فرودگاه کوالالامپور، مالزی

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه کوالالامپور، مالزی

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور که به اختصار KLIA گفته می‌شود شلوغ‌ترین فرودگاه مالزی و یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های جنوب شرق آسیا است.

کوالالامپور، بزرگترین شهر و پایتخت مالزی است که تلفیقی از فرهنگ، سنت قدیمی و بافت مدرن را در خود گنجانده است به گونه‌ای که در کنار آسمان‌خراش‌های لوکس و جدید می‌توان عمارت‌هایی با عمری طولانی را تماشا کرد. کوالالامپور در میان شهرهای جنوب شرق آسیا یکی از سریع‌ترین رشدها از نظر جمعیت و اقتصاد را دارد و میزبان بلندترین برج دوقلوی جهان (برج‌های دوقلوی پتروناس) که نماد مالزی به شمار می‌رود هم است.

کوالالامپور

معرفی فرودگاه

فرودگاه کوالالامپور

ساخت فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور از سال ۱۹۹۱ شروع شد و به صورت رسمی در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی شد تا بتواند ظرفیت بیشتری را نسبت به فرودگاه قدیمی‌تر در خود جا دهد. این فرودگاه در حال حاضر با جابه‌جایی بیش از ۵۲ میلیون مسافر در سال مهم‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه مالزی به شمار می‌آید.

مشخصات

فرودگاه کوالالامپور

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: KUL
  • کد ایکائو: WMKK
  • ارتفاع از سطح دریا: ۲۱ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: AirAsia، AirAsia X، AsiaCargo Express، Malaysia Airlines، Malindo Air، MASkargo، UPS Airlines
  • فاصله هوایی تا تهران: ۶۲۹۰ کیلومتر معادل تقریبا ۸ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه کوالالامپور

فرودگاه KLIA  دو پایانه دارد که پایانه اصلی توسط کیشو کوروکاوا معمار ژاپنی طراحی شده است. پایانه اصلی بین دو باند فرودگاه قرار دارد. گیت‌ها با حروف A و B برای پروازهای داخلی و گیت‌های حروف G و H برای پرواز‌های بین‌المللی است.  پایانه‌های این فرودگاه دارای امکانات فراوانی نظیر بانک، دستگاه‌های خودپرداز، دفتر پست، رستوران، فست‌فود، کافه و خدمات درمانی است.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد

راه‌های دسترسی

فرودگاه کوالالامپور

در داخل فرودگاه سیستم قطار‌های بدون سرنیشن وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن‌ها برای جابه‌جایی داخل فرودگاه و بین پایانه‌های استفاده کنند.

مترو

شاید سریع‌ترین راه رسیدن به فرودگاه از مرکز شهر مترو باشد. مترو مسیر مرکز شهر تا فرودگاه را در ۲۸ دقیقه طی می‌کند، هزینه بلیتش نیز برای افراد بزرگسال 8.5 دلار است. ساعت کار مترو نیز از ۵ صبح تا ۱۲:۳۰ بامداد است و هر ۱۵ دقیقه یک قطار وارد ایستگاه می‌شود.

تاکسی

متداول‌ترین راه برای رفتن به فرودگاه تاکسی است. هزینه تاکسی از مرکز شهر تا فرودگاه بسته به نوع تاکسی معمولا  بین ۱۷ تا ۲۴ دلار است.

اتوبوس

ارزان‌ترین راه برای رسیدن به فرودگاه اتوبوس است و قیمت بلیت اتوبوس برای افراد بزرگسال ۴.۵ دلار است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه کوالالامپور

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه