آغاز عملیات اجرایی «المان آرامگاه شمس تبریزی» در سال آینده

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی دوشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
آغاز عملیات اجرایی «المان آرامگاه شمس تبریزی» در سال آینده

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی در نشست مشورتی با رئیس اعضای شورای شهر خوی از آغاز عملیات اجرایی المان آرامگاه شمس تبریزی در سال آینده خبر داد.

به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی، این نشست روز یکشنبه ۱۹ آذر ۹۶ به‌ منظور «بررسی مسائل شهرستان خوی» در حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شده است.

«غلامرضا شریف» رئیس شورای شهر خوی در این نشست ضمن قدردانی از حضور مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری استان بیان کرد:

خوی قابلیت‌های زیادی چه در زمینه منابع طبیعی و چه در زمینه آثار تاریخی دارد و می‌تواند در صنعت گردشگری بسیار پیشرفت کند.

او با قدردانی از عملیات مرمتی بازار خوی افزود:

«بازار خوی» قطب اقتصادی این شهر بوده و امیدواریم اقدامات مرمتی در دیگر راسته‌های بازار قدیمی خوی نیز انجام شود.

رئیس شورای شهر خوبی با اشاره به وجود ابنیه تاریخی در خوی تصریح کرد:

مجموعه فاخر «کاروانسرای خان» محل مناسبی برای راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

«جلیل جباری» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این نشست بیان کرد:

خوی یکی از شهرهای استان است که با دارا بودن آثار ارزشمند تاریخی، ‌مفاخر فرهنگی و طبیعی بکر می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری استان نقش ایفا کند.

او با اشاره به وضعیت اعتبارات شهرستان تصریح کرد:

مسلما میزان اعتبار تخصیصی شهرستان کفاف نیازهای حفاظتی و مرمتی آثار تاریخی خوی را نمی‌کند و نیازمند حمایت‌های همه جانبه مسئولان شهرستان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی عنوان کرد:

فرصت‌های بسیار مهم سرمایه‌گذاری در این شهرستان هست که مغفول مانده و می‌توانیم با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در رونق اقتصادی شهرستان گام‌های بزرگی برداریم.

او افزود:

گردشگری می‌تواند تمام بخش‌های اقتصادی را به جریان درآورد و درآمد سبز و سرشماری را برای جامعه ایجاد کند. شهرستان خوی نیز به‌لحاظ توانمندی‌های گردشگری زیادی دارد و می‌تواند از این منظر شرایط خوبی را در اقتصاد مقاومتی به وجود آورد.

جباری ادامه داد:

با توجه به تولیت «شمس تبریزی» از سوی خوی، پیشنهاد خواهر‌خواندگی قونیه و خوی را به سازمان مرکزی ارائه کرده‌ایم و پیگیر این مسئله هستیم.

او تصریح کرد:

نصب تابلو‌های استاندارد در جاده‌های مواصلاتی، راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی و تشکیل شورای فنی از جمله انتظارات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد:

ما در سال‌های اخیر اقدامات اساسی برای شمس تبریزی انجام داده‌ایم. اما از سال آینده عملیات اجرایی «طرح المان آرامگاه شمس تبریزی» را آغاز خواهیم کرد.

در این نشست مشورتی همچنین مقرر شد تا کمیته کاری مشترکی برای برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مربوط به حوزه‌های تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان خوی با حضور رئیس و اعضا شورای شهر خوی و مدیرکل و معاونان اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی تشکیل شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه