایی، محله‌ای عنوان زیباترین چراغانی را به خود اختصاص داد. در این محله ۱۳ خانه به‌صورت متوالی چراغانی شدند و بیش از ۱۱۰,۰۰۰ چراغ در این چراغانی استفاده‌ شده بود.

کریسمس

عکس‌ از وب‌سایت southern living

پی کوک لین، پورتلند

پورتلند بزرگ‌ترین شهر ایالت اورگن در آمریکا است. آوازه چراغانی خیابان‌های محله پی کوک لین در پورتلند، به گوش بسیاری از ایالت‌های نزدیک رسیده است و  سالانه بسیاری از افراد برای بازدید از این چراغانی‌ها به پورتلند می‌آیند.

کریسمس

عکس‌ از وب‌سایت southern living

کندی کین لین، لس‌آنجلس

طراحان و دکوراتورهای باذوق و سلیقه کالیفرنیایی از سال ۱۹۵۲ تا به امروز تزئیناتی خاص بر خانه‌های لس‌آنجلسی‌ها انجام می‌دهد. حیاتی پر از چراغ و عروسک‌های الف کوچک بدون شک صحنه‌ای زیبا و چشم‌نواز خواهد بود.

کریسمس

عکس‌ از وب‌سایت southern living

خیابان سی و چهارم، بالتیمور

بالتیمور بزرگ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی ایالت مریلند در کشور آمریکا است. شهر بالتیمور بیست و ششمین شهر بزرگ آمریکا است. اگر به بالتیمور سفر کردید، حتما سری به خیابان سی و چهارم بزنید. بر اساس رسم ۷۰ ساله، این خیابان هرسال نزدیکی سال نو میلادی چراغانی می‌شود و ظاهری زیبا به خود می‌گیرد.

کریسمس

عکس‌ از وب‌سایت southern living

شما نیز تجربه‌های خود را از گشت‌و گذار در خیابان‌های مختلف، در ایام سال نوی میلادی و کریسمس، برای ما و سایر کاربران کجارو بازگو کنید.

مطالب مرتبط:

منبع southernliving

دیدگاه