مراکز خرید و بازارهای سنتی قزوین

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
مراکز خرید و بازارهای سنتی قزوین

قزوین، پایتخت خوشنویسی ایران، یکی از شهرهای توریستی و زیبا است که مراکز خرید متعددی دارد.

قزوین یکی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران است. ریشه‌ی این شهر به دوران ساسانیان برمی‌گردد و در زمان صفویان، پایتخت ایران بوده است. قزوین، پایتخت خوشنویسی ایران است و آثار تاریخی متعددی دارد. همین آثار تاریخی زیبا، این شهر را به یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای ایران تبدیل کرده است.

اگر در سفر به قزوین تصمیم گرفتید که خرید کنید، به یکی از مراکز تجاری زیر سر بزنید.

بازار سعدالسلطنه قزوین

مراکز خرید قزوین

آدرس: خیابان امام خمینی

این بازار قدیمی با معماری جالبی که دارد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر قزوین است. سابقه‌ی بازار به هزار سال پیش برمی‌گردد، اما در دوران صفوی و با پایتخت شدن شهر قزوین، این بازار گسترش یافته و بخش‌های زیادی چون سرای سعد‌السلطنه به آن افزوده شده است. در واقع این بازار از دوران صفویه پابرجا است، اما بخش‌های زیادی از آن در دوران قاجار تکمیل شده است.

این بازار قدیمی هم مثل سایر بازارهای سنتی ایران، بخش‌های مختلفی دارد که هرکدام مربوط به صنف خاصی بوده است. گشت و گذار در این بازار، تجربه‌ی لذت‌بخشی است که شما را به سفری در دل تاریخ می‌برد. هم فال است و هم تماشا. هم خرید می‌کنید و هم از یکی از جاذبه‌های دیدنی قزوین بازدید می‌کنید.

مرکز خرید نارون قزوین

مراکز خرید قزوین

آدرس: خیابان یخچال، رو‌به‌روی پمپ بنزین شهید بابایی

این مرکز یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید در قزوین است و ۴ طبقه دارد. غیر از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، یک فودکورت در این مرکز وجود دارد که بعد از خرید می‌توانید دقایقی در آن استراحت کنید و غذاهای لذیذ بخورید. این مجموعه‌ی تجاری یک پارکینگ رایگان برای خریداران در نظر گرفته است. با خیال راحت می‌توانید ماشین خود را پارک کنید و در پاساژ به گشت و گذار مشغول شوید.

مجتمع تجاری تفریحی آفتاب

آدرس: کیلومتر ۱۰ اتوبان قزوین، کرج، جنب پمپ بنزین زیباشهر

این مجتمع تفریحی بین راهی، برای زمانی که در جاده هستید و احساس خستگی می‌کنید، بسیار مناسب است. فروشگاه‌های مختلف سوغات، لوازم آرایشی و بهداشتی و اسباب‌بازی، تا غرفه‌ی ماساژ و فست و فود و رستوران در این مجموعه وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مرکز خرید ایرانیان

آدرس: بلوار عدل

این مرکز خرید یکی از بهترین مجتمع‌های تجاری در قزوین است و مهم‌ترین ویژگی‌ آن، مناسب بودن قیمت‌ها است.

مجتمع تجاری نور

آدرس: خیابان فلسطین

این مجتمع بزرگ که به‌تازگی تاسیس شده، یک انتخاب خوب برای خرید کردن است. بسیاری از لوازم مورد نیاز خود را به‌راحتی می‌توانید در این مجموعه پیدا کنید و بخرید.

مجتمع تجاری فردوسی

مراکز خرید قزوین

آدرس: خیابان فردوسی

این مجتمع در یکی از بهترین مناطق تجاری اداری قزوین قرار گرفته و یک مجتمع دوازده طبقه است. ۵ طبقه از این مجموعه، اداری و ۳ طبقه تجاری و ۱ طبقه هم مختص فست فود است. این مجموعه، دارای سه طبقه پارکینگ است.

بازارچه سنتی سپه

آدرس: چهار راه سپه

اگر می‌خواهید حال و هوای یک بازار سنتی را تجربه کنید و میوه و سبزی تازه بخرید، حتما از این بازارچه دیدن کنید.

برج خلیج فارس

مراکز خرید قزوین

آدرس: خیابان طالقانی

برج خلیج فارس یکی از مجموعه‌های تجاری تازه تاسیس در شهر قزوین و یکی از بهترین مراکز خرید این شهر است.

مجتمع تجاری - اداری داریوش

آدرس: خیابان فلسطین، رو‌به‌روی سالن شهید بابایی

«مجتمع تجاری و اداری داریوش» ۳۶ واحد تجاری و ۲۴ واحد اداری دارد. وجود رستوران و مجهزترین تاسیسات آشپزخانه و پارکینگ از مزایای این مجتمع است.

پاساژ مرکزی

آدرس: بلوار نادری

این پاساژ نسبتا خلوت، بهترین مکان شهر برای خرید دوربین و تجهیزات عاسی است، چون بیشتر فروشگاه‌های آن را، فروشگاه‌های دوربین و لوازم جانبی تشکیل داده‌اند.

پروما

آدرس: میدان ارتش، انتهای خیابان پادگان، جنب لشکر ۱۶ زرهی

مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پروما، نامی آشنا در میان دوستداران خرید است که از سال ۱۳۹۰ مشتریان‌اش را در قزوین نیز همراهی می‌کند. این مرکز خرید، همانند سایر شعب پروما، ارائه کننده‌ی انواع مواد غذایی، پوشاک، آرایشی- بهداشتی و صوتی و تصویری است.

مطالب مرتبط:

منبع hamgardi

دیدگاه