دیدنی های مونیخ؛ از سنت تا مدرنیته

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی شنبه، ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
دیدنی های مونیخ؛ از سنت تا مدرنیته

مونیخ یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آلمان با دیدنی‌های فراوان است که هرچقدر هم در آن اقامت داشته باشید، نمی‌توانید از همه جاذبه‌های آن لذت کافی ببرید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۸/۱۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ به‌روزرسانی شده است.

در ایالت بایرن، در حاشیه رودخانه ایسار و در دامنه رشته کوه‌های آلپ، سومین شهر بزرگ و محبوب‌ترین شهر توریستی آلمان یعنی مونیخ جای گرفته است. شهر باشکوه و پرعظمت مونیخ لقب‌های زیادی از جمله شهر فوتبال، شهر کلیساهای بزرگ، شهر بزرگ‌ترین جشنواره‌ها و شهر هنر و تکنولوژی مدرن را با خود یدک می‌کشد و در فهرست برترین شهرهای جهان برای زندگی، مقام چهارم را از آن خود کرده است. در این شهر دیدنی تلفیقی از دیدنی‌های کهنه و جدید دیده می‌شود؛ ساختمان‌ها و برج‌های عصر حاضر در کنار ساختمان‌ها و بناهای جذاب تاریخی خودنمایی می‌کنند. دیدنی‌های مونیخ آن‌قدر زیاد هستند که هرچقدر هم در آن اقامت داشته باشید، نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید. در اینجا نگاهی اجمالی به جاهای دیدنی‌ مونیخ خواهیم داشت.

باغ انگلیسی

درختان و مراتع سرسبز در باغ انگلیسی مونیخ

به جرات می‌توان گفت باغ انگلیسی بزرگ‌ترین پارک شهر مونیخ و همچنین یکی از بزگ‌ترین پارک‌های دنیاست. قرار گرفتن این پارک در کنار رودخانه زیبای ایسار به محبوبیت این پارک افزوده است. این پارک در تمام فصول سال زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد.

پارک المپیک

عکس هوایی از پارک المپیک مونیخ

این پارک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های ورزشی در جهان است. در حال حاضر از این پارک برای کنسرت‌ها، مسابقات ورزشی، نمایشگاه و رویدادها استفاده می‌شود. اگر هوای مونیخ صاف و آفتابی باشد از بالای برج المپیک می‌توانید چشم‌انداز فوق‌العاده کوه‌های آلپ را تماشا کنید.

«بی ام و» ولت

نمای شبانه از بی ام و ولت مونیخ

مکانی جذاب برای عاشقان اتوموبیل «بی ام و» و مقر این شرکت معروف خودرو‌سازی است که در بخش شمالی مونیخ در نزدیکی پارک المپیک واقع شده است. از قدیمی‌ترین مدل‌های ماشین و موتور «بی ام و» تا مدل‌های جدید آن را می‌توانید در اینجا بیابید. خود بنای ساختمان نیز که از استیل و شیشه ساخته شده، دوست‌داران معماری را مجذوب خود می‌کند.

استادیوم آلیانز آرنا

نمای خارجی استادیوم آلیانز آرنا مونیخ

اگر دوست دار فوتبال هستید حتما اولین مقصدتان در مونیخ آلیانز آرنا خواهد بود. استادیوم آلیانز آرنا، ورزشگاه بازی‌های خانگی دو تیم معروف فوتبال آلمان؛ بایرن مونیخ و بایرن ۱۸۶۰ است. جالب است بدانید که بالشت‌های هوای این استادیوم وقتی تیم بایرن‌ مونیخ در حال بازی است به رنگ قرمز و هنگامی که تیم ۱۸۶۰ مشغول بازی است به رنگ آبی در می‌آید.

میدان مارین پلاتز

آسمان ابری و میدان مارین پلاتز مونیخ

مارین پلاتز قدیمی‌ترین میدان شهر مونیخ است

اگر به مونیخ سفر کردید حتما از این میدان دیدنی که قدیمی‌ترین میدان شهر و قلب مونیخ محسوب می‌شود، دیدن کنید. در این میدان تلفیقی از سنت و مدرنیته در کنار هم جای گرفته‌اند. در روز هزاران گردشگر برای دیدن مجسمه طلایی مریم، تالار قدیمی و جدید شهر، کلیسای سنت پتر و مجسمه‌های کشیش، فواره ماهی شکل فیشن برونن، ساختمان‌های قدیمی و مغازه‌های اطراف میدان راهی میدان مارین پلاتز می‌شوند.  

کاخ نیمفنبرگ

محوطه سرسبز کاخ نیمفنبرگ مونیخ

کاخی باشکوه به سبک باروک در شمال‌غربی مونیخ است که دورتادور آن را باغی زیبا و سرسبز پوشانده است. اگر به معماری کاخ‌ها و محیط‌های مجلل علاقه‌مند هستید، دیدن این کاخ دوست‌ داشتنی را از دست ندهید. باغ گیاه‌شناسی، کاخ بلوتنبرگ، موزه نوع بشر و طبیعت، عمارت کلاه‌ فرنگی، مرغزار گوزن‌ها و موزه مارستال از دیدنی‌های این کاخ هستند.

موزه هنری پیناکوتک

نقاشی های قدیمی در موزه هنری پیناکوتک

این موزه هنری یکی از بزرگ‌ترین گالری‌های جهان است؛ جایی که بیش از ۸۰۰ اثر هنری از هنرمندان معروف قرون وسطی تا پایان دوره روکوکو نظیر داوینچی، روبن، رامبراند، ولاسکوئز و شاردن را به نمایش گذاشته است. این گالری بزرگ در واقع از سه موزه قدیمی، جدید و مدرن تشکیل می‌شود. حتی اگر اهل هنر هم نباشید، از دیدن فضای سرسبز و بزرگ موزه که در ورودی آن قرار گرفته است، لذت خواهید برد.

اقامتگاه سلطنتی مونیخ

نقاشی های سقف در اقامتگاه سلطنتی مونیخ

در بافت قدیمی شهر مونیخ اقامتگاهی سلطنتی قرار گرفته که زمانی قصر پادشاهان، شاهزاده‌ها و دوک‌های ایالت بایرن بوده است. امروزه این اقامتگاه سلطنتی یکی از بزرگترین قصرهای سراسر آلمان به شمار می‌رود. تلفیق سبک‌های باروک، رنسانس، کلاسیک و روکوکو در به وجود آمدن این قصر زیبا، نظر هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

کلیسای سنت پتر

عکس هوایی از کلیسای سنت پیتر مونیخ

کلیسای سنت پتر قدیمی‌ترین کلیسای محلی مونیخ و یکی از زیباترین جا‌های دیدنی آلمان است. پس از بالا رفتن از ۲۹۹ پله می‌توانید در بالای برج کلیسای سنت پتر به تماشای چشم‌انداز زیبای شهر مونیخ بنشینید.

باغ وحش هلابرون

بچه فیل در باغ وحش هلابرون مونیخ

باغ وحش هلابرون، باغ وحشی معروف و زیبا در نزدیکی رودخانه ایسار است که رتبه چهارم بهترین باغ وحش دنیا را به خود اختصاص داده است. بیش از ۱۹,۰۰۰ جانور از ۷۵۷ گونه جانوری در این باغ وحش زندگی می‌کنند. در این باغ وحش می‌توانید به حیوانات غذا بدهید و یکی از بهترین لحظه‌های سفرتان در مونیخ را تجربه کنید.

موزه آلمان

تکنولوژی های مدرن در موزه آلمان

در بین بزرگترین موزه‌های علم و فناوری در دنیا می‌توان به نام موزه آلمان اشاره کرد. از دیدن این موزه حتما هیجان زده خواهید شد زیرا از نمونه بزرگ شده یک سلول انسانی، فیزیک اتمی گرفته تا اولین کامپیوتر، اولین هواپیما یا اولین ماشین را می‌توانید در این موزه دیدنی و شگفت انگیز پیدا کنید.

بازار ویکچوالز

منظره شبانه بازار ویکچوالز مونیخ

بازار ویکچوالز، بازاری شلوغ و پرجنب‌وجوش است که در نزدیکی میدان مارین پلاتز قرار گرفته و مشتری‌های فراوانی دارد. در ویکچوالز چیزهایی می‌توانید پیدا کنید که در بازارهای دیگر یافت نمی‌شوند. در این بازار سنتی می‌توانید انواع سبزیجات، میوه‌های تازه، پنیر، ماهی، داروهای گیاهی، ترشیجات، شیرینی‌جات و ادویه‌جات از نقطه نقطه دنیا را پیدا کنید. همچنین این بازار مکانی مناسب برای صرف یک وعده غذایی است. تجربیات و نظرهای خود را در خصوص جاذبه‌های گردشگری مونیخ با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه