ناشناخته های هاوایی، تجربه ای متفاوت از سفر به آمریکا

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
ناشناخته های هاوایی، تجربه ای متفاوت از سفر به آمریکا

هاوایی، مجمع‌الجزایری است که در اقیانوس آرام قرار دارد و یکی از ایالت‌های آمریکا است.

در هاوایی نقاط نمادین و زیبای زیادی وجود که بازدید‌کنندگان برای اولین بار حتما باید ببینند تا بتوانند باور کنند، اما در عین حال نقاط دیگری هم وجود دارد که مانند جواهر است، اما کمتر شناخته شده است و مردمان محلی نسبته به آن‌ها بیشتر مطلع هستند. در این مقاله برجسته‌ترین نقاط در ایالت آلوها (Aloha State) در هاوایی را معرفی خواهیم کرد.

۱. دیدن مناظر کائوآئی (KAUAI)، زمین، دریا و آسمان

هاوایی

در کائوآئی مناظر خیره‌کننده‌ای وجود دارد که باید از هر زاویه‌ای آن‌ها را دید. با تور هلی‌کوپتر همراه شوید تا نمای زیبای آبشار‌ها را ببینید. قایقرانی در امتداد ساحل باعث می‌شود در برابر عظمت این همه زیبایی، احساس کوچکی کنید. تور‌های زودیاک شما را تا نزدیکی غار‌های دریایی، خوک‌های آبی، دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی خواهد برد. کائوآئی تنها جزیره در ایالت است که امکان عبور کشتی‌ها وجود دارد؛ این امر باعث می‌شود سفری ماجراجویانه داشته باشید. چالش را ترجیح می‌دهید یا پیاده‌روی در سواحل افسانه‌‌ای را؟ مسیر پیاده‌روی ۳۵ کیلومتری که بهترین مسیر در این منطقه است.

۲. یادگیری موج‌سواری

هاوایی

این یک موقعیت مناسب است که موج‌سواری حرفه‌ای را در هاوایی یاد بگیرید. موج‌سواری در این منطقه، سرگرمی گاه به گاه نیست، بلکه یک افسانه است. هر ساله زمستان، موج‌سواران زیادی به هاوایی می‌آیند. Banzai و ساحل شمالی اوهو، هم دارای منظره‌ای تماشایی و هم چالش‌برانگیز برای موج‌سواران است. اگر در این حرفه جزو تازه‌واردان هستید، بهتر است سواحل جنوبی را انتخاب کنید. برای داشتن تجربه در آب‌های آرام‌تر به جزیره بزرگ Kahalu’u در Kona بروید تا از آموزش مربیان این حرفه برخوردار شوید. تجربه‌ی شگفت‌انگیز دیگری که می‌توانید داشته باشید، گرفتن یک لوله‌ی تنفس و رفتن به زیر آب برای دیدن دنیای رنگارنگ و حفاظت‌شده‌ی آن است.

۳. پرندگان و ماهیان در مولوکینی (MOLOKINI)

هاوایی

مولوکینی جزیره‌ای کوچک و زیبا است که شکل آن شبیه به هلال ماه بوده و برخی می‌گویند لبخند خدا بر روی زمین است. تپه‌ای که دور آن را آب احاطه کرده است و به دلیل شکل جزیره و محافظت از امواج در برابر غواصان، طرفداران زیادی دارد. این منطقه برای اسنورکلینگ و غواصی، به دلیل داشتن آبی صاف و شفاف بسیار مناسب است و می‌توانید بیش از ۲۵۰ گونه‌ی دریایی محافظت‌شده را ببینید. در ساحل نیز می‌توانید به تماشای پرندگان زیبا بنشینید.

۴. در آغوش گرفتن مقصد بعد از جاده هانا

هاوایی

جاده‌ای زیبا که با سرخس‌های سر‌سبز پوشانده شده است و بیشتر از شهر هانا، جاده‌ی آن است که مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر دوست دارید چشم‌انداز شما مراتع سبز و اقیانوس باشد، حداقل یکی دو روزی در شهر هانا بمانید. در طول روز، با رانندگی در پارک ملی هالیاکالا (Haleakala) در انتهای شرقی، زمان بگذرانید. زمانی را هم به پیاده‌روی در مسیر Pipiwai اختصاص دهید که شامل جنگل بامبوی خیره‌کننده و آبشار Waimoku با ۱۲۲ متر ارتفاع است. لباس شنا هم همراه داشته باشید، شاید بخواهید بعد‌از‌ظهر را در Oheo Gulch یا هفت استخر مقدس بگذرانید.

