۷ مقصد گردشگری ایده آل برای گذراندن شب هالووین

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
۷ مقصد گردشگری ایده آل برای گذراندن شب هالووین

دیگر چیزی تا برگزاری مراسم هالووین باقی نمانده، جشنی که قرن‌ها است شاهد برگزاری آن در اقصانقاط جهان هستیم. اما کدام مقاصد گردشگری برای گذراندن این ایام ایدئال هستند؟

در حالی که تنها دو روز تا فرا رسیدن شب هالووین باقی مانده است و زمان همچون برق و باد می‌گذرد، بسیاری از مردم در گوشه و کنار جهان آماده‌ی برگزاری این مراسم می‌شوند. نقش ارواح خبیث یا خندان روی کدو تنبل‌های ریز و درشت رنگارنگ حکاکی شده و خوراکی‌های محبوب این ایام تهیه و سرو می‌شوند. با این حساب چندان مایه تعجب نیست که شماری نیز به‌دنبال جشن گرفتن هالووین در سفر هستند، البته سفر به مکان‌های تسخیر شده یا دست‌کم ترسناکی که کمابیش شهرتی بهم زده و مورد توجه گردشگران حوزه گردشگری وحشت قرار گرفته‌اند.

مقصد گردشگری هالووین

انگلستان سرزمین قلاع باستانی، هتل‌های رنگارنگ و مهمان‌خانه‌های متعددی است که بازدیدکنندگان می‌توانند یک آخر هفته را در آنجا اقامت کرده و به‌دنبال جوابی برای ابهامات داستان‌های افسانه‌ای و عجیبی بگردند که این مکان‌های ترسناک را به شهرت رسانده‌اند. از سوی دیگر ارواح دوست داشتنی و موجودات افسانه‌ای و چه بسی ترسناک بسیاری در مرغزارها، دره‌ و البته مناطق مردابی کشورهایی همچون اسکاتلند، ایرلند شمالی، ولز و البته خود انگلستان سکونت دارند  که حضورشان چشم‌انداز مهیج و توأم با ترس و دلهره را پیش چشم علاقه‌مندان این حوزه از گردشگری به نمایش می‌گذارد.

در واقع به‌دلیل همین خرافات محلی، افسانه‌های رایج و البته رخدادهای گزارش‌شده از سوی بازدیدکنندگان است که این مکان‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی توسط سازمان گردشگری بریتانیا نیز به‌صورت رسمی حمایت می‌شوند. همین امر از سوی دیگر باعث شده تا شانسی برای گردشگران مهیا شود تا از معماری باستانی این مکان‌ها لذت برده و در حین حال به گشت‌وگذار در مناطق حومه‌ای بپردازند و از این رهگذر، در عین حال فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ این مناطق و البته سبک و سیاق آشپزی و طبخ خوراک‌های لذیذ محلی نیز فراهم شود.

مقصد گردشگری هالووین

فهرستی که در ادامه همراه با شما عزیزان به مرورش خواهیم پرداخت، نگاهی به شماری از این مقاصد تسخیر شده انداخته که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای گذراندن ایام هالووین باشند. البته این فهرست آنقدرها هم کامل نیست و جای بسیاری دیگر از مقاصد گردشگری از این دست خالی است. اما به هر حال در قالب این مطلب با هفت مکان مطلوب آشنا خواهید شد که گردشگران می‌توانند با اقامت در آن‌ها، شبی را در دنیای وهم و وحشت گذرانده و هالووینی به‌یادماندنی را تجربه کنند.

هتل ایتینگتن پارک (Ettington Park Hotel)، انگلستان

مقاصد گردشگری ایده آل ایام هالووین در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی و اسکاتلند

این عمارت روستایی که قدمتش به قرن نوزدهم بازمی‌گردد، در میان دره‌ای سرسبز و خوش منظره واقع شده است. مکانی ایدئال برای گذراندن ایام هالووین که به یمن شایعاتی مبنی بر تسخیر شده بودن، گزینه جالب توجهی برای عاشقان پدیده‌های ماورایی است. از جمله ارواحی که در این مکان سکونت دارند، می‌توان به «لیدی اما» (Emma) اشاره کرد، زنی پوشیده در لباس سفید که اغلب در راهروهای هتل پرسه می‌زند.

قیمت اتاق‌های این هتل در ایام هالووین در حدود ۱۲۴ دلار است.


مهمان‌خانه درووِر (Drover's Inn)، اسکاتلند

مقاصد گردشگری ایده آل ایام هالووین در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی و اسکاتلند

این مهمان‌خانه در منطقه «لاخ لومِند» (Loch Lomond) واقع شده است و ظاهرا در مقام میزبانی، یک خانواده‌ی کامل از ارواح را در خود جای داده است. برطبق افسانه‌های محلی، در سال ۱۷۹۲ یک خانواده‌ی جوان در راه رسیدن به این مهمان‌خانه در طوفان برف به دام افتادند. اما متأسفانه همگی آن‌ها براثر سرما جان خود را از دست دادند و از آن زمان بود که مشتریان اغلب از مشاهده‌ی کل اعضای این خانواده در مهمان‌خانه خبر می‌دادند که ظاهرا خود را به شکلی دیگر اما صحیح و سالم، به پناهگاه ابدی خود رسانده و برای همیشه ساکن آن شدند.

هزینه اقامت در اتاق‌های این مهمان‌خانه شبی ۴۶ دلار است.


قلعه بَلی‌گَلی (Ballygally Castle)، ایرلند

مقاصد گردشگری ایده آل ایام هالووین در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی و اسکاتلند

این قلعه تنها ۳۵ دقیقه تا شهر بلفاست فاصله دارد و در امتداد خطوط ساحلی واقع شده است. تاریخ احداث این قلعه به قرن هفدهم بازمی‌گردد. روح مهربان و مهمان‌نواز لیدی «ایزابلا شاو» (Isabella Shaw)، ساکن این قلعه است و اغلب در اتاق‌های متعدد آن قدم می‌زند. گفته می‌شود که او توسط شوهر بدجنس خود زندانی شده و در نهایت نیز جان سپرده است.

هزینه یک شب اقامت در این قلعه در ایام هالووین از ۱۴۵ دلار آغاز می‌شود.


هتل قوی سیاه (Black Swan Hotel)، انگلستان

مقاصد گردشگری ایده آل ایام هالووین در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی و اسکاتلند

قدمت این هتل به ۵ قرن پیش بازمی‌گردد و مکانی ایدئال برای جست‌و‌جو و آشنایی بیشتر با فرهنگ محلی و سبک آشپزی منطقه‌ی «یورک» است. ارواح متعددی در این مکان دیده شده‌اند، از جمله مردی که کلاهی لبه‌دار به سر داشته و ظاهرا پاهایش در حال تجزیه شدن و پوسیدن هستند.

هزینه اقامت در مهمان‌خانه بلک سوان از شبی ۱۴۵ دلار آغاز می‌شود.


مهمان‌خانه جامائیکا (Jamaica Inn)، انگلستان

مقاصد گردشگری ایده آل ایام هالووین در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی و اسکاتلند

گذشته این مکان به‌نوعی با داستان قاچاق گره خورده است و ظاهرا مهمان‌خانه جامائیکا میزبانی در خور تأمل برای شماری از ارواح است که از زمان ساختش در سال ۱۷۵۰ تاکنون در آنجا سکونت دارند.

هزینه یک شب اقامت در این مهمان‌خانه در ایام هالووین، ۸۵ دلار است.


قلعه گوئیدِر (Gwydir Castle)، ولز

مقاصد گردشگری ایده آل ایام هالووین در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی و اسکاتلند

این قلعه در دامنه تپه «اسنودونیا» (Snowdonia) واقع شده و باید آن را یکی از نمونه‌های باشکوه قلعه‌های ولشی دانست که تاریخ احداث‌اش به قرن پانزدهم بازمی‌گردد. ظاهرا این قلعه در ابتدا به‌عنوان اقامتگاه خانواده سلطنتی مورد استفاده بوده است.

روح دخترکی مقتول در این قلعه پرسه می‌زند

از سوی دیگر قلعه گوئیدر به‌عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین بناهای ولز شناخته می‌شود. ارواح متعددی ساکن این قلعه قدیمی هستند، از جمله روحی دخترک خدمتکاری که ظاهرا توسط مالک خشن قلعه به قتل رسیده است.

مقاصد گردشگری ایده آل ایام هالووین در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی و اسکاتلند

هزینه هر شب اقامت در این مکان ۱۲۵ دلار است.


مهمانسرای کوهستان اسکیرید (Skirrid Mountain)، ولز

مقاصد گردشگری ایده آل ایام هالووین در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی و اسکاتلند

این یکی شاید برای شما کمی آشنا به نظر برسد، چراکه پیش‌تر، این مکان تسخیرشده را به شما معرفی کردیم. اما برای یادآوری باید اشاره کنم که این مهمان‌خانه در ابتدا به‌عنوان دادگاه جنایی محلی شروع به فعالیت کرده و برطبق افسانه‌های محلی دست‌کم ۱۸۰ نفر در آنجا محاکمه و در نهایت به دار آویخته شدند.

البته بازدیدکنندگان این مهمان‌خانه در کنار تجربه ترس و هیجان می‌توانند از محیط دنج و لذت‌بخش و البته منوی خوراکی‌های خوشمزه و درجه یک آن نهایت استفاده و لذت را ببرند.

رزرو اتاق‌های دونفره این مهمان‌خانه به‌همراه صبحانه در حدود ۱۱۸ دلار آب می‌خورد.

مهمان‌خانه اسکرید ماونتین، ولز

نظر شما در مورد داستان این مکان‌ها چیست؟ آیا خود شما حاضر هستید شبی را در یکی از این هتل یا مهانخانه‌های محلی به صبح برسانید؟ خوشحال خواهیم شد شنونده نظرات شما عزیزان باشیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه