گردشگری وحشت: مقاصد گردشگری تسخیر شده هند (قسمت پنجم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵
گردشگری وحشت: مقاصد گردشگری تسخیر شده هند (قسمت پنجم)

هندوستان به اندازه‌ای گسترده است که ظاهرا این سفر توأم با ترس و وحشت ما به شماری از ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور، به این سادگی به پایان نمی‌رسد. با مرور بخش دیگری از این مجموعه مقالات، همراه ما در کجارو باشید.

داستان‌ها و افسانه‌های ترسناک از دیرباز نقشی مهم در جلب توجه عموم داشته و دارند. در واقع ما اگرچه از چیزهایی واهمه داریم، اما در عین حال از اعماق وجودمان دوست داریم ترس را به شکلی واقعی تجربه کنیم و این مسئله شاید یکی از عوامل موفقیت ژانر وحشت در جلب نظر مخاطب باشد. در همین زمینه ظاهرا صنعت توریسم و گردشگری هم با معرفی حوزه‌ای جدید به نام گردشگری وحشت، قدم به این وادی گذاشته است.

وحشت در هند

هندوستان از نظر بسیاری، مقصد گردشگری ایده‌آلی است، اما این کشور در کنار تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های طبیعی خود، ترس و وحشت را نیز به عنوان عامل جذب گردشگر از قلم نینداخته است.

و این فهرست درست در همین مورد است، معرفی ترسناک‌ترین و تسخیر شده‌ترین مقاصد گردشگری این کشور که فارغ از صحت و سقم درستی داستان‌هایشان در این امر موفق عمل کرده‌اند.

محوطه‌ی اردوگاهی در شهر دهلی نو

محوطه اردوگاهی در دهلی

یک فضای زیبا، پاکیزه و سرسبز که ظاهرا به عنوان مکانی تسخیر شده نیز به شهرت رسیده است، به ویژه پس از نیمه شب که وحشت بر این مکان حکمفرما می‌شود. مردم در مورد زنی با ساری سفید سخن می‌گویند که از آنها درخواست کمک کرده است، گاهی اوقات حتی ماشینی مردم را تعقیب کرده و باعث ترس و ناراحتی آنها می‌شود.


Malcha Mahal، دهلی نو

محله ترسناکی در دهلی

فعالیت‌های ماورالطبیعه‌ی روی داده در این محل را شاید بتوان یکی از معروف‌ترین داستان‌های ترسناک شهر دهلی دانست که در مورد این مکان تسخیرشده بر سر زبان‌ها است. این منطقه در میان محوطه‌ای جنگلی و درست پشت باغ بودا (Buddha Garden) واقع شده است. گزارشگران، جنگلبانان یا مردم محلی همگی فاصله‌ی خود را با این مکان حفظ کرده و همیشه قبل از وارد شدن به این منطقه، شرایط را سبک و سنگین می‌کنند.

محله ترسناکی در دهلی

اخطارهایی در مورد حضور سگ‌های شکاری و تیراندازی در این منطقه وجود دارد، به خصوص بعد از آنکه دولت اجازه استفاده از سلاح گرم بر علیه هر فردی که به نظر برسد تهدیدی برای آسیب رساندن به اموال دولتی است را صادر کرد؛ که این مسائل، بیش از پیش مردم را از نزدیک شدن به این منطقه ترسانده است.


کلیسای سه پادشاه، گوا (Goa)

کلیسای سه پادشاه در بنگلور

این منطقه نیز به دلیل تجربیات ماورایی و غیر معمول خود به شهرت رسیده است که توسط بسیاری از ساکنان محلی و نیز تیم انجمن ماورالطبیعه هند مورد تأیید قرار گرفته است. باور بر این است که ارواح سه پادشاه که بر سر اموال این کلیسا به جان هم افتاده و در نهایت هر سه کشته شده‌اند در این محل پرسه زده و سرگردانند.

کلیسای سه پادشاه در بنگلور


معادن «Lambi Dehar»، ماسوری (Mussoorie)

معادن تسخیر شده در هند

این مکان نیز به عنوان یکی از تسخیرشده‌ترین مکان‌های خالی از سکنه هند شناخته شده است. معادنی که بعد از مرگ حدود نیم میلیون معدنچی به دلیل شرایط نامساعد معدن، سرانجام تعطیل شدند.

معادن تسخیر شده در هند

مردم محلی باور دارند که این مکان اکنون محل زندگی ساحره‌هایی است که شب هنگام در این حفره‌های زیرزمینی به دنبال گرفتن زندگی‌های بیشتری هستند. وقوع تصادف و نیز مرگ‌های غیر طبیعی در این منطقه این شایعه را قوت بیشتری بخشیده و باعث شده است که این مکان به عنوان یکی از ترسناک‌ترین‌های این کشور معرفی شوند.


گورستان کالپالی (Kalpalli)، بنگلور

گورستان کالپالی در بنگلور

این مکان در اصل به عنوان «گورستان سنت جان»  شناخته شده و در جاده‌ی قدیمی مَدرَس واقع شده است. مشاهده‌ی ارواح و اشباح از جمله مسائلی است که همواره توسط گردشگران کنجکاو یا مردمی که از این محل عبور کردند، گزارش شده است.

ظاهرا روح یک مرد شب‌ها در این گورستان کمین کرده و مردم را می‌ترساند.

در این میان به ویژه روح مردی که ظاهرا در این مناطق کمین کرده و مردم را می‌ترساند، شهرت بیشتری دارد. بی‌شک در تاریکی شب این مکان باعث به لرزه افتادن هر کسی خواهد شد و در این میان افراد ضعیف و ترسو در معرض خطر بیشتری هستند.


عمارتی در پونه (Pune)

عمارت تسخیر شده در پونه هند

خرابه‌های قدیمی و رو به ویرانی یک خانه به تنهایی ترسناک و دلهره‌آور است و بر اساس داستان‌های محلی، این خانه توسط روح شیطانی یک زن مسن تسخیر شده که اوضاع را به مراتب بدتر کرده است. صداهای عجیب، خنده‌های دیوانه وار و جیغ‌هایی که خون را در عروق منجمد می‌کنند اغلب در اواخر شب از این مکان به گوش می‌رسد و همین مسائل سبب شده که این مکان خیلی راحت به عنوان یکی از تسخیرشده‌ترین مکان‌های هند شناخته شود.

عمارت تسخیر شده در پونه هند

محلی‌ها تا حد ممکن از این بنای در حال تخریب دوری کرده و به دیگران نیز توصیه می‌کنند که قدم به آنجا نگذارند. هر چند عده‌ای این چالش را پذیرفته و دل و جرأت خود را در بوته‌ی آزمایش می‌گذارند.


خانه‌ی شماره ۳، دهلی

عمارت تسخیر شده در دهلی

چندین سال قبل یک زوج مسن و ناتوان در خانه‌ی مسکونی خود و در کمال خونسردی به قتل رسیدند. از آن زمان این مکان در دام شایعات افتاده و از سوی دیگر اندک اندک ویرانه شد.

سر و صداهایی که شب هنگام از این خانه به گوش می‌رسد، باعث ترس و وحشت ساکنان محلی شده است.

با گذشت هر سال داستان‌های بیشتری در مورد ساکنان احتمالی آن بر سر زبان‌ها افتاد. نجواهای آرام، صداهای عجیب و خنده‌های وحشتناک بخشی از آن چیزهایی است که این ترس و وحشت را قوت بیشتری بخشیده است. طلسمی ساخته شده از عمیق‌ترین ترس‌های انسان که این مکان را نیز در این فهرست جای داده است.


ویلای واس (Vas)، بنگلور

ویلای تسخیر شده واس در شهر بنگلور هند

این مکان گذشته‌ای تراژیک و توأم با خشونت دارد. این عمارت متعلق به دختران وکیلی به نام «واس» بوده است، دو دختر به نام‌های دویس (Doice) و ورا (Vera).

ویلای تسخیر شده واس در شهر بنگلور هند

در سال ۲۰۰۱، دویس به شکلی مرموز و توسط ضاربی ناشناس کشته می‌شود. جسد او به خاک سپرده شده و مدتی بعد ورا نیز این خانه را ترک می‌کند. این مکان به مرور مخروبه شده و ظاهرا بعدا توسط روح دویس اشغال می‌شود که هنوز هم در راهروهای خانه در رفت و آمد است. یک گروه تحقیقاتی که پیرامون مسائل ماورایی و پدیده‌های عجیب تحقیق می‌کنند، تصدیق کردند که انرژی‌های منفی و اختلالات زیادی در این خانه وجود دارد.

مکان‌های تسخیر شده هند

به پایان بخش دیگری از این سفرنامه ترسناک رسیدیم. در بخش بعدی و آخرین قسمت این مجموعه مهیج، آخرین موارد این فهرست را بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

منبع holidify

دیدگاه