برترین سواحل رنگارنگ جهان را بشناسید

سحر مردانه
سحر مردانه یکشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
برترین سواحل رنگارنگ جهان را بشناسید

زمانی که از ساحل حرف می‌زنیم، همگی رنگ بژ شن و ماسه‌ی آن را به خاطر می‌آوریم، اما در جهان سواحلی رنگارنگی وجود دارد که حتما باید آن‌ها را ببنید.

زمانی که می‌خواهید یک ساحل زیبا و بی‌نظیر را تصور کنید، آن را با آب‌ آبی روشن، چتر‌های ساحلی و شن و ماسه‌ی رنگی تصور می‌کنید، اما صبر کنید، چه می‌گویید؟ کاملا درست تصور کرده‌اید، اگر فکر می‌کنید که شن و ماسه‌ی ساحل تنها به رنگ بژ است، اشتباه کرده‌اید، زیرا شما هنوز سواحل زیبا و پر زرق و برقی که در اطراف جهان وجود دارد را ندیده‌اید. در این مقاله ۱۰ ساحل رنگارنگی که در جهان وجود دارد که در سفر بعدی حتما باید به دیدن آنها بروید را معرفی خواهیم کرد.

ساحل شیشه‌ای (Glass Beach)، (فورت براگ، کالیفرنیا)

ساحل

اینجا یکی از بهترین نمونه‌های طبیعت که از زباله‌های انسانی ساخته شده است. سنگ ریزه‌های شیشه‌ای چند رنگی که در ساحل دیده می‌شود از زباله‌هایی است که مردم در امتداد ساحل فورت براگ ریخته‌اند. این شیشه‌ها در اثر برخورد با آب، خورد شده و شکل خاصی به خود گرفته‌اند. زمانی که نور خورشید با این شیشه‌های رنگی برخورد می‌کنند، منظره‌ای زیبا و خیره‌کننده خلق می‌کند. اما لطفا این شن‌های رنگی که با شیشه آمیخته شده است را با خود به خانه نیاورید، زیرا در سال‌های اخیر بازدیدکنندگان شیشه‌های رنگی ساحل را به عنوان سوغاتی با خود می‌برند که از زیبایی ساحل کاسته است.

چگونه می‌توان آن را دید: ساحل شیشه‌ای در فورت براگ در ایالت کالیفرنیا واقع شده است. ساحل در پارک ایالتی مک کریچر قرار دارد و از راه جاده‌ای کنار بزرگراه ۱ قابل دسترسی است.

کجا اقامت داشته باشید: اگر برنامه‌ای انعطاف‌پذیر دارید، اقامت در استراحتگاه ۴ ستاره Heritage که در ۲۵ کیلومتری فورت براگ قرار دارد را پیشنهاد می‌کنیم.

ساحل شن‌های صورتی (Pink Sands Beach)، (جزیره هاربور، باهاما)

ساحل

رنگ صورتی این ساحل به دلیل وجود موجودات مرجانی میکروسکوپی که در شن و ماسه ساحل قرار دارند، به وجود آمده و باعث شده است که ساحل با یک رنگ صورتی زیبا، متمایز شود. این ساحل علاوه بر زیبایی خیره‌کننده‌ای که دارد، به دلیل وجود صخره‌های مرجانی، جای مناسبی برای غواصی هم هست. شاید بهتر از همه موقعیت جغرافیایی این ساحل صورتی در جزیره هاربور باشد که باعث می‌شود گردشگران زیادی به این سمت نیایند و این ساحل دست‌نخورده و زیبا باقی بماند.

چگونه می‌توان آن را دید: جزیره هاربور و ساحل زیبای آن از طریق آب قابل دسترس است و بهترین برای گشت و گذار در آن، پای پیاده است.

کجا اقامت داشته باشید: استراحتگاه‌های ساحل صورتی در منطقه‌ای آرام و زیبا واقع شده که برای ماه عسل و سفر‌های رمانتیک بسیار مناسب است.

ساحل هیام (Hyams Beach)، (New South Wales، استرالیا)

ساحل

این ساحل دارای شن سفید است که در کتاب رکورد‌های گینس هم نام آن آمده است. ساحل رنگارنگ زیبا از یک طرف و آب کریستالی آبی از طرف دیگر، باعث تمایز این ساحل از دیگر ساحل‌ها شده است. کسانی که از این ساحل بازدید کرده باشند، می‌دانند که چرا این ساحل سفید در جهان معروف شده است. غواصی، ورزش‌های آبی، قایقرانی و گشت و گذار نیز در این ساحل امکان‌پذیر است.

چگونه می‌توان آن را دید: ساحل هیام در منطقه‌ی Shoalhaven در خلیج جرویس واقع شده است که حدود دو ساعت و ۴۵ دقیقه از سیدنی فاصله دارد.

کجا اقامت داشته باشید: چندین محل برای اقامت در این منطقه وجود دارد اما ما هتل ۵ ستاره آمورا را پیشنهاد می‌کنیم که در نزدیکی آبشار معروف سفید و درخشان وجود دارد.

جاذبه گردشگری: خانه اپرا

ساحل شن‌های قرمز (Red Sands Shore)، (جزیره شاهزاده ادوارد، کانادا)

ساحل

در امتداد منطقه مرکزی جنوب جزیره پرنس ادوارد، خط ساحلی با رنگ قرمز شگفت‌آوری یاد‌آور بیابان‌های قرمز آریزونا است. اکثرا تصور می‌کنند که سفر به این ساحل قرمز چند مایلی، در تابستان بهتر است اما باید بدانید که این ساحل یک مقصد چهار فصل است که سالانه فعالیت دارد.

چگونه می‌توان آن را دید: بازدید‌کنندگان می‌توانند از پل Confederation هشت مایل به سمت تنگه‌ی Northumberland بروند تا به جزیره شاهزاه ادوراد برسند تا درست به قلب سرزمین شن‌های قرمز برسند.

کجا اقامت داشته باشید: هتل Rodd Royalty به تازگی بازسازی شده است و با خدماتی نظیر صبحانه، پارکینگ و Wi-Fi رایگان در اختیار مسافران است. این هتل در نزدیکی بزرگراه واقع شده است.

ساحل شن سبز Papakolea، (هاوایی)

ساحل

یک نوع شگفتی طبیعی، ساحل شن سبز Papakolea است که برای گشت و گذار، پیاده‌روی و شنا بسیار مناسب است. بخشی از سبزی این شن‌ها به دلیل موقعیت جغرافیایی ساحل است، اما مابقی آن به دلیل باقی‌مانده فعالیت آتشفشانی است که طی گذشت سال‌ها به رنگ سبز در آمده است.

چگونه می‌توان آن را دید: ساحل سبز در جنوبی‌ترین قسمت جزیره هاوایی واقع شده است که با وسیله نقلیه محلی یا پیاده‌روی در دسترس است.

کجا اقامت داشته باشید: یکی از بهترین گزینه‌های اقامت، The Fairmont Orchid است که دارای آب‌گرم شخصی است.

ساحل قرمز / Kokkini Paralia، (سانتورینی، یونان)

ساحل

این ساحل دارای صخره‌های قرمز رنگ است که مانند دیوار در برابر آب‌های خروشان آبی کشیده شده است و در پناهگاه آن، چتر‌های رنگارنگ خودنمایی می‌کنند.

چگونه می‌توان آن را دید: در ساحل جنوبی سانتورینی در آکروتیری واقع شده است که به طور مستقیم با ماشین قابل دسترس نیست. اما می‌توانید تا نزدیکی این ساحل بروید و با پیاده‌روی چند دقیقه‌ای خود را به این صخره‌های قرمز رنگ برسانید.

کجا اقامت داشته باشید: سانتورینی توسط ماسه‌های غیرمعمول احاطه شده است. شن‌های سیاه آتشفشانی در کنار ویلای Bellonias که در آن استودیوی بزرگی برای دیدن نمایش خیره‌کننده‌ی دریا وجود دارد.

ساحل Wai’anapanapa/ Pa’iloa، (هانا، مائوئی)

ساحل

لنگر‌گاه چشم‌نواز Wai’anapanapa، ساحل Pa'iloa به دلیل وجود شن‌های سیاه و صخره‌های سیاه، به خوبی شناخته شده است. سر‌سبزی اطراف این منطقه و آبی درخشان اقیانوس، باعث شده است سیاهی ساحل بیشتر به چشم بیاید. گردشگران در این ساحل همچنین می‌توانند از غار‌های آب شیرین و معابد باستانی کشف شده هم بازدید کنند.

چگونه می‌توان آن را دید: این ساحل از طریق جاده‌ی افسانه‌ای هانا در دسترس است.

کجا اقامت داشته باشید: برای اقامت، پیشنهاد ما استراحتگاه Travaasa است که بر روی صخره‌ای واقع شده و دارای آب‌گرم عالی و بسیاری از فعالیت‌های رایگان است.

ساحل پفيفر (Big Sur، کالیفرنیا)

ساحل

در میان رقابت ساحل‌های کالیفرنیا، ساحل پافیفر قاطعانه پیروز و زیبایی‌های طبیعی آن غیرقابل انکار است. در حالی که صخره‌های طبیعی، چشم‌انداز اقیانوس و غار‌ها از ویژگی های این ساحل است، اما وجود شن و ماسه‌ی به رنگ بنفش و ارغوانی تیره که در نتیجه ذخایر معدنی به وجود آمده است، تضمین‌کننده زیبایی این ساحل است. ساحل بنفش، منطقه‌ای ایده‌آل برای گذراندن یک روز با کودکان، دیدن غروب عاشقانه و ماجراجویی است.

چگونه می‌توان آن را دید: پفیفر در خط ساحلی Big Sur و در نزدیکی پارک ایالتی جولیا‌پفیفر‌برن (Julia Pfeiffer Burns) واقع شده است.

کجا اقامت داشته باشید: مسافرخانه ونتانا و هتل Conde Nast از مکان‌هایی است که می‌توانید در آن اقامت داشته باشید.

پورتو فررو (Porto Ferro)، (ساردینیا، ایتالیا)

ساحل

جزیره مدیترانه‌ای ساردینیا دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است اما ساحل شن‌های طلایی پورتو فررو یکی از بهترین‌ها است. رنگ شن‌ها مایل به نارنجی است که از مواد معدنی طبیعی حاصل شده است و آب آبی روشن خلیج و درختان کاجی که در اطراف وجود دارد، زیبای آن را برجسته‌تر کرده است. این ساحل حتی برای گشت و گذار، موج‌سواری و غواصی نیز مناسب است.

چگونه می‌توان آن را دید: ساردینیا از ایتالیا توسط ماشین در دسترس نیست، اما از طریق کشتی می‌توان خود را به آنجا رساند، فقط بیش از هفت ساعت طول می‌کشد. بهترین گزینه استفاده از پرواز است. پورتو فررو در ساحل شمال شرقی منطقه ساساری (Sassari) واقع شده است. ساحل به راحتی توسط ماشین قابل دسترسی است و امکانات برای پارکینگ و کمپینگ نیز وجود دارد.

کجا اقامت داشته باشید: در هتل Palazzo که از قرن نوزدهم به جا مانده است، اقامت داشته باشید.

ساحل شن سیاه Reynisfjara، (ویک، ایسلند)

ساحل

ساحل، بسیار خیره‌کننده است اما با دیدن عکس‌های آن فکر کنید که فقط با فتوشاپ امکان‌پذیر است. زمانی که از این ساحل افسانه‌ای و خیره‌کننده بازدید داشته باشید، منحصر‌به‌فرد بودن آن را درک خواهید کرد. امواج در این ساحل بسیار قوی هستند و به گردشگران توصیه می‌شود که فاصله خود را با آب حفظ کنند.

چگونه می‌توان آن را دید: در خط ساحل مرکز جنوبی ایسلند در نزدیکی روستای Vík í Myrdal در منطقه ویک واقع شده است.

کجا اقامت داشته باشید: پیشنهاد ما هتل شیک اسکاندیناوی است که تنها پنج دقیقه با ساحل فاصله دارد.

 

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه