بهترین مقاصد سافاری آفریقا (قسمت دوم)

شایان شفایی
شایان شفایی شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
بهترین مقاصد سافاری آفریقا (قسمت دوم)

تجربه سافاری آفریقا بسیار هیجان‌انگیز و خاطره‌ساز است، به شرطی که مقصد آن به درستی و هوشمندانه انتخاب شود.

آفریقا سرزمینی است که جای جای آن با جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای پر شده است. قطعا اگر به هر نقطه از آفریقا به منظور تجربه سافاری سفر کنید، پشیمان نخواهید شد؛ اما در این میان، مقاصدی هم به چشم می‌خورند که با سفر کردن به آن‌ها می‌توان با یک تیر چند نشان بزنید و در سافاری خود تجربه‌های بی‌نظیر و تکرارنشدنی ذخیره کنید. در قسمت اول مقاله چند مورد از این مقاصد را با یکدیگر بررسی کردیم. حال نوبت به بررسی بقیه گزینه‌های لیست رسیده است.

پارک ملی Serengeti، تانزانیا

بهترین مقاصد سافاری آفریقا

در شمال تانزانیا، پارک ملی serengeti یکی از مقاصد کلاسیک سافاری آفریقا است. سرزمینی که از علف‌های کوتاه و درختان پراکنده تشکیل شده و به لطف آن‌ها به مکانی برای گورخرها و سایر چهارپایان بدل شده است. این گیاهخواران همواره گوشت‌خواران و شکارچیان زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند و همین تقابل میان گونه‌های متنوع حیوانات است که این پارک ملی را به یکی از مقاصد پرطرفدار سافاری تبدیل کرده است. این مکان یکی از بهترین مقاصد سافاری است، برای آن دسته از افرادی که دوست دارند شیرها را از نزدیک مشاهده کنند. لازم به ذکر است که اگر در زمان درست سال در این پارک ملی حضور پیدا کنید، می‌توانید مهاجرت بزرگ سالیانه آفریقا را نیز در اینجا از نزدیک مشاهده کنید.

پارک ملی Bwindi Impenetrable، اوگاندا

بهترین مقاصد سافاری آفریقا

این پارک ملی در جنوب غربی اوگاندا واقع شده است. این پارک ملی یک جنگل بارانی متراکم است که بیش از نصف جمعیت گوریل‌های کوهستانی در آنجا زندگی می‌کنند. این گونه از گوریل‌ها در خطر انقراض قرار دارند. با سفر به این جنگل بارانی می‌توانید در یک سافاری پیاده شرکت کنید و این جانوران کمیاب را از نزدیک مشاهده کنید. این منطقه علاوه بر گوریل‌های کوهستانی، گونه‌های دیگر حیوانات نظیر فیل‌ها و چهارپایان را نیز دربر دارد.

پارک ملی Etosha، نامیبیا

بهترین مقاصد سافاری آفریقا

این پارک ملی در شمال نامیبیا قرار دارد. این منطقه برای سافاری مستقل ایده‌آل است. آب و هوای این منطقه خشک و بیابانی است و حیواناتی نظیر فیل‌ها، انواع چهارپایان و شیرها در آن یافت می‌شود. از آنجایی که این منطقه گرم و خشک و بیابانی است، در آن خبری از بوفالوها و اسب‌های آبی نخواهد بود. از مهم‌ترین گونه‌های حیوانی موجود در این منطقه می‌توان به کرگدن سیاه اشاره کرد. این جانور بسیار کمیاب است و در خطر انقراض قرار دارد که با سفر کردن به این منطقه می‌توان آن را از نزدیک دید.

منطقه محافظت شده Ngorongoro، تانزانیا

بهترین مقاصد سافاری آفریقا

این منطقه در تانزانیا به دلیل وجود دهانه‌های آتسفشانی‌اش شهرت دارد. در این منطقه می‌توان تمام پنج گونه شاخص آفریقا را مشاهده کرد. در مرکز این منطقه، دریاچه‌ای وجود دارد که محل زندگی فلامینگوها است. اگر خوش شانس باشید، با سفر به این منطقه می‌توانید کرگدن سیاه را هم از نزدیک مشاهده کنید. 

پارک ملی Hwange، زیمباوه

بهترین مقاصد سافاری آفریقا

وسعت جمعیت فیل‌ها و بوفالوها در این منطقه باورنکردنی است!

این پارک ملی ۱۴,۶۵۰ کیلومتر مربع از مساحت زیمباوه را تشکیل داده است. وسعت جمعیت فیل‌ها و بوفالوها در این منطقه باورنکردنی است! در این منطقه شیرها هم زندگی می‌کنند. این پارک ملی یکی از بهترین مقاصد آفریقا برای مشاهده سگ‌های وحشی آفریقایی از نزدیک است. این منطقه وسعت زیادی دارد و برای مشاهده حیات وحش آن باید وقت کافی را قرار داد. این منطقه یکی از برترین مناطق آفریقا برای سافاری است.

نظر شما در مورد لیست مقاصد آفریقا چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع tripsavvy

دیدگاه