مقاصد گردشگری فوق العاده در آمریکای جنوبی کدامند؟ (قسمت دوم)

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی یکشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
مقاصد گردشگری فوق العاده در آمریکای جنوبی کدامند؟ (قسمت دوم)

آمریکای جنوبی دارای مناطق بکر و زیبایی است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با برخی از این نواحی آشنا شویم.

در ادامه‌ی معرفی ۲۴ مقصد گردشگری فوق‌العاده و زیبا در آمریکای جنوبی، با چند ناحیه‌ی دیگر آشنا خواهیم شد.

جزیره ایستر، شیلی (Easter Island, Chile)

آمریکای جنوبی

جزیره‌ی ایستر یکی از جذاب‌ترین مناطق روی زمین است. بیشتر مردم برای دیدن مجسمه‌های سنگی «موآی» به این جزیره سفر می‌کنند. این مجسمه‌های غول‌پیکر که تعدادشان به ۱۰۰۰ عدد می‌رسد، در سرتاسر جزیره‌ی ایستر پراکنده شده‌اند که از جمله شگفتی‌های بزرگ تاریخ بشریت به شمار می‌روند. اما علاوه بر این مجسمه‌ها، جزیره‌ی آتشفشانی ایستر دارای فرهنگ غنی و نیز مناظر فوق‌العاده جذاب و دیدنی است. گردشگران می‌توانند در سواحل این مکان آفتاب بگیرند و در آب‌های زلال آن نیز به غواصی بپردازند.

جزایر فرناندو دی نوروها، برزیل (Fernando de Noronha, Brazil)

آمریکای جنوبی

افراد کمی در جهان وجود دارند که به مجمع‌الجزایر زیبای فرناندو دی نوروها سفر کرده‌اند. فرناندو دی نوروها متشکل از ۲۱ جزیره واقع در سواحل شمال شرقی برزیل است. در سال ۱۹۸۸، بیشتر مناطق جزیره‌ی اصلی این مکان که وسعتش ۱۸ کیلومتر مربع است به عنوان یک پارک ملی آبی اعلام شد و در حال حاضر تنها ۴۲۰ گردشگر اجازه‌ی گشت و گذار در این مناطق در زمان مشخص شده را دارند.

کسانی که خوش‌شانس هستند و فرصت بازدید این مکان را دارند، می‌توانند از طبیعیت بی‌جان و زیبای آن لذت ببرند. صخره‌های زیبا، آبشارهای پلکانی، دریاچه‌های کوچک و سواحل شگفت‌انگیز تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری این مکان به شمار می‌رود. اگر به غواصی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از آب‌های نیلگون و نیز شنا کردن در کنار ماهی‌های رنگارنگ، لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها و مرجان‌های این مکان لذت ببرید.

هواکاشینا، پرو (Huacachina, Peru)

آمریکای جنوبی

این شهر کوچک و جذاب از جمله مقاصد گردشگری منحصربه‌فردی است که یکی از گزینه‌های مناسب برای گردشگری به شمار می‌رود. آبادی کوچک و زیبای هواکاشینا در وسط بیابان و فاصله‌ی یک ساعتی از اقیانوس آرام در جنوب پرو واقع شده است.

رستوران‌ها و تفریحگاه‌های این دهکده که در کنار یک دریاچه‌ی کوچک نیلگون قرار گرفته‌اند، محصور در تپه‌های شنی بیابان هستند که خود مکانی ایده‌آل برای رانندگی با خودروهای شاسی‌بلند محسوب می‌شود. با حدود ۱۵ دلار می‌توانید به یک رانندگی بسیار هیجان‌انگیز در تپه‌های اطراف این دهکده بروید که تجربه‌ای شگفت‌انگیز خواهد بود. طبق افسانه‌های محلی مردم این دهکده، یک پری دریایی در دریاچه‌ی کوچک آن زندگی می‌کند.

آسونسیون، پاراگوئه (Asuncion, Paraguay)

آمریکای جنوبی

آسونسیون، پایتخت گرم و مرطوب پاراگوئه است که در نزدیکی رودخانه‌ی «پارگوئه» واقع شده است. جمعیت این شهر در حدود نیم میلیون نفر است و سن ۶۵ درصد از ساکنان آن زیر ۳۰ سال است. اگرچه گردشگران اندکی به آسونسیون می‌روند اما با این حال، مکان‌های دیدنی و نیز ارزان قیمت بودن آن، دلیل قانع کننده‌ای برای سفر به این شهر است.

می‌توانید بیشتر مناطق این شهر از جمله فروشگاه‌ها و مرکز آن را با پیاده‌روی کردن ببینید و از قدم زدن در سواحل La Costanera لذت ببرید. شب‌های آسونسیون بسیار سرزنده و شورانگیز هستند؛ با غروب آفتاب، این شهر جان تازه‌ای به خود می‌گیرد.

والپارایسو، شیلی (Valparaiso, Chile)

آمریکای جنوبی

اگرچه شهر ساحلی والپارایسو مانند سانتیاگو معروف نیست اما با زیبایی‌ها و فرهنگ غنی‌اش، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این شهر کوچک می‌توانید به محله‌ی بوهمی‌ها بروید، کاخ‌های مربوط به قرن نوزدهم آن را ببینید و از آثار هنری زیبای موزه‌های Palacio Baburizza و Museo de Bellas Artes که پس از یک تعطیلی ۱۵ ساله دوباره بازگشایی شده لذت ببرید.

همچنین بازدید از موزه‌ی پابلو نرودا (Pablo Neruda) که محبوب‌ترین شاعر شیلی است نیز خالی از لطف نخواهد بود. غذاهای محلی این شهر بسیار لذیذ و خوشمزه هستند.

لاس لاخاس، کلمبیا (Santuario de las Lajas, Colombia)

آمریکای جنوبی

این شهر در ایپیالس واقع شده که جاذبه‌های گردشگی کمی نیز دارد اما هنگامی که از مرز اکوادور و کلمبیا عبور می‌کنید، ناگزیر از این مکان رد خواهید شد. سفری کوتاه به کلیسای لاس لاخاس ارزشش را خواهد داشت.

این کلیسای مربوط به دوران نئوگوتیک بر روی پلی در رودخانه‌ی گوایتارا مابین سال‌های ۱۹۱۶ و ۱۹۴۴ ساخته شده است. این کلیسا در گرامیداشت الهه‌ی پاکدامنی کلمبیا بنا نهاده شده که طبق افسانه‌ها و بارورهای مردم محلی، روی یک صخره به ارتفاع ۴۵ متر بالای آب ظاهر شده بود. در قسمت‌های پایینی کوه، لوح‌ها و سنگ‌نوشته‌هایی وجود دارند که از سوی زائران کلمبیایی و دیگر کشورها برای تقدیر و تشکر از الهه‌ی پاکدامنی آن قرار داده شده‌اند.

پوتوسی، بولیوی (Potosi, Bolivia)

آمریکای جنوبی

قدمت ناحیه‌ی پوتوسی به سال ۱۵۴۶ میلادی و زمانی که ذخایر نقره در آن کشف شد، باز می‌گردد. پوتوسی به دلیل در اختیار داشتن ذخایر نقره‌اش، یکی از ثروتمندترین شهرهای آمریکای جنوبی به شمار می‌رود. معادن سرو ریکو (Cerro Rico) با تولید ۶۰,۰۰۰ تن نقره، غنی‌ترین معادن جهان محسوب می‌شوند. پوتوسی همچنین با ۴۰۹۰ متر ارتفاع از سطح دریا، در زمره‌ی بلندترین شهرهای دنیا نیز است.

اگر از مکان‌های تاریک و بسته ترس ندارید، می‌توانید در معادن این منطقه گشتی بزنید و روش‌های شگفت‌انگیز استخراج نقره در آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید؛ چرا که استخراج از این معادن هنوز هم مانند زمان استعمار انجام می‌شود. همچنین بزرگ‌ترین بیابان نمک جهان نیز در پوتوسی قرار دارد. نوامبر هر سال، فلامینگوها برای جفت‌گیری به این منطقه می‌آیند.

فلوریانوپلیس، برزیل (Florianopolis, Brazil)

آمریکای جنوبی

یکی از مجلات برزیلی، فلوریانوپلیس را بهترین شهر این کشور برای زندگی کردن عنوان می‌کند. البته از آنجایی که فلوریانوپلیس دارای سواحل زیبا، تجربه‌ی بی‌نظیر از موج‌سواری، غذاهای دریایی لذیذ، بناهایی که قدمتشان به قرن شانزدهم می‌رسد، قلعه‌های مستحکم، پارک‌های گوناگون و فروشگاه‌های متعدد است، یکی از بهترین شهرها برای گردشگری نیز به شمار می‌رود.

برخی معتقدند که فلوریانوپلیس، ترکیبی از جزیره‌ی ایبیزا اسپانیا و سن تروپز است که البته فرهنگ مردم و نیز هزینه‌های آن با دو شهر یاد شده متفاوت است. همچنین فرهنگ گردش و جشن‌های کنار ساحلی این شهر نیز منحصربه‌فرد و در نوع خود بسیار جالب توجه است.

این مقاله ادامه دارد...

مطالب مرتبط:

منبع tripstodiscover

دیدگاه