ویزای روسیه و بلاروس تا پایان امسال ادغام می‌شوند

سیامک احدی
سیامک احدی دوشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۵
ویزای روسیه و بلاروس تا پایان امسال ادغام می‌شوند

ویزای روسیه و بلاروس به‌زودی ادغام می‌شوند و بعد از ادغام، دارندگان ویزای هر کشور می‌توانند به‌راحتی به هر دو کشور سفر کنند.

بر اساس توافق صورت گرفته میان مسکو و مینسک، قرار است تا پایان امسال قانون یکپارچگی ویزا میان ولادیمیر ماکی و سرگئی لاوروف، وزرای امور خارجه بلاروس و روسیه به امضا برسد.

روسیه و بلاروس سال‌ها است به‌عنوان دولتی مشترک مرزهای خود را برچیده‌اند و امکان سفر برای اتباع دو کشور به‌راحتی امکان‌پذیر است، اما این قوانین شامل اتباع خارجی نمی‌شود.

از سال ۲۰۱۴ میلادی دیپلمات‌های دو کشور از ایجاد رژیم ویزای مشترک همانند شینگن در اتحادیه اروپا سخن گفتند و در ماه مارس ۲۰۱۵ میلادی نیز ولادیمیر پوتین خواستار ادغام ویزای دو کشور شد.

با ادغام ویزای روسیه و بلاروس، از این پس دارندگان ویزای هر دو کشور مجاز خواهند بود به‌راحتی و بدون دریافت ویزای مجدد میان دو کشور سفر کنند.

هر چند از سال گذشته میلادی بلاروس برای ۸۰ کشور جهان ویزای توریستی خود را لغو کرد که ازاین‌رو گردشگران این کشورهای عمدتا اروپایی و آمریکایی می‌توانند بدون ویزا به بلاروس سفر کنند؛ اما این افراد بر اساس قانون جدید امکان سفر به روسیه را نخواهند داشت.

در مقابل تمامی دارندگان اقامت‌های موقت و دائم روسیه و بلاروس به‌راحتی می‌توانند بدون اخذ ویزا بین دو کشور رفت و آمد داشته باشند که پیش از این نیازمند دریافت ویزا بودند.

از سوی دیگر اتباع کشورهای خارجی که به هر دلیلی ورود آنان به یکی از کشورهای بلاروس یا روسیه ممنوع باشد، دیگر نمی‌توانند از کشور متقابل درخواست ویزا دهند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه