با جاذبه های سن سباستین بیشتر آشنا شوید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
با جاذبه های سن سباستین بیشتر آشنا شوید

در سفر خود به سن سباستین (San Sebastian) اسپانیا از تماشای قصر سلطنتی، باغ‌های باشکوه، موزه سان تلمو، معماری‌های جذاب کلیساها و سواحل معرکه غافل نشوید.

لذت راه رفتن در سواحل شنی و قدم زدن در منطقه قدیمی شهر سن سباستین از جاذبه‌های معرکه این شهر به شمار می‌رود. این شهر زیبا به شکل هلال ماه بوده و یکی از لوکس‌ترین استراحتگاه‌های ساحلی اسپانیا است. علاوه بر این که خط ساحلی گسترده و منحنی آن تا چندین کیلومتر کشیده شده، زیبایی خیره‌کننده این شهر، غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی قطعا اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه جاذبه‌های این شهر اسپانیایی را بیشتر به شما معرفی می‌کنیم.

۱. ساحل لاکونچا

ساحل لاکونچا

ساحل «لاکونچا» (La Concha) با شن‌های سفید و دیدنی یکی از جاذبه‌های مهم سن سباستین محسوب می‌شود. بزرگی این ساحل با خط ساحلی گسترده و موج‌های زیبای فیروزه‌ای، به چند کیلومتر می‌رسد. ساحل معروف به «لا پرلا» (La Perla) یک منطقه‌ی حفاظت‌شده است که مشرف به شهر بوده و علاوه بر فضایی آرام‌بخش، با آب‌های آرامی که دارد، مکانی امن برای شنا کردن به حساب می‌آید. علاوه بر آفتاب گرفتن و شنا می‌توانید در ساحل گشتی بزنید. در ضمنِ پیاده‌روی حتما از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها نیز استفاده کنید.

۲. ساحل اوندارتا

ساحل اوندارتا

«اوندارتا» (Ondarreta) ساحل پر جنب و جوشی است که در طول تابستان با موج گردشگران مواجه می‌شود. این ساحل شنی مکانی عالی برای آفتاب گرفتن، پیاده‌روی، والیبال ساحلی و ... است. خط ساحلی آن با یک کیلومتر طول و عرضی صد متری فضایی کاملا چشم‌نواز و گسترده برای آفتاب گرفتن را تقدیم گردشگران می‌کند. اوج بازدید مسافران از این منطقه به ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست تعلق دارد که کابین‌های ساحلی کلاسیک، صندلی‌های استراحت و سایبان‌های آفتابی در ساحل به وفور به چشم می‌خورد. در فصل زمستان موج‌ آب بالا می‌آید و مکانی مناسب برای موج سواری می‌شود.

۳. موزه سن تلمو

موزه سان تلمو

موزه «سن تلمو» (San Telmo) یک موزه‌ی استثنایی است که میراث فرهنگی منطقه باسک (Basque) را در خود جای داده و بازدیدکنندگان می‌توانند با فرهنگ باسک آشنا شوند. مکان این موزه در واقع ساختمان‌ یک صومعه قرن شانزدهمی از دوران رنسانس است که در منطقه قدیمی شهر قرار دارد. آثار هنری در بخش‌های متفاوتی نظیر هنرهای زیبا، تاریخ، باستان‌شناسی و قوم‌شناسی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

 در بازدید از این موزه شاهد نقاشی‌های چهره‌های سرشناسی مانند ال گرکو، آلونسو کانو، روبنس، موران، مجموعه گسترده‌ای از سکه‌ها، سرامیک‌ها و نمایشگاهی منحصر به فرد راجع به تاریخ اسلحه از قرن ۱۵ تا به امروز خواهید بود. این موزه که از روز سه شنبه تا یکشنبه باز است، در روزهای سه شنبه رایگان است.

۴. منطقه قدیمی

منطقه قدیمی سن سباستین

چنانچه به منطقه قدیمی (Old Town) و تاریخی سن سباستین بروید، می‌توانید ساختمان‌های متعدد بالکن‌داری را ببینید که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده‌اند. در گذشته میدان این منطقه محلی برای گاو بازی بوده است. در گشت و گذار خود حتما معماری نئوکلاسیک کتابخانه شهرداری را نیز ببینید. کلیسای گوتیک «ایگلسیا د سان ویسنته» (Iglesia de San Vicente)، قدیمی‌ترین کلیسای سن سباستین در این منطقه قرار دارد و قدمت محراب آن به سال ۱۵۸۴ برمی‌گردد.

یکی از سرگرمی‌های این منطقه، پیاده‌روی در خیابان‌های سنگفرش و خوردن غذاهای سنتی باسک است. حتما اسنک‌های خوشمزه‌ را به عنوان میان وعده تست کنید که در رستوران‌های متعدد منطقه سرو می‌شود و یک ماجراجویی عالی در غذاهای باسک را تجربه کنید.

۵. قصر سلطنتی میرامار

قصر سلطنتی میرامار

«قصر سلطنتی میرامار» (Miramar Royal Palace) یک قصر انگلیسی و به سبک تودور ساخته شده که طراحی آن به سال ۱۸۸۸ می‌رسد و توسط Benito Olasagasti ساخته شد. این ساختمان که در منطقه‌ای زیبا قرار گرفته، مشرف به دریا است و به عنوان محلی برای تعطیلات خانواده سلطنتی اسپانیا به شمار می‌رفت، به طوری که تعدادی از ملکه‌های اسپانیایی از این مکان برای تعطیلات تابستانی استفاده می‌کردند.

برج هشت ضلعی و بخش‌های چوبی از شاخصه‌های این قصر هستند. این خانه ساده و در عین حال باشکوه، دارای سه طبقه بوده که دو طبقه اول برای اقامت خصوصی اشراف و طبقه سوم برای خدمتکاران بوده است. باغ‌هایی با تزیینات معرکه، چشم‌انداز اقیانوس و ساحلی زیبا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۶. مونت ایقلدو

مونت ایقلدو

اگر می‌خواهید چشم‌انداز زیبای سن سباستین را تماشا کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به «مونت ایقلدو» (Monte Igueldo) بزنید. این کوه بالاتر از پالایا اوندارتا (Playa Ondarreta) و در نزدیکی کلوپ رویال تنیس قرار دارد که با ارتفاع ۱۸۴ متر بالاتر از سطح دریا، مناظری بکر و عالی را پیشکش شما خواهد کرد. شهربازی این محل را می‌توان یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های گردشگری آن به حساب آورد که با وجود ترن هوایی و چرخ و فلک باعث سرگرمی خانواده‌ها و فرزندان‌شان می‌شود. اگر از برج هم بالا بروید، علاوه بر رصدخانه می‌توانید از مناظر زیبای شهر و خلیج لاکونچا لذت ببرید. در نهایت هم در تراس فضای باز رستوران شیک آن دلی از عزا درآورید.

۷. ایسلا د سانتا کلارا

ایسلا د سانتا کلارا

جزیره کوچک «ایسلا د سانتا کلارا» (Isla de Santa Clara) با ۳۰ متر عرض در نزدیکی ساحل قرار دارد و یک سایت ملی تاریخی است. علاوه بر محیطی آرام‌بخش، می‌توانید از امکانات این مکان نظیر کافه، رستوران، منطقه پیک نیک و اداره پست نیز استفاده کنید. در طول تابستان یعنی ۱ ژوئن تا ۳۰ سپتامبر، هر ۳۰ دقیقه یک کشتی گردشگران را از بندر سن سباستین به این جزیره می‌آورد.

 ساحل کوچکی با یک غریق نجات دارد که برای شنا ایده‌آل است و در عین حال گردشگران می‌توانند از استخر طبیعی که در گوشه‌ای از جزیره مخفی شده استفاده کنند. اگر از فانونس دریایی هم دیدن کنید، شاهد چشم‌اندازهایی فوق‌العاده خواهید بود.

۸. باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو

باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو

کلیسای باروک قرن هجدهم «باسیلیکا د سانتا ماریا دلکورو» (Basilica de Santa Maria del Coro) در دامنه مونت اورگال (Monte Urgull) و مرکز شهر قدیمی قرار دارد. این کلیسا یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری سن سباتین به شمار می‌رود که روی یک معبد قدیمی رومی بنا شده است. سبک باروک اسپانیایی را می‌توانید در نمای خیره‌کننده این کلیسا مشاهده کنید، مجسمه‌ی سنت سباستین در طاقچه و دو برج آن نیز فوق‌العاده است. فضای داخلی با پلان مستطیل، طاق‌های نیم دایره، ستون‌های باشکوه و آرک‌های نئو گوتیک شما را به وجد خواهد آورد.

۹. آکواریوم

آکواریوم سن سباستین

آکواریوم سن سباستین در انتهای ساحل لاکونچا در نزدیکی بندر واقع شده است. در این جاذبه توریستی شاهد انواع گونه‌های رنگارنگ از ماهی‌های گرمسیری گرفته تا کوسه خواهید بود. علاوه بر این یک موزه اقیانوس‌شناسی نیز در این آکواریوم قرار دارد که مدل‌های کشتی، دستگاه‌های ناوبری و اسناد را نمایش می‌دهد. از بخش‌های فوق‌العاده این موزه می‌توان به فضای نمایشگاهی زیر آب و اوشناریوم (آکواریوم زیر آب) اشاره کرد. با پیاده‌روی در تونل آن نمایی ۳۶۰ درجه از ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و غیره خواهید داشت.

۱۰. فستیوال بین ‌المللی جاز

فستیوال بین ‌المللی جاز

اگر می‌خواهید فستیوال بین‌‌المللی جاز سن سباستین را ببینید، در اواخر جولای به این منطقه سفر کنید. این واقعه فرهنگی شامل کنسرت‌هایی است که در کورسال سنتر (Kursaal Centre) و هفت مرکز دیگر شهر برگزار شده و در انواع ژانرها و سبک‌های موسیقی اجرا می‌شود. این فستیوال در شش روز و با بیش از شصت اجرا همراه است، پس آن را از دست ندهید.

۱۱. کلیسای دل بوئن پاستور

کلیسای دل بوئن پاستور

«کلیسای دل بوئن پاستور» (Catedral del Buen Pastor) بزرگ‌ترین کلیسای سن سباستین است که در بخش جدید شهر قرار دارد. این کلیسای نئو گوتیک در سال ۱۸۸۰ طراحی و در سال ۱۸۹۷ تکمیل شد. این سازه با برجی به ارتفاع ۷۵ متر یکی از شاخصه‌های مهم شهر به حساب می‌آید.

سازه‌ی عظیم کلیسا، نمایی خارق‌العاده با ابعاد ۱۹۱۵ متر مربع دارد. بازدیدکنندگان با دیدن فضای داخلی بسیار وسیع، تزیینات غنی، شیشه‌های رنگارنگ، مجسمه مریم مقدس در بخش محراب و غیره متحیر خواهند شد.

۱۲. ساحل لا زوریولا

ساحل لا زوریولا

از آنجا که ساحل معروف «لا زوریولا» (la Zurriola) در منطقه تجاری سن سباستین واقع شده، می‌توانید از مغازه‌های ورزشی، فروشگاه‌های بزرگ و گالری‌های هنر کمال استفاده را ببرید. افراد عاشق موج‌سواری از اقصی نقاط دنیا روانه این محل می‌شوند، چرا که موج‌های آن برای این ورزش بسیار مناسب است. ساحل آن نیز مقصدی ایده‌آل برای مشتاقان ورزش است که می‌توانند والیبال، فوتبال و تنیس ساحلی را در آن امتحان کنند.

مطالب مرتبط:

منبع planetware

دیدگاه