فرودگاه هامبورگ، آلمان

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
فرودگاه هامبورگ، آلمان

فرودگاه بین‌المللی هامبورگ که در آلمان به نام فلوفقان (Flughafen) شناخته می‌شود، دومین فرودگاه بزرگ کشور آلمان است.

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت دارد. این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر آلمانی و یکی از قطب‌های حمل و نقل در اروپا است. همچنین هامبورگ از نظر اقتصادی، فرهنگی و امکانات گردشگری بسیار غنی است که همین دلایل باعث شده تا هامبورگ یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا باشد.

هامبورگ

معرفی فرودگاه

فرودگاه هامبورگ، آلمان

فرودگاه بین‌المللی هامبورگ در سال ۱۹۱۱ ساخته شده و قدیمی‌ترین فرودگاه فعال دنیا محسوب می‌شود و در فاصله‌ی هشت و نیم کیلومتری مرکز شهر هامبورگ و در بخش شمالی دارد. این فرودگاه با جابه‌جایی سالانه حدود ۱۶ میلیون مسافر پنجمین فرودگاه شلوغ آلمان است. در سال ۲۰۱۷، فرودگاه هامبورگ به ۱۳۰ مقصد در سراسر دنیا پرواز داشته که از بین آن‌ها چهار مقصد دارای پرواز دور برد هستند و شامل دوبی، نوآرک، تبریز و تهران می‌شوند. فرودگاه بین‌المللی هامبورگ دارای ۲ پایانه فعال است.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: عمومی
  • کد یاتا: HAM
  • کد ایکائو: EDDH
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۶ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Eurowings، Germanwings، Ryanair، easyJet
  • فاصله هوایی تا تهران: حدود ۳۸۰۰ کیلومتر و بسته به نوع پرواز بین ۴ تا ۹ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه هامبورگ، آلمان

فرودگاه بین‌المللی هامبورگ دارای دو پایانه‌ی فعال است. پایانه‌ ۱ و پایانه‌ ۲ که به وسیله ساختمان مرکزی فرودگاه و بخش تحویل بار به یکدیگر وصل شده‌اند. طراحی سقف هردو پایانه بلند و خمیده است، به شکلی که تداعی‌گر شکل بال در ذهن بیننده‌اند. در تمامی ساختمان‌ها سطح ۱ به معنی «خروجی» و سطح ۰ به معنای «ورودی» است.

فرودگاه هامبورگ، آلمان

ساختمان اصلی علاوه بر بخش امنیتی دارای مغازه‌ها، رستوران‌ها، استراحت‌گاه‌ها و دیگر امکانات خدماتی است. همچنین در این بخش یکی از ایستگاه‌های قطار شهری (S-Bahn) نیز قرار دارد که در سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرد. ترمینال ۱ در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و دارای تعداد بی‌شماری از امکانات ذخیره انرژی مانند سیستم جمع‌کننده آب باران است.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه هامبورگ در فاصله هشت و نیم کیلومتری مرکز شهر هامبورگ قرار دارد.

راه‌های دسترسی

ایستگاه قطار شهری در فرودگاه هامبورگ

قطار شهری

فرودگاه هامبورگ از طریق قطار شهری هامبورگ یعنی خط S1 به مرکز شهر مستقیما وصل می‌شود. این قطار‌ها هر ۱۰ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند و زمان این جابه‌جایی نیز حدودا ۲۵ دقیقه است. ایستگاه این سرویس نیز درست در مقابل پایانه فرودگاه قرار دارد. قیمت بلیت این سرویس نیز برای بزرگسالان ۳.۲ یورو و برای کودکان ۶ تا ۱۴ سال ۱.۲ یورو است.

نقشه پارکینگ‌های فرودگاه هامبورگ

خودرو

دسترسی به فرودگاه با ماشین از طریق اتوبان ۷ امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید داخل فرودگاه و از طریق شرکت‌های Avis، Europcar Enterprise، Hertz، Sixt، Buchbinder و Budget ماشین کرایه کنید. به علاوه فرودگاه دارای پارکینگ وسیعی است و بسته به مدت زمان پارک ماشین قیمت‌ها از ۵ یورو شروع و تا ۲۵۰ یورو ادامه دارد.

تاکسی

تاکسی‌های فرودگاه همواره جلوی در ورودی به وفور پیدا می‌شوند و بسته به اینکه به کجا بروید هزینه‌اش بین ۲۰ تا ۳۰ یورو خواهد بود. فرودگاه با چند مسیر اتوبوس نیز به مرکز شهر متصل است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه هامبورگ

مطالب مرتبط:

دیدگاه