چرا هتل ها از ملحفه‌ های سفید استفاده می‌کنند؟

گلسا امیری دیبا
گلسا امیری دیبا جمعه، ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
چرا هتل ها از ملحفه‌ های سفید استفاده می‌کنند؟

شاید تا به ‌حال در ذهن‌ شما این سؤال به وجود آمده باشد که چرا در همه‌ی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها از ملحفه‌های سفید استفاده می‌شود؟

طراحی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراکز خدماتی و تفریحی گوناگون است. از جمله هتل‌ها، که طراحی زیبای آن‌ها می‌تواند در جذب مسافران و تعیین میزان رضایت‌ آن‌ها بسیار مؤثر باشد. تفاوت ظاهری لابی‌ و اتاق‌ها بین یک هتل لوکس و  یک هتل ارزان‌قیمت کاملا مشهود است. اما یک وجه اشتراک بین همه‌ی آن‌ها وجود دارد، و آن هم استفاده از ملحفه‌های سفید یک‌دست است.

یکی از بهترین قسمت‌های اقامت در یک هتل، خوردن یک صبحانه‌ی لوکس در رختخواب است. اما، همان‌طور که هر کسی که تا به حال صبحانه‌اش را ریخته باشد، می‌داند کم‌تر چیزی خجالت‌آورتر از برگرداندن سینی صبحانه روی ملحفه‌های سفید و تمیز است.

با توجه به این که مردم، به طور متوسط، آدم‌های تمیزی نیستند، این که هتل‌ها از رنگ ملحفه‌ای استفاده کنند که به راحتی لکه‌دار می‌شود، کار غیرمعمولی به نظر می‌رسد. اما دلیل خاصی برای استفاده از رختخواب‌های سفید و روشن وجود دارد.

مهمان‌ها در واقع ملحفه‌هایی نمی‌خواهند که لکه‌ها را بپوشاند. گذشته از این‌ها، شما چطور می‌فهمیدید که ملحفه‌ها تمیز هستند، اگر لکه‌ها به راحتی قابل مخفی شدن بودند؟

استفاده از ملحفه‌های سفید یک راه مؤثر برای هتل‌ها است تا استانداردهای پاکیزگی خود را اثبات کنند. درست شبیه به این که افراد ثروتمند در گذشته، لباس‌های سفید یک‌دست می‌پوشیدند تا نشان دهند که می‌توانند آن‌ها را تمیز نگه دارند، هتل‌ها هم از ملحفه‌های سفید استفاده می‌کنند تا لوکس بودن خود را نشان دهند. (اگرچه، مسلما حتی هتل‌هایی که کم‌تر لوکس هستند هم از ملحفه‌های سفید استفاده می‌کنند.)

اتاق هتل وستین

«مجموعه‌ی هتل‌های وستین» (Westin Hotels and Resorts) به رواج دادن ملحفه‌های سفید برای هتل‌ها در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی مشهور است.

بر اساس گفته‌ی معاون طراحی این بِرند، رختخواب سفید یک اعتبار ایجاد کرده است و باعث می‌شود که مهمان‌ها فکر کنند که اتاق‌شان اخیرا نونَوار شده است.

یک جنبه‌ی بسیار کاربردی دیگر نیز برای رختخواب‌های سفید وجود دارد. این زمینه‌ی رنگ سفید یک‌دست به حمام هم کشیده شده است (برای حوله‌های دستی و حوله‌های حمام). وقتی کارکنان هتل کار شستشو را انجام می‌دهند، می‌توانند ملحفه‌های تخت، حوله‌ها و هر پارچه‌ی کثیف دیگری را داخل یک ماشین لباسشویی بیندازند، بدون این که نگران رنگ پس دادن آن‌ها باشند.

و وقتی در بدترین حالت ممکن، رختخواب با یک لکه‌ی ناشناخته کثیف می‌شود، واضح است که استفاده از مواد سفیدکننده برای ملحفه‌های سفید کار آسانی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه