بهترین زمان سفر به بوداپست؛ مروارید دانوب در مجارستان

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به بوداپست؛ مروارید دانوب در مجارستان

بهترین زمان سفر به بوداپست، شهر ترانه‌های غمگین و پایتخت کشور زیبای مجارستان، چه زمانی از سال است؟

بوداپست، بهشت کاوشگران است. به احساس خود اعتماد کنید و مطمئن باشید در هر پیچ و خم، چیز تازه‌ای کشف خواهید کرد.

به بوداپست، خوش آمدید. ساده بگوییم؛ اگر هنوز به اینجا نیامده‌اید، وقت برنامه‌ریزی برای سفر به بوداپست است. این شهر زیبا، برای تمامی افراد، جاذبه‌های مخصوص خودش را دارد؛ شما می‌توانید از چشمه آب‌گرم بیرون بیایید و مستقیما به کلوب شبانه بروید (و سپس دوباره به چشمه برگردید).

بوداپست

در شهری که قدمتش به دوران قدیمی سنگی برمی‌گردد، می‌توانید بین تاریخ رومی، نئوگوتیک، رنسانس و معماری عثمانی، انتخاب کنید؛ مکان‌هایی تاریخی‌ای مانند تپه تماشایی قلعه و استحکامات ماهیگیر.

بوداپست، چیزی بیشتر از پایتخت سیاسی کشور مجارستان است؛ اینجا رابط تبلیغاتی و فرهنگی کشور نیز به شمار می‌آید. از چشم‌اندازهای رستوران‌ها تا میراث غنی یهودیان؛ فرهنگ در هر سانتی‌متر مروارید دانوب، گسترده شده است.

بوداپست که توسط رودخانه دانوب، تقسیم شده است و شامل سه منطقه اصلی (پست، بودا و اوبودا) می‌شود؛ از امکانات شبکه‌ای مدرن، معماری باستانی و بهتر از همه، پارک‌های سرسبز بهره‌مند است.

بوداپست

عکس از نگین توکلی

دنبال هر چیزی که باشید، از غذاهای سنتی تا خرید و دیدار از موزه‌ها، همه و همه، قدم به قدم در بوداپست برای شما مهیا هستند. هزینه‌ها و قیمت‌ها نیز به اندازه‌ای منصفانه است که مجبور به انتخاب بین ارزان و گران نباشید. در اینجا همه چیز برای تجربه‌کردن، فراهم است.

بهترین زمان سفر به بوداپست بر اساس فصول

بهار، ماه مارچ تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

بوداپست

بهار در بوداپست، بسیار دلچسب است. جمعیت گردشگران در شهر محدود هستند و قیمت اتاق‌ها، مقرون به صرفه است. همچنین، بلیط هواپیماها نیز نسبت به تابستان، بسیار ارزان‌تر است.

تابستان، ماه ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

بوداپست

پیدا کردن اتاق در تابستان شهر بوداپست، ممکن است مشکل باشد؛ پس تا جایی که می‌توانید، زودتر هتل موردنظر خود را رزرو کنید. در ضمن در نظر داشته باشید برخی از هتل‌ها، فاقد کولر هستند؛ پس حتما امکانات مکان اقامتی خود را قبل از برنامه‌ریزی سفر، بررسی کنید.

اگر در اواسط تابستان به آنجا می‌روید، انتظار جمعیت زیاد، بارش باران و قیمت‌های بالای اتاق‌ها را در هتل‌هایی که هنوز جایی برای شما دارند، داشته باشید. میانگین دما در محدوده ۲۳ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.

پاییز، ماه سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

بوداپست

بوداپست، مقصدی دلربا در فصل پاییز است. جمعیت گردشگران تابستانی همه به خانه رفته‌اند و مطمئن باشید قیمت مکان‌های اقامتی بسیار مناسب شده است. 

فصل پاییز، برای کسانی که می‌خواهند در شهر دوچرخه‌سواری کنند، فصل مناسبی است، زیرا شهر و تپه‌های بودا مملو از مناظر خارق‌العاده رنگارنگ شده‌اند.

زمستان، ماه دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

بوداپست

زمستان بوداپست با کمینه دما ۰٫۳ درجه سانتی‌گراد، فصلی سرد و برفی است. پیشنهاد ما به شما بازدید از بوداپست در دیگر فصول سال است. اما اگر در زمستان به بوداپست آمدید، ناراحت نباشید و بدانید با ارزان‌ترین قیمت، هتل پیدا خواهید کرد و عکس‌هایی با زمینه‌های فوق‌العاده زیبا خواهید گرفت.

ماه‌های دسامبر و ژانویه (۱۰ آذر تا ۱۱ بهمن)، ماه‌های برفی سال هستند.

بهترین زمان سفر به بوداپست

بوداپست

عکس از نگین توکلی

می‌توان گفت، بوداپست هیچ وقت، آرام و بی سر و صدا نیست. زمان‌های داغ گردشگری در این شهر وجود دارد، بله، اما تقریبا در هر ماهی از سال، اینجا گردشگر وجود دارد. موقعیت شهر در قطب مرکزی اروپا، سبب می‌شود بوداپست برای تاجران، محل ملاقات مناسبی در تمام سال باشد.

با توجه به مسائلی که گفته شد، گفتن بهترین زمان سفر به بوداپست بر اساس ماه‌ها، کاری مشکل است. بنابراین می‌توانیم بگوییم بهترین زمان سفر به بوداپست، بسته به ترجیحات فردی خودتان و علایق‌تان قابل تعیین است.

در فصل بهار و پاییز، فستیوال‌ها، بزرگ‌ترین جاذبه برای عاشقان فرهنگ هستند، در حالی که بازارهای کریسمس نیز در زمستان، بسیار دوست‌داشتنی هستند.

فصل داغ گردشگری بوداپست در تابستان است، اگرچه هوا در ماه‌های جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور) بسیار گرم است و بیشتر بومیان، سوار کشتی می‌شوند تا به مناطق ییلاقی خنک‌تر کشور بروند.

بهترین زمان سفر به بوداپست بر اساس هزینه هتل‌ها

بواپست

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، بهترین  زمان سفر به بوداپست بر اساس هزینه هتل‌ها، ماه‌های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا ۹ اسفند) است.

بهترین زمان سفر به بوداپست بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

رویدادها و فستیوال‌های بهاری بوداپست

فستیوال بهار بوداپست

بوداپست

بهار، فصل گرم شدن بوداپست و شکوفه‌کردن درختان بر روی تپه‌ها است. فستیوال بهار (Budapesti Tavaszi Fesztival) یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور است. این فستیوال، از اوایل مارچ تا اوایل آپریل (اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت)، برگزار می‌شود.

اجراهای باله، اپرا، رقص فولکولر و موسیقی در بیش از ۲۰۰ رویداد در سطح پایتخت، برگزار می‌شوند. در مورد جزئیات برگزاری آن‌ها می‌توانید به این سایت، رجوع کنید. آب و هوا در بهار به صورت کلی معتدل است، البته انتظار کمی باران را داشته باشید.

روز ملی مجارستان

بوداپست

روز ملی مجارستان در تاریخ ۱۵ام مارچ (۲۵ اسفند) است.

 روز ماکارون مجارستانی

بوداپست

روز سالانه ماکارون در بوداپست، همزمان با پاریس و نیویورک، در ۲۰ام مارچ (۱ فروردین) برگزار می‌شود. ماکارون، شیرینی معروف فرانسوی، در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف بسیار خوشمزه است. در این روز بازدیدکنندگان می‌توانند این شیرینی خوشمزه را مزه کنند، ببویند و همچنین نحوه پخت آن را یاد بگیرند. این فستیوال شامل مسابقات ماکارون، برنامه‌هایی برای کودکان و شیرینی‌های خوشمزه دیگر است.

رویدادها و فستیوال‌های تابستانی بوداپست

آخر هفته‌های ماه‌های جولای تا اوایل آگوست، پل معروف چین بریج (chain bridge)، به روی ماشین‌ها بسته شده و با بازارچه‌های کوچکی از اسنک‌ها و صنایع دستی سنتی پر می‌شود.

فستیوال سیگت (Sziget)

سیگت

فستیوال سیگت یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی محبوب در اروپا است. این فستیوال یک هفته‌ای در اواسط آگوست (اواخر مرداد) در فضای آزاد برگزار می‌شود. سبک‌های موسیقی محبوبی چون پاپ و راک در این فستیوال، نواخته می‌شوند. هر ساله بیش از ۱۰۰۰ اجرا در فستیوال سیگت انجام می‌شود.

کارناوال دانوب

کارناوال دانوب

کارناوال فرهنگی دانوب در تاریخ ۱۰ تا ۱۸ام ژوئن (۲۰ تا ۲۸ خرداد) برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این کارناوال پر از اجرای تئاتر، رقص‌های گروهی و موسیقی، حفظ فرهنگ و سنت‌ها است.

فستیوال موسیقی قلعه وایداهونیاد (Vajdahunyad)

فستیوال موسیقی قلعه وایداهونیاد

فستیوال موسیقی قلعه وایداهونیاد از اوایل جولای تا اواخر آگوست برگزار می‌شود و در آن گروه‌های موسیقی کلاسیک، اجراهایی زیبا دارند.

روز سنت استفان

روز سنت استفان

نمای داخلی کلیسای سنت استفان.عکس از نگین توکلی

روز سنت استفان در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد)، یک روز تعطیل رسمی به همراه آتش‌بازی، رقص‌های فولکولر، رژه روی پل‌های دانوب و نمایشگاه‌های هنری برای جشن‌گرفتن روز تولد موسس این کشور است.

فستیوال فرهنگی یهودیان

فستیوال فرهنگی یهودیان

فستیوال فرهنگی یهودیان، رویداد چند فرهنگی به همراه برنامه‌های هیجان‌انگیز در اوایل سپتامبر برگزار می‌شود. این فستیوال، فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ یهودیان مجارستانی است. یهودیان در تاریخ مجارستان نقش مهمی داشته‌اند. این فستیوال پر از اجراهای موسیقی، کنسرت و اجراهای رقص است.

رویدادها و فستیوال‌های پاییزی بوداپست

فستیوال اصلی پاییزی

فستیوال اصلی پاییزی، هنرهای معاصر (موسیقی، رقص، فیلم، تئاتر، و حتی غذا) را در اوایل تا اواخر ماه اکتبر (اواسط مهر تا اوایل آبان) به نمایش می‌گذارد.

رویدادها و فستیوال‌های زمستانی بوداپست

بازار کریسمس بوداپست (Budapest Basilica Christmas Market)

بازار کریسمس بوداپست

بازار کریسمس بوداپست در میدان روبه‌روی کلیسای سنت استفان در اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر) با تزئینات زیبای کریسمس، هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مجارستان؛ آب و هوا و اقلیم

بوداپست

نمودار تغییرات ماهانه دما و ریزش باران در بوداپست

مجارستان به صورت کلی دارای آب و هوایی معتدل است، اما این موضوع در مناطق مختلف، ممکن است متفاوت باشد. شرق کشور اقلیم قاره‌ای است، به همراه زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱٫۱۳٫۸
فوریه۳٫۹۴٫۳
مارچ۱۰۳٫۸
آپریل۱۶٫۷۴٫۶
می۲۱٫۷۷٫۱
ژوئن۲۵٫۶۶٫۹
جولای۲۷٫۸۵٫۶
آگوست۲۷٫۲۴٫۸
سپتامبر۲۳٫۳۳٫۳
اکتبر۱۶٫۱۵٫۶
نوامبر۸٫۳۷٫۱
دسامبر۳٫۹۴٫۶

میانگین ماهیانه دما و بارش در بوداپست

جنوب کشور، دارای اقلیم مدیترانه‌ای به همراه زمستان‌هایی سخت‌تر و پربارش‌تر و تابستان‌هایی طولانی‌تر، است. در ماه‌های فوریه و مارچ (۱۲ بهمن تا ۱۱ فروردین)، تقریبا در سراسر کشور، مکررا باران می‌بارد.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۰٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۰٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۱ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
فوریه۳٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۲٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
مارچ۸٫۵ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۷ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۵٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
آپریل۱۵ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۱۱٫۷ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۱۰ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
می۲۰٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۱۹٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۱۸ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
ژوئن۲۴٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۲۳٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۲۲٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۲۱٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر
جولای۲۷٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۲۶٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
آگوست۲۷٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۲۶٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۲۶٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۲۶٫۶ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر
سپتامبر۲۲٫۳ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۲۰٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر
اکتبر۱۴٫۳ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۲٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۱۰٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۸٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
نوامبر۶٫۴ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۴٫۴ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۲٫۵ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۰٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
دسامبر۲٫۸ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۰٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۱ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در بوداپست

بهترین زمان سفر به مجارستان، در اواخر بهار و اوایل پاییز است؛ آب و هوا در این زمان، بسیار دلپذیر و معتدل است و تعداد گردشگران کمتری در کشور، وجود دارند.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به بوداپست برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۳-۲۲۳-۱۳۱۳
فوریه۱-۵۲۰-۱۸۱۲
مارچ۳۱۱۹-۲۲۱۱
آپریل۸۱۸۳-۳۰۱۱
می۱۲۲۳۱۳۲۱۳
ژوئن۱۶۲۷۴۴۰۱۳
جولای۱۷۲۹۶۳۷۱۰
آگوست۱۷۲۸۸۴۰۹
سپتامبر۱۳۲۴۲۳۴۷
اکتبر۸۱۷۵-۳۳۱۰
نوامبر۴۹۸-۲۰۱۴
دسامبر۰۵۱۳-۱۶۱۳

حداقل و حداکثر دما در بوداپست

هزینه روزانه توریستی در بوداپست

هزینه یک روز اقامت در بوداپست حدودا ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به بوداپست سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در بوداپست انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه