دیدنی های میلان؛ پایتخت مد جهان

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی یکشنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
دیدنی های میلان؛ پایتخت مد جهان

میلان یکی از شهرهای بزرگ و تاریخی کشور ایتالیا است. این شهر که پایتخت مد ایتالیا لقب گرفته است، دیدنی‌های زیادی دارد و تماشای هریک از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۹ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ به‌روزرسانی شده است.

 میلان پنجمین شهر بزرگ اروپا و دومین شهر بزرگ کشور ایتالیا است که به‌عنوان پایتخت مُد جهان و مرکز تجارت ایتالیا شناخته می‌شود و از نظر طراحی لباس و اقتصاد در دنیا شهرت فراوانی دارد. میلان ترکیب زیبایی از مدرنیته و تاریخ با گذشته‌ای الهام‌بخش و میراث فرهنگی غنی است. شاید شهر میلان اولین انتخاب هر گردشگری برای دیدن ایتالیا نباشد ولی دیدنی‌های زیادی دارد که تماشای هریک از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. در این مطلب با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی میلان را به شما معرفی کنیم.

کلیسای جامع میلان (Duomo di Milano)

سنگفرش‌ها و منظره آفتابی کلیسای جامع میلان

سفر به میلان بدون بازدید از این کلیسای شگفت‌آور غیرممکن است. کلیسای جامع میلان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای گوتیک دنیا است که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از تمام شهر میلان در پشت بام خود دارد. ارزشمندترین اثر درون این کلیسا، یک صلیب واقعی است که برخی بر این باور هستند که متعلق به «عیسی مسیح» بوده است. گفته می‌شود که این کلیسا از زمان امپراتوری روم به‌عنوان عبادتگاه استفاده می‌شد و قدمت ساختمان کنونی آن به قرن ۱۴ میلادی باز می‌گردد.

محله ناویلی (Navigli)

رودخانه و کافه های خیابانی محله ناویلی (Navigli)

ناویلی نام کانالی است که به‌منظور ارتباط میلان با دریاچه ماجیوره، کومو و شهر پاویا در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است. اطراف این کانال را کافه‌ها، رستوران‌ها و گالری‌های هنری زیادی مزین کرده‌اند.

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه (Santa Maria Delle Grazie Milan)

نقاشی های داخلی کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه

کلیسای آجری «سانتا ماریا دله گرتزیه» در سال ۱۴۶۵ میلادی در «کورسو ماژنتا» به سبک گوتیک ساخته شده است. گنبد عظیم و زیبای این کلیسا یادگاری به‌جای مانده از اوایل دوره رنسانس است که توسط یکی از تاثیرگذارترین معماران رنسانس، «برامانته» ساخته شده است. این کلیسا به‌دلیل گنجینه معروفی به نام «شام آخر»، تابلویی از «لئوناردو داوینچی» شهیر، به مقصدی پرطرفدار میان گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است. 

گورستان مُنیومِنتال (Monumental Cemetery)

مجسمه و سنگ قبرهای زیبا گورستان مُنیومِنتال (Monumental Cemetery)

شاید برای هرکسی قابل باور نباشد که یک گورستان از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری یک شهر باشد، ولی در شهر میلان این امر باورپذیر شده است. گورستان منیومنتال پس از کلیسای جامع یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های دیدنی میلان به شمار می‌رود. این گورستان خانه نهایی نخبگان و هنرمندان بسیاری است که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است.

کاخ اسفورتسسکو (Castello Sforzesco)

محوطه و فضای سبز مقابل کاخ اسفورتسسکو (Castello Sforzesco)

مجموعه کاخ اسفورتسسکو از دیگر دیدنی‌های تاریخی میلان است که آثاری از جمله مجسمه‌های ناتمام «میکل آنژ»، یک نقاشی سقفی از «لئوناردو داوینچی» و تعدادی از سازهای «موتزارت» را در خود جای داده است.   

نگارخانه‌ ویتوریو امانوئل دوم (Galleria Vittorio Emanuele II)

تالار بزرگ و سقف بلند نگارخانه ویتوریو امانوئل دوم

دومین هتل هفت ستاره جهان در در نگارخانه ویتوریو امانوسل دوم قرار دارد

نگارخانه ویتوریو امانوئل دوم در زمان خود یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید اروپا به حساب می‌آمد. در حال حاضر نیز این مکان، محلی برای خرید، جمع شدن و گپ زدن برای صرف غذا یا قهوه به شمار می‌آید. کف موزاییکی خیره‌کننده، سقف شگفت‌انگیز و گنبد شیشه‌ای بسیار زیبای آن، چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. همچنین دومین هتل هفت ستاره جهان به نام «هتل تاون هاوس» در این نگارخانه قرار دارد.

تالار آلااسکالا (Teatro Alla Scala)

جمعیت تماشاگران در سالن تئاتر آلااسکالا (Teatro Alla Scala)

سالن تئاتر آلااسکالا از پرعظمت‌ترین و معتبرترین مراکز اجرای اپرا در دنیا محسوب می‌شود. این سالن تا به امروز میزبان اجرای مهم‌ترین قطعه‌های موسیقی و حضور موسیقی‌دانان، خوانندگان، نوازندگان و بینندگان بی‌شماری بوده است.

موزه هنر پیناکوتکا دی بِرا (Pinacoteca di Brera)

محوطه و مجسمه موزه هنر پیناکوتکا دی بِرا (Pinacoteca di Brera)

موزه هنر پیناکوتکا دی برا، عمارتی رنسانسی است که بین سال‌های ۱۶۵۱ تا ۱۷۷۳ با کاربری یک مدرسه یهودی بنا شده است. این بنا از سال ۱۷۷۶ به موزه هنر تغییر کاربری داده و در حال‌ حاضر یکی از بهترین موزه‌های هنر موجود در ایتالیا است که آثاری قابل‌توجه و ارزشمندی را در خود گنجانده است.

محله بِرا (Brera)

مسیر پیاده روی در محله بِرا (Brera)

محله فوق‌العاده بِرا به‌خاطر خیابان‌های باریکش، مغازه‌های جالبش و رستوران‌های خوب و باکیفیتش محبوب شده است. همچنین گالری معروف پیناکوتکا دی بِرا نیز در این منطقه قرار گرفته است.

کلیسای آمبروز مقدس (Sant'Ambrogio)

حیاط و ستون های کلیسای آمبروز مقدس (Sant

کلیسای آمبروز از شاهکارهای معماری سبک رومانسک و یکی از جاهای دیدنی ایتالیا به شمار می‌رود. این کلیسا همچنین قدیمی‌ترین کلیسای میلان است که در سال ۳۶۸ میلادی توسط «آمبروز مقدس» ساخته شده است.

پارک سِمپیون (Sempione)

دریاچه و فضای سبز پارک سِمپیون (Sempione)

پارک سمپیون دوست داشتنی‌ترین و محبوب‌ترین پارک میلان است که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. این پارک دارای جاذبه‌های دیدنی نظیر دریاچه، طاق صلح و آمفی تئاتر به سبک رومی است. همچنین در طول سال، رویدادها و فعالیت‌های تفریحی متنوعی در این پارک برگزار می‌شوند که شرکت در هرکدام از آن‌ها لذت خاص خودش را دارد.

پیاتزا دی مِرکانتی (Piazza dei Mercanti)

چاه قدیمی در پیاتزا دی مِرکانتی (Piazza dei Mercanti)

باوجود آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های فراوان در میلان، یافتن فضاهایی که حس قرون وسطی را به گردشگر القا کنند، کم پیدا می‌شوند، ولی فضای پیاتزا دی مرکانتی شما را به قرون وسطی می‌برد. نمای این عمارت از سنگ مرمر سیاه و سفید ساخته شده و در کنار دریاچه لوگانو و درخت‌های نخلی که از سال ۱۲۷۲ میلادی به یادگار مانده‌اند، قرار گرفته است.

موزه پُلدی پِتزولی (Poldi-Pezzoli Museum)

سربازان زره پوش روم باستان موزه پُلدی پِتزولی

موزه پُلدی پِتزولی، عمارتی اشرافی و قدیمی است که اکنون میزبان نقاشی‌های هنرمندان فقید، جواهرات، نقره، برنز، ظروف چینی و سفال، زره و لباس‌های جنگی است. جالب است بدانید که کف سالن‌های این عمارت با فرش‌های ایرانی پوشانده شده است.

رستوران تراموای اتمسفرا (ATMosfera)

رستوران تراموای اتمسفرا  در خیابان های میلان

اگر در میلان به‌دنبال یک وعده شام یا ناهار خوشمزه در مکانی هیجان‌انگیز هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به رستوران تراموای اتمسفرا بروید. این رستوران زیبا درون یک تراموای قدیمی قرار گرفته است و لذت یک غذای خوشمزه را با تماشای بافت تاریخی میلان به شما می‌دهد.

گالری هنر مدرن (Civica Galleria d'Arte Moderna)

دروازه ورودی گالری هنر مدرن میلان

گالری هنر مدرن قبلا محل اقامت ناپلئون، هنگام حضورش در میلان بوده است. این موزه هنر، آثار هنری ایتالیایی از دوره رومانتیسیسم قرن ۱۹ میلادی تا پست امپرسیونیسم را به نمایش گذاشته است.

خرابه‌های رومی سن لورنزو (Colonne di San Lorenzo)

دوچرخه پارک شده مقبل ستون ها و خرابه های رومی سن لورنزو

خرابه‌های رومی، خرابه‌هایی برجای مانده از شکوه امپراتوری روم در میلان است. در این مکان تفریح‌های شبانه وجود دارد و مردم می‌توانند برای صرف غذا یا گوش دادن به موسیقی دور هم جمع شوند.

ورزشگاه سن سیرو (San Siro Stadium)

اگر علاقه‌مند به فوتبال هستید، حتما سری به استادیوم بزرگ و مطرح سن سیرو بزنید. استادیوم سن سیرو در شهر میلان محل بازی‌های خانگی دو تیم همشهری میلان و اینتر است. نظرها و تجربیات خود را درباره جاذبه‌های گردشگری میلان با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه