فرودگاه فرانکفورت آلمان ؛ منهتن اروپا

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
فرودگاه فرانکفورت آلمان ؛ منهتن اروپا

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت، به دلیل جایگاه این شهر در عرصه تجاری و اقتصادی، یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپا و جهان محسوب می‌شود.

فرانکفورت یکی از بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی اروپا و جهان است. علاوه‌ بر اقتصاد قوی، این شهر جایگاه پنجمین شهر بزرگ آلمان را در اختیار دارد و از نظر فرهنگی و گردشگری نیز بسیار غنی است. به عنوان مثال، نمایشگاه کتاب فرانکفورت، که مهم‌ترین رویداد انتشاراتی جهان است، در این شهر برگزار می‌شود. همچنین، نزدیکی به رود ماین و بزرگ‌ترین جنگل آلمان، بدون تردید این شهر را از طبیعت زیبایی برخوردار کرده است. علاوه بر این، وجود گالری‌های هنری، موزه‌ها و باغ‌های دیدنی‌ نیز جذابیت این شهر را چند برابر کرده است.

فرانکفورت

معرفی فرودگاه

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت که به نام فرودگاه راین-ماین نیز معروف است، در سال ۱۹۳۶ افتتاح شد. در حال حاضر، این فرودگاه یکی از فرودگاه‌های اصلی بین‌المللی محسوب می‌شود و با جابه‌جایی بیش از ۶۰ میلیون مسافر در سال جایگاه چهارمین فرودگاه شلوغ اروپا و نیز شلوغ‌ترین فرودگاه آلمان را کسب کرده است. در تابستان سال جاری این فرودگاه به ۲۹۳ مقصد در سراسر دنیا از جمله تهران پرواز مستقیم داشته است.

فرودگاه فرانکفورت

مشخصات

  • نوع فرودگاه: عمومی
  • کد یاتا: FRA
  • کد ایکائو: EDDF
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۱۱ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: AeroLogic، Condor، Lufthansa، Lufthansa CityLine، Lufthansa Cargo
  • فاصله هوایی تا تهران: ۳,۷۷۵ کیلومتر، بسته به نوع پرواز و شرایط تقریبا معادل ۵ ساعت

پایانه‌ها

پایانه فرودگاه فرانکفورت

فرودگاه فرانکفورت دارای دو پایانه بزرگ و یک پایانه اختصاصی کوچک‌ برای بخش درجه یک شرکت لوفتهانزا است. پایانه شماره یک قدیمی‌تر و بزرگ‌تر است. این پایانه بار‌ها توسعه داده شده و دارای ۴ سالن به نام‌های A، B، C و Z است که ظرفیت بیش از ۵۰ میلیون مسافر در سال را دارد. پایانه شماره یک اغلب توسط لوفتهانزا و کمپانی‌های وابسته‌اش استفاده می‌شود. پایانه شماره دو ظرفیت ۱۵ میلیون مسافر در سال را دارد و در سال ۱۹۹۴ افتتاح شد. این پایانه دارای دو  سالن E و D است. مسافران می‌توانند با استفاده از سیستم جابه‌جا‌ کننده‌ی اسکای‌لاین (Skyline) در زمان حدود ۲ دقیقه، بین ترمینال‌ها جابه‌جا شوند.

اتاق استراحت فرودگاه فرانکفورت

همچنین فرودگاه‌ فرانکفورت دارای خدمات رفاهی و تفریحی بسیاری از جمله هتل، رستوران‌های ۲۴ ساعته، وای فای رایگان، دوش، دستگاه‌های خودپرداز، محل بازی کودکان، صرافی، شبیه‌ساز پرواز، آرایشگاه، خشک‌شویی، خدمات درمانی، ایستگاه شارژ موبایل، داروخانه، نمازخانه، دفتر پست، اتاق استراحت و اتاق یوگا است.

موقعیت جغرافیایی

فاصله‌ فرودگاه فرانکفورت تا مرکز شهر حدود ۱۲ کیلومتر است.

راه‌های دسترسی

تاکسی

تاکسی فرودگاه فرانکفورت

تاکسی‌ها به صورت ۲۴ ساعته در مقابل هردو پایانه قرار دارند. مدت زمان رسیدن به مرکز شهر بسته به میزان ترافیک بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است. نرخ تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر نیز حدودا ۳۰ یورو است.

اتوبوس

اتوبوس فرودگاه فرانکفورت

اتوبوس‌های مختلفی نیز برای جابه‌جایی از فرودگاه به شهر‌های مختلف یا به مرکز شهر وجود دارد که می‌توانید بلیت آن‌ها را از طریق دستگاه‌های بلیت‌فروشی داخل فرودگاه خریداری کنید.

مترو

مترو فرودگاه فرانکفورت

سیستم قطار شهری (S-Bahn) نیز داخل فرودگاه ایستگاه دارد و قطار‌ها هر ۱۵ دقیقه وارد ایستگاه می‌شوند. زمان رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر به وسیله قطار شهری حدود ۱۲ دقیقه است و قیمت بلیت تک سفره برای افراد بزرگسال حدود ۴.۵ یورو و برای کودکان ۲.۸ یورو است. بلیت‌های قطار را نیز می‌توانید از طریق دستگاه‌های بلیت‌فروشی داخل فرودگاه تهیه کنید.

کرایه خودرو

پارکینگ فرودگاه فرانکفورت

شرکت‌های کرایه خودرو مختفلی نیز داخل هردو پایانه قرار دارند. به علاوه با ماشین شخصی می‌توان از طریق دو بزرگراه اصلی فرانکفورت یعنی A3 و A5 به فرودگاه فرانکفورت رسید. فرودگاه دارای پارکینگی با ظرفیت ۱۴ هزار ماشین است.

اطلاعات پرواز

پرواز مستقیم تهران به فرانکفورت

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه