مصر و یونان برندگان گردشگری سال ۲۰۱۷

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
مصر و یونان برندگان گردشگری سال ۲۰۱۷

برندگان گردشگری سال ۲۰۱۷ اعلام شدند.

یونان و مصر با افزایش نرخ دو رقمی، برندگان گردشگری در سال ۲۰۱۷ شدند. پس از آن که یونان در سال گذشته قادر به ثبت میزان رشد دو رقمی در گردشگری در آژانس‌های مسافرتی بود، این روند در طول سال گردشگری سال ۲۰۱۷ ادامه یافت و به بازده ۳۰ درصدی دست پیدا کرد.

برنده گردشگری ۲۰۱۷

نوربرت فیبیگ، رئیس انجمن گردشگری آلمان (DRV)، در نشست سالانه DRV در امارات رأس‌الخیمه اعلام کرد:

مصر و یونان برندگان روشن گردشگری در سال ۲۰۱۷ هستند. بر اساس یک تحلیل از شرکت تحقیقاتی GfK تا تاریخ ۳۱  اکتبر ۲۰۱۷، این دو کشور به‌طور قابل توجهی افزایش نرخ گردشگری داشته‌اند.

پس از آن که یونان در سال گذشته قادر به ثبت میزان رشد دو رقمی در گردشگری در آژانس‌های مسافرتی بود، این روند در طول سال گردشگری سال ۲۰۱۶/۱۷ ادامه یافت و با افزایش۳۰٪ گردشگری ادامه یافت. به این ترتیب یونان پس از جزایر بالئارا در تابستان ۲۰۱۷، دومین منطقه قوی برای تعطیلات است. مصر نیز به‌طور قابل توجهی در گردشگری رشد داشته است:

برنده گردشگری ۲۰۱۷

مصر کشوری که برروی رود نیل قرار گرفته است به نسبت خود رشد قابل توجهی را در میزان گردشگری داشته است، البته این رشد نسبت به یونان کمتر بوده است، اما با این حال این روند صعودی در طول زمستان ادامه دارد.

طبق تحلیل GfK، به غیر از این قهرمانان در کشورهای دیگر مانند؛ مراکش و تونس رشد بسیار خوبی صورت گرفته است. مقاصد گردشگری شمال آفریقا در سال‌های گذشته به‌طور قابل توجهی در مسیر بهبودی قرار دارند. علاوه بر این، بلغارستان، کرواسی و قبرس رشد چشمگیری داشته‌اند.

در طول سال گردشگری سال ۲۰۱۶/۱۷ اسپانیا محبوب‌ترین مقصد تعطیلات خارجی آلمان‌ها باقی ماند. بر اساس تجزیه و تحلیل GfK بیشتر از چهار یورو از حجم معاملات آلمان‌ها در سفر به اسپانیا هزینه می‌شود. در سال ۲۰۱۶ اسپانیا رشد ویژه‌ای داشته است و این سطح بالا تقریبا در سال ۲۰۱۷ حفظ شده، اما مناطق گردشگری تحولات مختلفی داشته است؛

نرخ رشد تک رقمی گردشگری در جزایر قناری شاهد بوده‌ایم این در حالی است که رشد گردشگری در جزایر بالئاری کاهش پیدا کرده است. گرچه Majorca در سال جاری از گردشگران زیادی پذیرایی کرده، اما تعداد GfK نشان‌دهنده کاهش واضحی در گردشگری است. با توجه به نرخ بالای هتل‌ها و افزایش ازدحام در این مناطق مسافران ترجیح می‌دهند مقاصد خود را تغییر دهند و از طریق آژانس‌های مسافرتی کمتر برای این مناطق ثبت نام می‌کنند. به گفته GfK، کاهش در جزایر بالئارا عمدتا ناشی از کاهش رزرو در آژانس‌های مسافرتی است؛ در رزرو آنلاین آن‌ها بالاتر از سال قبل قرار دارند. نرخ‌های رشد گزارش شده توسط هیئت مدیره گردشگری در Majorca به‌طور کلی نشان می‌دهد که رشد برای این مقصد ناشی از سفرهای سازمان یافته فردی در تعطیلات است. کاهش قابل توجهی را در نرخ گردشگری در آمریکا و ترکیه شاهد هستیم در آمریکا به کاهش نرخ دورقمی منفی ۱۷ درصدی دست پیدا کرده است که این کاهش بی‌تأثیر از تصمیمات ترامپ نیست.

کاهش فروش سفرهای ایالات متحده به‌دلیل رشد خوب کالاهای کانادا (محدوده دو رقمی) جبران می‌شود که در طی سال جشن سالگرد آژانس مسافرتی می‌تواند بیشترین تعداد مهمان را جذب کند. علی‌رغم کاهش بیشتر در گردشگری بعد از سال ۲۰۱۶، ایالات متحده آمریکا محبوب‌ترین کشور برای سفرهای طولانی مدت با توجه به گردش و حجم مهمانان است و این کاهش قابل‌توجه برای سفرهای طولانی‌مدت نیست؛ اما در ترکیه در لحظات آخر تابستان و پاییز به‌دلیل کاهش قیمت‌ها و عملکرد مناسب به بیشترین رزرو آژانس‌های مسافرتی در سفرهای کوتاه مدت دست پیدا کرده است؛ این در حالی است که به‌طور کلی در دو سال گذشته کاهش چشم‌گیری (تقریبا نصف) نسبت به دو سال گذشته خود، در گردشگری داشته است. اگرچه گردشگری در سال ۲۰۱۷ (محدوده دو رقمی) دوباره کاهش یافته، اما ترکیه همچنان در یکی از صفوف اول گردشگران آلمانی بعد از جزایر قناری، جزایر بالئاری و یونان است.

Canary Islands

افزایش رزروها برای زمستان ۲۰۱۷/۱۸

با شروع فصل زمستان، جزایر قناری بیشترین تعداد گردشگران را در فصل زمستان دارد. جزایر اسپانیا در اقیانوس اطلس می‌توانند سطح گردشگری امسال را بالا ببرد. مصر که دومین مقصد مهم زمستان بر اساس وضعیت رزرو فعلی دارد، رشد بسیار خوبی در یک محدوده دو رقمی را دارا است. تایلند و مالدیو نیز با نرخ رشد دو رقمی در رده‌های ۳و ۴ قرار دارند. مقصدهای زمستانی شامل امارات متحده عربی نیز به نرخ رشد ۲۳ درصدی رسیده‌اند، این در حالی است که در تابستان ۲۰۱۷، آن‌ها رشد تک رقمی داشته‌اند.

با توجه به سفرهای طولانی مدت، رشد گردشگری برای کارائیب، در حال حاضر به‌طور قابل توجهی کمتر از سال قبل است. طوفان‌های سنگین که برخی از جزایر کارائیب را در پاییز نابود کردند نیز بر تعداد رزروهای کنونی اثر گذاشته‌اند.

مهم‌ترین مقصدهای طولانی در آسیا یا استرالیا از لحاظ گردشگری با یک نرخ رشد تک رقمی مثبت رشد کرده است. مقصدهای آفریقایی نیز تقاضاهایی زیادی دارد.

این تجزیه و تحلیل در مورد فصل زمستان ۲۰۱۷/۱۸ است و به وضعیت رزرو در اواخر اکتبر ۲۰۱۷ اشاره می‌کند و نتیجه لحظه‌ای را نشان می‌دهد. برای تابستان ۲۰۱۸ تا روند قابل‌اطمینان رزروها آغاز نشود، امکان پیش‌بینی وجود ندارد.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه