فرودگاه باراخاس مادرید، دروازه‌ای به اسپانیا

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
فرودگاه باراخاس مادرید، دروازه‌ای به اسپانیا

فرودگاه بین‌المللی مادرید که به فرودگاه مادرید باراخاس معروف است، مهم‌ترین فرودگاه اسپانیا محسوب می‌شود.

مادرید، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اسپانیا، اگرچه دارای زیرساخت‌های مدرن است، اما با نگاه کردن در آن به محله‌ها و خیابان‌های تاریخی بسیاری که به‌خوبی هم محافظت شده‌اند، برخورد خواهیم کرد. در این شهر می‌توان غذاهای شگفت‌انگیز، مد و شب‌نشینی را به‌خوبی مشاهده کرد. مهم‌ترین فرودگاه مادرید، فرودگاه باراخاس نام دارد که این شهر را به نقاط مختلف دنیا وصل می‌کند.

مادرید

معرفی فرودگاه

فرودگاه مادرید

فرودگاه بین‌المللی آدولفو سوارز مادرید باراخاس که به اختصار فرودگاه مادرید باراخاس نامیده می‌شود، با جابه‌جایی سالانه بیش از ۵۰ میلیون مسافر مهم‌ترین فرودگاه اسپانیا و ششمین فرودگاه شلوغ اروپا محسوب می‌شود. مادرید باراخاس در سال ۱۹۲۸ افتتاح شد و با پیشرفت‌هایی که طی سال‌های فعالیتش داشته، به یکی از مهم‌ترین مراکز هوایی اروپا و یکی از کلیدی‌ترین راه‌های اتصال اروپا به آمریکای لاتین تبدیل شده است. نام این فرودگاه به‌دلیل قرارگیری در کنار محله‌ای به همین نام گذاشته شده است.

مشخصات

فرودگاه مادرید

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: MAD
  • کد ایکائو: LEMD
  • ارتفاع از سطح دریا: ۶۱۰ متر
  • قطب اصلی ایرلاین: Air Europa، Iberia
  • فاصله هوایی تا تهران: ۴۷۵۴ متر معادل تقریبا ۶ ساعت ( در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به مادرید صورت نمی‌گیرد)

پایانه‌ها

فرودگاه مادرید

فرودگاه مادرید باراخاس دارای ۵ پایانه به نام‌های T1، T2، T3، T4 و T4S است.  بخش پرواز‌های ورودی در تمامی پایانه‌های در قسمت پایینی و بخش پرواز‌های داخلی در قسمت بالایی قرار دارد. همه‌ی پایانه‌های به‌وسیله اتوبوس به یکدیگر وصل هستند. همچنین در تمامی پایانه‌های ایستگاه مترو برای حمل و نقل به داخل شهر وجود دارد.

فرودگاه مادرید

از امکانات پایانه‌ها نیز می‌توان به وای‌فای رایگان، رستوران و کافی شاپ، اتاق کنفرانس، اتاق استراحت، ایستگاه شارژ گوشی، اتاق‌های دوش، بانک و خدمات مخصوص برای معلولین اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه مادرید باراخاس در فاصله‌ی ۱۳ کیلومتری مرکز شهر مادرید قرار دارد

راه‌های دسترسی

اتوبوس

اتوبوس فرودگاه مادرید

ایستگاه‌های اتوبوس در پایانه‌های ۱، ۲ و ۴ قرار دارند. اتوبوس‌های به‌صورت ۲۴ ساعت آماده خدمت‌رسانی هستند و ۱۵ دقیقه یک بار از ایستگاه خارج می‌شوند. هزینه بلیط اتوبوس برای افراد بزرگسال ۵ یورو و زمان رسیدن به مرکز شهر نیز بسته به ترافیک حدود ۴۰ دقیقه است. اتوبوس‌ها در طول مسیر در ۳ ایستگاه O'Donell، Plaza de Cibeles وAtocha  توقف می‌کنند.

مترو

ایستگاه مترو فرودگاه مادرید

ایستگاه‌های مترو در پایانه‌های ۲ و ۴ قرار دارند. قطارها هر ۵ دقیقه ایستگاه را ترک می‌کنند و ساعت کار مترو از ۶ صبح تا ۲ بامداد است. خط هشت مسافران را در زمان حدودا ۱۲ دقیقه مستقیما به مرکز شهر می‌برد. قیمت یک بلیط تک سفره برای بزرگسالان ۵ یورو است.

تاکسی

تاکسی فرودگاه مادرید

یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های حمل و نقل از فرودگاه تاکسی است، هرچند که از بقیه‌ی گزینه‌ها گران‌تر است و مسافران ممکن است درگیر مشکلات زبان شوند. هرگز پیشنهاد راننده‌های داخل فرودگاه را قبول نکنید، چون آن‌ها رانندگان غیرقانونی‌ هستند. نرخ ثابت کرایه تاکسی از فرودگاه به تمامی نقاط مرکز شهر ۳۰ یورو است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه مادرید

در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به مادرید صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه