آنتالیا چهارمین شهر پربازدید اروپا شد

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی جمعه، ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۹
آنتالیا چهارمین شهر پربازدید اروپا شد

هر سال گردشگران ایرانی زیادی به آنتالیا سفر می‌کنند، اما امسال این شهر در زمره‌ی چهار شهر پرگردشگر اروپا نیز قرار گرفت.

اگر کسی از شما بخواهد تعدادی از پربازدیدترین شهرهای اروپا را نام ببرید، احتمالا لندن، پاریس و رم اولین شهرهایی خواهند بود که به آن‌ها اشاره می‌کنید.

اما آنتالیا چطور؟ آیا آن را هم در لیست‌تان می‌آورید؟

احتمالا شگفت‌زده می‌شوید اگر بدانید که طبق گزارش بیزینس اینسایدر، این شهر تفریحی نه چندان مشهور، نه‌تنها یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا، که از پرگردشگرترین شهرهای جهان است. وجود آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای در کنار گستره متنوع جاهای دیدنی آنتالیا، از سواحل گرفته تا آثار باستانی، موجب شده است تا تعداد گردشگران خارجی که به این شهر سفر می‌کنند، بسیار قابل‌توجه باشد.

آنتالیا

طبق رتبه‌بندی ۱۰۰ شهر گردشگری برتر سال ۲۰۱۷ در یورومانیتور اینترنشنال، که بر اساس داده‌هایی مثل تعداد پروزاهای ورودی بین‌المللی انجام می‌شود، آنتالیا با بیش از ده میلیون گردشگر در سال، چهارمین شهر پربازدید اروپا است. همچنین در دهه‌های اخیر سفر به آنتالیا در میان ایرانیان محبوبیت زیادی یافته است.

این شهر باستانی، که در ساحل فیروزه‌ای زیبای ترکیه قرار گرفته، به‌عنوان یک شهر تفریحی ساحلی از شهرت زیادی برخوردار است. سایت تریپ ادوایزر، آنتالیا را یکی از نواحی در حال پیشرفت ترکیه معرفی کرده است.

آنتالیا پس از لندن، پاریس و استانبول به‌عنوان چهارمین شهر پربازدید اروپا انتخاب شده و حتی از شهرهایی مانند رم، پراگ و بارسلونا نیز پیشی گرفته است.

اما پربازدیدترین شهر جهان کدام است؟ طبق آخرین گزارش‌ها، هنگ‌کنگ با ۲۶ میلیون گردشگر در سال، این عنوان را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط:

منبع Country Living

دیدگاه