۵. دیدن طلوع خورشید در هالیاکانا در MAUI NUI

هاوایی

جاده‌ای در پایین آتشفشان خاموش هالیاکانا قرار دارد. کسانی که به خوبی این منطقه را می‌شناسند، لباس گرم به تن می‌کنند و با در دست داشتن قهوه، به انتظار دیدن طلوع خورشید می‌نشینند. لحظه‌ای که خورشید از ابرها سر بر می‌آورد و قله را پشت سر می‌گذارد، لحظه‌ای جادویی که واقعا ارزشمند است. در مقررات جدید این منطقه آمده است که دیدن طلوع خورشید نیاز به رزرو دارد که این کار را باید از قبل و از طریق سایت انجام دهید.

۶. همراه شدن با مواد آتشفشانی در پارک ملی کوه‌های آتشفشانی هاوایی

هاوایی

در ایالت هاوایی، پنج کوه آتشفشانی فعال وجود دارد که چهار مورد آن در جزیره بزرگ (بیگ آیلند) قرار دارد. یکی از آن‌ها کوه آتشفشانی Kilauea است که از سال ۱۹۸۳ به طور مداوم فوران داشته و عنوان یکی فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان را به خود اختصاص داده است. برای دیدن این اتفاق هیجان‌انگیز، وارد جاده‌ی نزدیک ساحل شوید تا ریختن این گدازه‌ها به درون اقیانوس را تماشا کنید.

۷. دیدن نهنگ کوهان‌دار در مائوئی (MAUI)

هاوایی

در ماه‌های ژانویه تا ماه مارس در سواحل مائوئی که بایستید، احتمال دیدن نهنگ کوهان‌دار وجود دارد. بازی نهنگ‌ها در آب، صحنه‌ی نمایش عالی از ساحل خلق می‌کنند. هر ساله در زمستان، بیش از ۱۰ هزار نهنگ برای جفت‌گیری، زایمان یا پرستاری، از آلاسکا به سمت آب‌های هاوایی می‌آیند. هاوایی تنها ایالتی است که هر سه کار در آن انجام می‌شود که جمعیت نهنگ‌ها در سال‌های اخیر در آن افزایش زیادی داشته است.

۸. بازدید دوباره از وایکیکی (WAIKIKI)

هاوایی

در حالی که اینجا یک منطقه توریستی محبوب بوده و به دلیل وجود ساحلی زیبا، بسیار شناخته شده است، اما باز هم پیشنهادات جدیدی دارد که گردشگران را به سمت خود بکشاند. هتل‌های جدید، بازار‌های بین‌المللی و رستوران‌ در سطح جهانی، از گزینه‌های جدید قابل ارائه در وایکیکی هستند. جشنواره هنر‌های تجسمی که نشان‌دهنده‌ی تنوع ایده‌ها، هنر و فرهنگ بیش از ۳۰ هنرمند از هاوایی، جزایر اقیانوس آرام، آسیا، آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند است را از دست ندهید.

۹. خوردن قهوه در کونا

هاوایی

برای گرفتن آدرس به نزدیک‌ترین استارباکس در کونا بروید. قطعا با صدها مزارع قهوه در این منطقه روبرو خواهید شد. قهوه‌ای که در جزیره کونا به عمل می‌آید، برداشت می‌شود و دم می‌کشد، صد‌در‌صد خالص است. این قهوه دارای طعمی ممتاز است. مطمئنا نظر شما در مورد قهوه و طعم آن در این جزیره تغییر خواهد کرد. خوردن کیک قهوه را هم فراموش نکنید.

۱۰. گشت و گذار در شانگری‌لا (SHANGRI LA) در OAHU

هاوایی

دوریس دوک آمریکایی، بشردوست و دختر یک سرمایه‌دار، خانه‌اش در شانگری‌لا را با الهام از سفر‌هایی که به ایران، لبنان، مصر و سوریه داشته، ساخته است. همین موضوع باعث شد تا دوریس، مرکز هنر و فرهنگ اسلامی را تاسیس کند. گشت و گذاری در این خانه‌ی باور‌نکردنی داشته باشید تا با محققان و هنرمندان مقیم در اینجا هم بیشتر بدانید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه