دیدنی های فرانکفورت؛ قلب تپنده اروپا

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی جمعه، ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
دیدنی های فرانکفورت؛ قلب تپنده اروپا

فرانکفورت یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آلمان است که در هوای آن هنر و فرهنگ جریان دارد و ارزشمندترین و غنی‌ترین گالری‌های آلمان در آن گنجانده شده است.  

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۸/۰۹ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۵ به‌روزرسانی شده است.

شاید فرانکفورت برای برخی از گردشگران تنها در فرودگاه آن خلاصه شود، ولی این شهر جذاب و دیدنی جدا از فرودگاهش که شلوغ‌ترین فرودگاه در آلمان، سومین در اروپا و دوازدهمین در جهان است، دیدنی‌های فراوان دیگری نیز دارد. فرانکفورت بزرگ‌ترین شهر ایالت «هسن» در مرکز آلمان است که روی رودخانه «ماین» قرار گرفته و به همین دلیل نام اصلی آن «فرانکفورت روی ماین» است و به خاطر شباهت‌های زیادی که به شهرهای ایالت متحده آمریکا دارد، برخی آن را با القاب «منهتن» یا «شیکاگو روی ماین» نیز صدا می‌زنند. در هوای این شهر هنر و فرهنگ جریان دارد و ارزشمندترین و غنی‌ترین گالری‌های آلمان در آن گنجانده شده است.  

فرانکفورت همچنین از نظر اقتصادی قلب تپنده اروپا محسوب می‌شود و عنوان شهر بانک‌ها را از آن خود کرده است. بیشتر آدم‌هایی که اهل تجارت و صنعت هستند، حداقل یک‌بار به این شهر سفر کرده‌اند. این شهر جاذبه‌های دیدنی زیادی از جمله گالری‌های هنری، موزه، مراکز خرید، طبیعت، برج‌های بلند، خیابان‌های پوشیده از سنگ‌فرش و ساختمان‌های تاریخی برای نشان دادن به گردشگران خود دارد. اگر می‌خواهید بیشتر با جاهای دیدنی فرانکفورت آشنا شوید، با ما همراه باشید.

برج اصلی فرانکفورت

پل و منظره شهری و برج اصلی فرانکفورت

اینجا برجی به ارتفاع ۲۰۰ متر است که در بالای آن می‌توانید نمای خارق‌العاده شهر را از زیر پاهایتان تماشا کنید.

رومِربِرگ

ساختمان ها و میدان قدیمی رومربرگ فرانکفورت

رومربرگ، زیباترین و قدیمی‌ترین میدان فرانکفورت در مرکز شهر است که به خاطر طراحی متفاوت و بی‌نظیر و وجود فواره عدالت تبدیل به یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر و مکانی پرطرفدار و پرتردد شده است. ساختمان‌های دور این میدان قدیمی و با چوب و الوار ساخته شده و قدمت آن‌ها به قرن ۱۴ و ۱۵ میلادی باز می‌گردد.

خانه گوته

نمای چندطبقه خانه گوته فرانکفورت

اولین مقصد دوست‌داران ادبیات در این شهر جذاب مطمئنا خانه شاعر معروف آلمانی «یوهان ولفگانگ فن گوته» خواهد بود. ایرانیان گوته را با حافظ می‌شناسند، ولی برای ساکنان این شهر گوته پسر فرانکفورت است که پس از مرگ‌اش بازدید از خانه‌اش برای عموم آزاد شد. به هر کجای این خانه که بنگرید، اثری از گوته و کارهایش می‌بینید. در کنار خانه گوته موزه گوته با گالری ۱۴ اتاقه‌ای قرار گرفته که در آن می‌توانید شاهکارهایی از دوران رمانتیک و باروک را مشاهده کنید.

برج گوته در محاصره درختان سرسبز

برج گوته نیز از دیگر جاذبه‌های فرانکفورت است. این برج بنایی ۴۳ متری است که از چوب ساخته شده و منظره زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارد. همچنین مرکز خرید پنج ستاره برج دارای بوتیک‌های شیک، گالری‌های هنری و کافه‌های دنج است.  

فرانکفورتر دُم

منظره شبانه و نورپردازی فرانکفورتر دُم

موزه فرانکفورتر دم در برگیرنده مجموعه ارزشمندی از عتیقه‌جات تاریخی است

این جاذبه دیدنی که مردم فرانکفورت به آن باغ تاریخی می‌گویند، در شرق رومربرگ واقع شده است. برج ۹۴ متری طرح گوتیک، یکی از دیدنی‌های این باغ تاریخی است که ساخت آن در انتهای قرن ۱۹ تمام شده است. از بمباران‌های سال ۱۹۴۴ تنها چند بنا در فرانکفورتر دُم جان سالم به در برده‌اند که یکی از آن‌ها موزه دُم است که دارای مجموعه ارزشمندی از عتیقه‌جات تاریخی است.  

لیبیگ هاوس

مجسمه مریم مقدس در لیبیگ هاوس

موزه لیبیگ هاوس مجموعه‌ای غنی و تحسین‌برانگیز از مجسمه‌های دوران هنر باروک، رنسانس و کلاسیک را در خود جای داده است. ساختمان این موزه ویلایی قلعه مانند است که از  قرن ۱۹ میلادی به‌جای مانده است. مجسمه‌های قدیمی مصری، یونانی، رومی و کشورهای خاور دور نیز در این موزه دیده می‌شود.

باغ وحش فرانکفورت

عکس هوایی از باغ وحش فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت، یک باغ وحش شهری کامل است که دارای ۴۵۰۰ جاندار از ۴۵۰ گونه جانوری است. در این باغ وحش جاذبه‌های متفاوت و جدیدی انتظار گردشگران را می‌کشد. گردشگران در شب نیز می‌توانند از یکی از قسمت‌های معروف این باغ وحش به نام «خانه گریمک» بازدید کنند.

موزه معماری آلمانی

سالن و نمای داخلی موزه معماری آلمان

این موزه که در کنار رودخانه «ماین» واقع شده، یکی از موزه‌های معروف و مطرح جهان در حوزه معماری است. موزه معماری آلمان، مجموعه کاملی از مدل‌های ساختمان‌های آلمانی از قدیم تا به امروز را به نمایش عموم گذاشته است.

موزه تاریخ طبیعی سنکن برگ

مجسمه دایناسور موزه تاریخ طبیعی سنکن برگ

بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی دایناسورهای غول‌پیکر در اروپا و دومین موزه بزرگ تاریخ علوم طبیعی در آلمان است که میان کودکان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این موزه مجموعه‌ای از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین پرندگان مصنوعی را نیز در خود جای داده است.

موزه اشتدل

چراغ های محوطه موزه اشتدل

موزه اشتدل یکی از قدیمی‌ترین موزه‌ها و جاهای دیدنی آلمان به شمار می‌رود که در آن می‌توانید بیش از ده هزار اثر هنری متعلق به قرن ۱۴ میلادی تا به امروز را تماشا کنید. اکثر این آثار هنری متعلق به دوران رنسانس، باروک و هنر مدرن هستند.

موزه هنر مدرن فرانکفورت

دیوارهای نارنجی موزه هنر مدرن فرانکفورت

موزه هنر مدرن فرانکفورت در سال ۱۹۵۱ در یک ساختمان پست مدرن در قلب شهر ساخته شده است. این موزه از مهم‌ترین گالری‌های هنرهای معاصر اروپا محسوب می‌شود. نزدیک به پنج‌هزار نمونه بی‌نظیر از بیش از ۴۵۰ هنرمند معروف و برجسته از سال ۱۹۶۰ میلادی تاکنون در موزه هنر مدرن پوشش داده شده است.

کلاین مارکت هال

مغازه های تره بار در مارکت هال فرانکفورت

اگر دنبال خوراکی‌های خوشمزه شهر فرانکفورت می‌گردید، به کلاینت مارکت هال بروید. دکه‌هایی که در این بازار شلوغ و سنتی هستند، خوراکی‌های خوشمزه‌ای از جمله سوسیس دودی، پنیر، پاستای ایتالیایی تازه، چای، کیک و شکلات می‌فروشند.

کلیسای جامع سنت بارتولومیو

ساعت و برج ناقوس کلیسای سنت بارتولومیو

این کلیسا از معدود کلیساهای جامع آلمانی است که استفاده شاهنشاهی از آن شده است. تاج‌گذاری امپراتورهای قرن ۱۶ تا ۱۸ میلادی در این کلیسا صورت گرفته است. بنای کلیسا بین قرن های ۱۳ تا ۱۵  میلای با ارتفاع ۹۵ متر به سبک گوتیک و از ماسه قرمز ساخته شده است.

باغ پالم

منظره پاییزی باغ پالم

باغ پالم فرانکفورت، بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی آلمان با ۵۴ هکتار در جاده بوکنهایمر است و بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی آلمان محسوب می‌شود. درست مانند دیگر باغ‌های گیاه‌شناسی در این باغ نیز می‌توانید گونه‌های مختلف گیاهان از سراسر دنیا را تماشا کنید. خانواده‌های فرانکفورتی آخر هفته‌ها یا در تعطیلات رسمی راهی این باغ زیبا می‌شوند تا هم از هوای مطبوع باغ لذت ببرند، هم سوار قایق‌های موجود در استخر باغ شوند.

خانه قدیمی اپرا

آبنما و نورپردازی  شبانه خانه قدیمی اپرا

در قرن ۱۹ میلادی در قلب میدان اپرای فرانکفورت خانه‌ای به سبک رنسانس ایتالیایی ساخته شد که آن را خانه قدیمی اپرا می‌نامند. این خانه یکی از مهم‌ترین سالن‌های کنسرت شهر فرانکفورت است.

کلیسای سنت پاول

ناقوس و نمای آجری کلیسای سنت پاول

کلیسای سنت پاول با نمای نئوکلاسیک در جنوب پاسگاه مرکزی پلیس فرانکفورت واقع شده است. بنای کلیسا میان قرن ۱۸ تا ۱۹ ساخته و مجددا در سال ۱۹۴۸ مرمت شده است. این کلیسا در حال حاضر دیگر به‌عنوان کلیسا کاربرد ندارد و امروزه یکی از مهم‌ترین سالن‌های فرانکفورت به شمار می‌رود.

محله هاوت واخه

عکس هوایی از محله هاوت واخه

هاوت واخه یکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین محله‌های فرانکفورت است که در مرکز شهر قرار گرفته است. محبوبیت این محله به‌دلیل تلفیق دیدنی ساختمان‌های تاریخی مسحورکننده و ساختمان‌های مدرن زیبا است. ایستگاه پلیس قدیمی‌ترین و قابل‌توجه‌ترین ساختمان این ناحیه است که به سبک باروک ساخته شده و اکنون به یک کافه تبدیل شده است. هاوت واخه همچنین دارای مراکز خرید زیادی است و به خیابان‌های تجاری فراوانی منشعب می‌شود.

برج اشنهایمر

این برج دیدنی یادگاری از دیوارهای فرانکفورت قدیم است که در اوایل قرن ۱۵ میلادی با ۴۷ متر ارتفاع ساخته شده به‌طوری که از بالای آن به منطقه دروازه اشنهایمر کاملا تسلط دارید. در حال حاضر در این برج چند اتاق نشست و یک کافه وجود دارد. تجربیات و نظرهای خود را در خصوص جاذبه‌های گردشگری فرانکفورت با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه