حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار یکشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

سیستم حمل و نقل عمومی میلان از تمام مناطق به مرکز شهر متصل می‌شود و دسترسی به مرکز و جاذبه‌های محبوب اطراف شهر را آسان می‌کند. انتخاب حمل و نقل عمومی روشی بسیار مفید و موثر برای محیط زیست است.

میلان دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی است؛ شما می‌توانید با سیستم حمل و نقل آن به این جاذبه‌ها سر بزنید. سیستم حمل و نقل عمومی میلان باعث می‌شود تا حد زیادی در زمان و پول صرف‌جویی کنید (در صورت جایگزین کردن این سیستم با تاکسی، شما می‌توانید از ترافیک رهایی یافته و مبلغ پرداختی خود را تا حد زیادی کاهش دهید) که به معنای داشتن پول بیشتر برای خرید است.

 گشت و گذار در میلان

حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

گزینه‌های موجود برای حمل و نقل عمومی در میلان عبارتنداز: مترو، اتوبوس و تراموا. قیمت بلیط و گذرنامه معتبر مترو، اتوبوس و تراموا عبارت است از: ۱٫۵۰ یورو (۵,۲۰۰ تومان) برای بلیط تک روزه ، ۴٫۵۰ یورو (۵,۲۰۰ تومان) برای بلیط‌های بدون محدودیت روزانه،۱۱٫۳۰ یورو (۳۹,۰۰۰ تومان) برای گذرنامه‌های هفتگی و ۳۵ یورو (۱۲۱,۲۰۰ تومان) برای گذرنامه‌های ماهانه، این سیستم تخفیف‌های ویژه‌ای برای کودکان، دانش‌آموزان و کهنسالان در نظر گرفته است،

هر بلیط ۹۰ دقیقه اعتبار دارد (و به یاد داشته باشید که همیشه به محض این که وارد اتوبوس یا تراموا شدید، بلیط خود را در دستگاه تأیید کنید). بلیط‌ها را می‌توان از دستگاه‌های خودپرداز، از روزنامه‌فروشی‌ها و مراکز خدمات ATM تهیه کرد، در ایستگاه‌های Duomo، Centrale، Cadorna، Loreto، Romolo و Garibaldi این بلیط‌ها ارائه می‌شوند.

مسئولان جمع‌کننده بلیط‌ها معمولا لباسی غیرنظامی داشته و دائما در حال بررسی بلیط هستند.

حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

سفر با تراموا و اتوبوس

حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در میلان بسیار آسان و ارزان و در دسترس است. این سیستم خطوط مختلفی دارد: شما می‌توانید مسیرهای تراموا و اتوبوس و جدول زمانی مربوط به آن را در وب‌سایت ATM (به انگلیسی) مشاهده کنید.

استفاده از سیستم اتوبوس‌رانی و تراموا میلان

 سیستم حمل و نقل عمومی میلان بیش از ۸۰ مسیر اتوبوس سازگار با محیط زیست دارد و با وجود باور سخت آن، باید قبول کنید که اکثر آن‌ها سر وقت کار می‌کنند! توصیه می‌کنیم که با خط ۹۴ سفر کنید، زیرا مرکز شهر و آثار برجسته و محبوب توریستی را پوشش می‌دهد.

حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

همچنین به تازگی یک مسیر شبانه که در زمان‌های بسته بودن مترو در ایستگاه‌های آن توقف می‌کند، شروع به فعالیت کرده است. وقتی می‌خواهید از اتوبوس خارج شوید، قبل از این که به ایستگاه برسید، مطمئن شوید که دکمه را فشار داده تا به راننده هشدار دهید...!

حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

با تمام این تفاسیر تراموا یک راه جالب (و کلاسیک) برای سفر به شمار می‌رود. ترامواهای نارنجی و زرد یا سبز در شب نیز فعال هستند، اما باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید. خطوط ۲، ۴، ۱۴ و ۱۶ تراموا بیشتر مرکزی هستند که همه در حال عبور از دوامو پیزا هستند. در هنگام استفاده از اتوبوس یا تراموا، فراموش نکنید که بلیط خود را به صورت مرحله به مرحله تایید کنید.

حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

 بلیط‌ها

شما می‌توانید بلیط‌ها را از ایستگاه‌های مترو، جیورنالی (کیوسک) یا تاباچی (فروشگاه‌های دارای برچسب T) خریداری کنید، اما باید توجه داشت که بلیط‌ها در اتوبوس یا تراموا ارائه نمی‌شوند.

 قیمت بلیط زمان‌دار

بلیط استاندارد با اعتباری ۹۰ دقیقه‌ای  ۱,۵۰ یورو (۵,۲۰۰ تومان)

کارنت ۱۰روزه ۹۰ دقیقه‌ای ۱۳،۸۰ یورو (۴۷,۷۰۰ تومان)

بلیط یک روزه با اعتبار ۲۴ ساعته ۴,۵۰ یورو (۱۵,۵۰۰ تومان)

بلیط دو روزه با اعتبار ۴۸ ساعته ۸,۲۵ یورو (۲۸,۵۰۰ تومان)

اتوبوس رادیویی

حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

سرویس جدید ارائه شده به شما این اجازه را می‌دهد که هر روزه و از هر کجا که بخواهید از ساعت ۲۰:۰۰  تا ۲:۰۰ صبح خود را به مرکز شهر برسانید.

برای رزرو بلیط جابه‌جایی در اطراف میلان شما فقط باید زمان، مقصد و مبدا خود را مشخص کرده و سپس به سایت ATM مراجعه کنید:

  • مرکز تماس ۰۲/۴۸۰۳۶۳۶۶ (از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۰۲:۰۰ صبح)
  • فکس  ۰۲/۴۸۰۳۶۳۶۶ (از ۳ روز قبل تا ساعت ۱۸:۰۰ روز حرکت)
  • اس ام اس ۳۳۵/۷۸۷۲۵۷۱ (از ۳ روز قبل تا ساعت ۱۸:۰۰ روز حرکت)

قیمت در صورت خرید مکمل‌ها

بلیط استاندارد + ۱,۵۰ یورو  (۵,۲۰۰ تومان) در نمایندگی فروش ATM ا(۲۲۰۰ در میلان و استان)

بلیط استاندارد + ۲,۰۰ یورو (۶,۹۰۰ تومان) در صفحات

بلیط استاندارد + ۳,۰۰ یورو (۱۰,۳۰۰ تومان) در صفحات در صورت نداشتن مدرکی معتبر

بیشتر بخوانید

مترو میلان

حمل و نقل عمومی در میلان، ایتالیا

سیستم حمل و نقل عمومی باعث شده است که جابه‌جایی در میلان بسیار آسان و ارزان شود. ۳ خط مترو شهری وجود دارد: خط قرمز غرب-شمال (خطا روسا)، خط سبز جنوب-شرق (خط ورده) و خط زرد شمال-جنوب (خط گایالا).

 بلیط‌ها

 شما می‌توانید بلیط‌ها را از ایستگاه‌های مترو، جیورنالی (کیوسک) یا تاباچی (فروشگاه های دارای برچسب T) خریداری کنید، اما تهیه بلیط در صفحات مخصوص امکان‌پذیر نیست. قیمت‌ها و شرایط استفاده از مترو مشابه تراموا و اتوبوس است، به بالا نگاه کنید! 

نقشه مترو

M5

دسترسی به مترو در میلان

هنگامی که می‌خواهید وارد مترو شوید، باید به چراق‌های روشن «قرمز و سفید» «M» نگاه کنید، که نشان‌دهنده ایستگاه‌های مترو است.

میلان چهار خط مترو دارد که هر کدام دارای رنگ و شماره متفاوت هستند و در ایستگاه‌های  Cadorna، Centrale، Duomo، Loreto، Porta Garibaldi و Zara متوقف می‌شوند.

M1 - خط قرمز فیرا میلانو/بیسکجیل به سستو1 ° مجیو FS (غرب-مرکز-شمال)

M2 - خط سبز اساگو میلانوفوری فورم  به گسات (جنوب غرب-مرکز-شرق)

M3 - خط زرد سن دوناتو به کماسینا (جنوب-مرکز-شمال)

M5 - جدیدترین خط میلان است که به بهره‌برداری رسیده است، اما همچنان در حال گسترش است. هنگام سفر با خط قرمز به مناطق برون‌شهری، مطمئن شوید که بلیط اضافی تهیه کرده باشید.

قطارهای مترو معمولا از ساعت ۶ صبح تا ۱ بامداد خدمت‌رسانی می‌کنند، اما ممکن است خطوط بارها جابه‌جا شوند.

تاکسی در میلان

حمل و نقل عمومی در میلان

سفر با تاکسی در میلان ارزان نیست، به ویژه در ساعات شلوغی. شما می‌توانید تاکسی‌ها را از قبل رزرو کنید، تا در زمان تماس گرفتن و انتظار شما، تاکسی مورد نظر بعد از گذشتن مدت زمان اعلام کرده به شما برسد.

تلفن تاکسی آبی: ۰۲.۴۰۴۰ / تلفن تاکسی زرد چند سرویسه : ۰۲.۶۹۶۹

حمل و نقل عمومی در میلان

همچنین شما امکان تماس با رادیواتوبوس را دارید که یک سرویس جدید و ترکیبی از حمل و نقل عمومی و تاکسی است. شما رادیو اتوبوس را درخواست داده و این سرویس شما را به جایی می‌برد که می‌خواهید.

تلفن رادیو اتوبوس: ۰۲.۴۸۰۳۳۴۸۰۳

دوچرخه عمومی در میلان

حمل و نقل عمومی در میلان

یک جایگزین مناسب برای تاکسی (یا پیاده‌روی): دوچرخه من! اشتراک‌گذاری دوچرخه در میلان، یک راه عالی و محبوب برای دور زدن و دیدن شهر است.

بسیاری از ایستگاه‌های اجاره  و گرفتن دوچرخه در مرکز شهر وجود دارد که  توقف و لذت بردن از مناظر را آسان‌تر می‌کند. هزینه‌ها از طریق ثبت نام در وب سایت BikeMi یا مراجعه به مرکز ATM نزدیک روزانه ۲٫۵۰ یورو (۸,۶۰۰ تومان)، هفتگی ۶ یورو (۲۰,۷۰۰ تومان) یا سالانه ۳۶ یورو (۱۲۴,۲۰۰ تومان) است.

به دوچرخه‌سواران در هنگام ثبت نام یک نام کاربری و رمز عبور ارائه می‌شود و می‌توانند تا ۳۰ دقیقه به صورت رایگان سواری کنند، به ازای هر نیم ساعت اضافی باید ۰,۵ یورو (۱,۷۰۰ تومان) بپردازید. اطمینان حاصل کنید برای جلوگیری از جریمه هر دو ساعت سیستم را چک می‌کنید!

حمل و نقل عمومی در میلان

مکان کرایه دوچرخه

شما می‌توانید دوچرخه را از Noleggio Biciclette AWS اجاره کنید:

آدرس: خیابان پونت سوسو ۳۳

تلفن: ۰۲.۶۷۰۷۲۱۴۵

ساعت کاری: دوشنبه - شنبه، ۹:۰۰ - ۱۳:۰۰ ؛ ۱۵:۰۰ - ۱۹:۰۰

مطالب مرتبط:

دیدگاه