سوغات مونیخ؛ پایتخت دیدنی ایالت بایرن

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
سوغات مونیخ؛ پایتخت دیدنی ایالت بایرن

از پوشاک ورزشی با لوگوی بایرن مونیخ گرفته تا پاستیل خرسی، در مونیخ می‌توانید بهترین سوغاتی‌های خاص و به‌یادماندنی را برای عزیزان‌تان خریداری کنید.

همه‌ی ما در سفر، دوست داریم چیزی به عنوان سوغات برای دوستان و آشنایان یا یادگاری برای خودمان بخریم که خاطرات سفر را زنده کند. بنابراین بیشتر افراد به دنبال سوغاتی‌های خاصی هستند که جای دیگر دنیا، به راحتی پیدا نشود. مثلا محصولات محلی یا تولیدات خاص یک منطقه. در ادامه با چند نمونه از سوغات‌های مونیخ آشنا می‌شویم.

شکلات Heilemann

سوغات مونیخ

شکلات‌سازی Heilemann در سال ۱۹۵۵ توسط فردی به نام Karl Heilemann شروع به کار کرد. این شکلات‌سازی از همان آغاز به کارش، به خاطر کیفیت بی‌نظیر محصولات و نحوه‌ی ارائه‌ی آن‌ها به مشتری، مورد توجه قرار گرفت. در فروشگاه‌های سوغات و شکلات‌فروشی‌ها می‌توانید انواع شکلات با طعم‌های مختلف را خریداری کنید؛ شکلات سفید با طعم وانیل، شکلات شیری، شکلات تلخ با طعم پرتقال، شکلات تلخ با طعم زنجبیل، شیر شکلات‌های فندقی و انواع شکلات داغ از محصولات این مجموعه است. علاوه بر این، انواع پرالین و شکلات‌هایی در قالب مجسمه‌های کوچک و جذاب توسط این شرکت تولید می‌شود. تک تک این شکلات‌ها با نهایت دقت و با دستورهایی آماده می‌شوند که نسل به نسل منتقل شده‌اند. در هیچ کدام از محصولات این شرکت، از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود و مواد اولیه‌ای مانند خامه و کره از منطقه‌ی Allgau در نزدیکی مونیخ تهیه می‌شوند.

قهوه Dallmayr

سوغات مونیخ

این قهوه از ترکیبی از باکیفیت‌ترین دانه‌های قهوه تهیه می‌شود. شرکت Dallmayr به عنوان یک فروشگاه مواد غذایی خانوادگی آغاز به کار کرد و امروزه شهرت جهانی دارد. فروشگاه اصلی این مجموعه در مرکز شهر مونیخ، سالی ۲/۵ میلیون بازدیدکننده دارد. این فروشگاه به خاطر انواع متنوع قهوه به خصوص قهوه‌ی Prodomo شهرت دارد. قهوه‌های موجود در این فروشگاه، غالبا از محصولات اتیوپی است. کارشناس قهوه‌ی این مجموعه، از مناطق مختلف بازدید می‌کند تا مرغوب‌ترین و بهترین قهوه را انتخاب کند. در فروشگاه اصلی این مجموعه در مرکز شهر مونیخ، می‌توانید بهترین قهوه‌ها را خریداری کنید؛ قهوه‌هایی که در ظرف‌های چینی بسیار زیبا و نقاشی شده با دست، در معرض دید مشتریان قرار گرفته‌اند و با ترازوهای قدیمی خاصی اندازه‌گیری می‌شوند که مخصوص Dallmayr طراحی شده‌اند.

لباس سنتی آلمانی، تراخت (Tracht)

سوغات مونیخ

تراخت نام لباس سنتی مناطق آلمانی زبان است. البته این لباس سنتی هنوز هم در مراسم خاص و فستیوال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعضی از مردم محلی آن‌ها را در زندگی روزمره هم می‌پوشند. جنس این لباس‌ها غالبا پشمی و کتان است و جزییات و تزییناتی بسیار زیبا دارد که با گلدوزی و قلاب‌دوزی به لباس اضافه می‌شوند. در زمان برگزاری فستیوال Oktoberfest که سه هفته طول می‌کشد و در پاییز برگزار می‌شود، همه‌ی اهالی شهر و حتی مهمانان خارجی این لباس را می پوشند. در سایر ایام سال هم در مناسبت‌ها و جشن‌های خاص این لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لباس مخصوص مردان، Lederhosen نام دارد که به معنای شلوار چرمی است. لباس مخصوص زنان، Dirndl نام دارد. علاوه بر لباس، انواع کیف، کلاه و گردن‌آویز هماهنگ با این لباس‌ها در فروشگاه‌های لباس سنتی به فروش می‌رسد. البته در روزهای منتهی به جشنواره‌ی Oktoberfest تقریبا در سراسر شهر می‌توانید این لباس را به راحتی پیدا کنید، حتی در دپارتمان استورهای میدان Marienplatz در مرکز مونیخ. قیمت آن‌ها با توجه به جنس و میزان کارهای دستی که روی آن انجام شده، متفاوت است.

یادگاری‌هایی از باشگاه بایرن مونیخ

سوغات مونیخ

لوگوی مشهور تیم فوتبال بایرن مونیخ با رنگ قرمز و سفید مشخص می‌شود. این تیم یکی از محبوب‌ترین تیم‌های باشگاهی در آلمان و در دنیا است که در مونیخ قرار دارد. البته این باشگاه تیم‌های دیگر مثل بسکتبال، هندبال، شطرنج، بولینگ و تنیس روی میز هم دارد، اما تیم فوتبال این باشگاه در تمام دنیا مشهور است و طرفدارانی دارد. این تیم ۲۲ عنوان ملی و ۱۶ کاپ قهرمانی دارد. سه کاپ قهرمانی اروپای این تیم در دهه‌ی ۱۹۷۰، زمانی که بکن باوئر کاپیتان تیم بود، به دست آمد. از این رو، اکثر اهالی فوقبال اعتقاد دارند که این دوران، زمان طلایی باشگاه بایرن است. البته این تیم هنوز هم با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. اگر در میان دوستان و آشنایان‌تان کسی هست که به فوتبال و تیم بایرن علاقه‌مند باشد، می‌توانید انواع پوشاک، وسایل ورزشی و یادگاری‌هایی مثل ماگ را با طرح لوگوی باشگاه خریداری کنید. این باشگاه یک فروشگاه اختصاصی در خیابان Orlandostrasse دارد.

پاستیل خرسی

سوغات مونیخ

آلمانی‌ها عاشق پاستیل خرسی هستند. این پاستیل در سال ۱۹۲۲، توسط فردی به نام Hans Riegel ابداع شد و به زودی مورد توجه میلیون‌ها آلمانی قرار گرفت. حتی آلبرت اینشتین هم پاستیل خرسی دوست داشت. طبق اعلام موسسه‌ای به نام صنعت قنادی آلمان، هر آلمانی به طور میانگین سالانه ۳/۴۹ کیلوگرم پاستیل مصرف می‌کند.

در مونیخ فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که به فروش انواع پاستیل به خصوص پاستیل خرسی اختصاص یافته‌اند. یکی از این فروشگاه‌های در مرکز خرید Pasing Arcaden قرار دارد. در این فروشگاه می‌توانید یک بسته پاستیل خرسی عالی را با ۴ یورو خریداری کنید. در پاساژ Stachus، یک فروشگاه پاستیل وجود دارد که پاستیل‌های رنگارنگ و زیبا را در بطری‌های نوشیدنی عرضه می‌کند. هدیه‌ای که هر کسی را خوشحال می‌کند هم کوچک‌ترها و هم بزرگترها.

شال فروشگاه Ludwig Beck

این دپارتمان‌استور در ۷ طبقه‌ی جذاب و مدرن، با سایر دپارتمان استورهایی که دیده‌اید، متفاوت است. در این مجموعه می‌توانید بهترین و جذاب‌ترین هدایا را خریداری کنید. از باکیفیت‌ترین و زیباترین محصولات فرهنگی مثل کارت پستال گرفته تا لباس‌های مد روز و پوشاک سنتی، زیورآلات و سایر متعلقات. تعجبی ندارد که چرا گردشگران و اهالی شهر، هر فصل به این فروشگاه سر می‌زنند تا ببینند محصول جدیدی به آن اضافه شده است یا خیر. در طبقه‌ی اول فروشگاه، در تمام طول سال، تنوع وسیع و رنگارنگی از انواع شال‌های ابریشمی را خواهید دید که با قیمت‌های متفاوت از ۲۰ تا ۸۰ یورو به فروش می‌رسند. فرقی نمی‌کند که برای چه کسی بخواهید خرید کنید یا چقدر بودجه در نظر گرفته باشید، تنوع این شال‌ها به قدری زیاد است که حتما چیزی مناسب بودجه و سلیقه‌ی خود پیدا می‌کند. این فروشگاه در میدان Marienplatz قرار دارد و از سال ۱۹۵۴، میزبان Ludwig Beck است. البته این مجموعه در سال ۱۸۶۱، به عنوان یک فروشگاه بسیار کوچک که خانوادگی اداره می‌شد، کار خود را آغاز کرد.

مطالب مرتبط:

منبع gpsmycity

دیدگاه