دیدنی های کلمبو؛ مروارید اقیانوس هند

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی سه شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
دیدنی های کلمبو؛ مروارید اقیانوس هند

کلمبو بندری شلوغ و پرجنب و جوش در کرانه‌های غربی کشور سریلانکا است که تلفیقی از زندگی مدرن، بناها و ویرانه‌های استعماری را شامل می‌شود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۰۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۵ به‌روزرسانی شده است.

کلمبو بزرگ‌ترین شهر و پایتخت تجاری کشور سریلانکا است که در کرانه غربی جزیره و نزدیک پایتخت سیاسی سریلانکا قرار دارد. کلمبو در واقع بندری شلوغ و پرجنب و جوش است که تلفیقی از زندگی مدرن، بناها و ویرانه‌های استعماری را در بر می‌گیرد. در این مطلب سعی داریم تعدادی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری کلمبو را به شما معرفی کنیم.

ساحل مونت لاوینیا (Mount Lavinia Beach)

درختان نخل در منطقه بکر ساحل مونت لاوینیا

ساحل مونت لاوینیا یکی از پرطرفدارترین نقاط و تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر کلمبو است که نزدیک شهر واقع شده است. شنا و آفتاب گرفتن در این ساحل بسیار لذت‌بخش و مهیج است. بعد از شنا می‌توانید به دیدن رستوران‌ها، باشگاه‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های متعدد این ساحل بروید.

موزه هلندی کلمبو (Colombo Dutch Museum)

بنای استعماری هلند موزه هلندی کلمبو

موزه هلندی یکی از بناهای استعماری قرن هفدهم در کلمبو است

موزه هلندی کلمبو، ابتدا خانه فرمانداری هلند بوده است و قدمت بنای اصلی آن به قرن هفدهم میلادی می‌رسد. ساختمان این موزه در طی گذشت سال‌ها برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار گرفته و قبل از تغییر کاربری به موزه یک بیمارستان، پرورشگاه، ایستگاه پلیس، اداره پست و محل اقامت بوده است. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از آثار ۱۵۰ سال سلطه هلند در قرن شانزده و هفده میلادی در سریلانکا را تماشا کنید. 

پارک گال فیس گرین (Galle Face Green)

آسمان خراش ها منطقه سرسبز پارک گال فیس گرین

پارک ساحلی گال‌فیس‌گرین در قلب تجاری در شهر کلمبو قرار گرفته است و به‌عنوان مکانی برای برگزاری مسابقات استفاده می‌شود. در این پارک علاوه بر تماشای مسابقات، می‌توانید از دیدن طلوع و غروب اقیانوس هند لذت ببرید یا در هتل‌هایی شیک و لوکسی که در اطراف این پارک واقع شده است، اقامت کنید.

معبد کلانیا راجا ماها ویهارا (Kelaniya Raja Maha Vihara Temple)

کبوترها در مقابل معبد کلانیا راجا ماها ویهارا

معبد کلانیا راجا ماها ویهارا در هفت کیلومتری شهر کلمبو قرار گرفته و برای بوداییان بسیار مقدس است. در این معبد ۲۰۰۰ ساله، می‌توانید مجموعه‌ای از مجسمه‌های بودایی، آثار هنری و نقاشی‌های برجسته و شگفت‌آور را مشاهده کنید.  

موزه ملی کلمبو (National Museum of Colombo)

مجسمه در عمارت استعماری موزه ملی کلمبو

موزه ملی کلمبو، بزرگ‌ترین موزه کشور سریلانکا است که در ساختمان عمارت استعماری بریتانیا قرار دارد و از قرن نوزدهم میلادی به جای مانده است. در این موزه می‌توانید از عتیقه‌جات، مجسمه‌ها، نسخه‌های خطی، نقاشی‌ها، لباس شاهانه یا فاخر سلطنتی، سفال، مبلمان آنتیک، کنده‌کاری، ماسک و ظروف باستانی دیدن کنید.

معبد بودایی گانگارامایا (Gangaramaya Buddhist Temple)

تندیس های طلایی معبد بودایی گانگارامایا

معبد گانگارامیا یکی از معابد بودایی و از جاهای دیدنی کلمبو است که از یک موزه و یک کتابخانه تشکیل شده است. در این موزه معبد، برخی عتیقه‌جات و اشیای گران‌بها نگهداری می‌شوند.

پارک ویهاراماهادوی (Viharamahadevi Park)

استخر طولانی پارک ویهاراماهادوی

پارک ویهاراماهادوی قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک کلمبو است که در کنار موزه ملی شهر قرار گرفته و قدمت زیادی دارد. این پارک که به‌عنوان «باغ دارچین» نیز شناخته می‌شود، در گذشته که سریلانکا مستعمره انگلستان بوده، ویکتوریا نامیده می‌شده است. در این پارک باغ‌وحش دیدنی کوچک و یک مجسمه بودای بزرگ قرار گرفته است.

شهر تاریخی پولونارووا (The Ancient City of Polonnaruwa)

برج و سرستونه های شهر تاریخی پولونارووا

شهر تاریخی پولونارووا قدمتی طولانی دارد و از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط گردشگری شهر کلمبو به شمار می‌آید. آثار تاریخی ارزشمند این شهر که از گذشته دور به جای مانده است، هر گردشگر یا بازدیدکننده‌ای را سر شوق می‌آورد.

دریاچه بیرا (Beira Lake)

ساختمان های مسکونی در دریاچه بیرا

در سفر به کلمبو بازدید از دریاچه بیرا را به هیچ عنوان از دست ندهید. این دریاچه زیبا دقیقا در مرکز شهر کلمبو قرار گرفته است و روزانه گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند. اطراف این دریاچه را ساختمان‌های بلند و مراکز تجاری زیادی احاطه کرده‌اند.

باغ وحش دهیوالا (Dehiwala Zoo)

شامپانزه بومی سریلانکا باغ وحش دهیوالا

باغ‌وحش‌ها همیشه یکی از جذاب‌ترین و شگفت‌انگیزترین نقاط سفر، برای کودکان هستند. اگر با خود کودکی همراه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما در سفر خود به کلمبو سری به باغ‌وحش دهیوالا بزنید. باغ‌وحش دهیوالا یکی از مناطق حفاظت‌شده حیوانات در کلمبو است که در آن نزدیک به سه هزار حیوان مختلف در گونه‌های متنوع وجود دارند.

بازار پیتا (Pettah Bazaar)

مغازه های تره بار در بازار پیتا

بازار پیتا یکی از اماکن دیدنی کلمبو است که در منطقه پیتا قرار دارد. ورودی این بازار دیدنی در یک بنای تاریخی بلند در مرکز یک میدان که به برج ساعت خان (Khan Square) مشهور است، قرار گرفته است. در این بازار هم می‌توانید به خرید بروید و هم از دیدن جاذبه‌هایی چون معابد هندوها، بوداییان، خانه‌های اشرافی، موزه کلمبو، مراکز تجاری و مرکز هنرهای فولکلور دیدن کنید. نظرها و تجربیات خود را درباره جاذبه‌های گردشگری کلمبو با ما وسایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه