راهنمای خرید در بمبئی، هند (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵
راهنمای خرید در بمبئی، هند (قسمت اول)

بمبئی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای هند است. در این شهر بزرگ و توریستی، مراکز خرید زیادی وجود دارند؛ از انواع بازارهای روز و محلی گرفته تا مراکز خرید بزرگ و لوکس. در این راهنمای خرید با مهم‌ترین مراکز و مناطق خرید در بمبئی آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

بمبئی مثل گذشته، شهر ارزانی نیست. اما باز هم اگر مراکز خرید مختلف آن را بشناسید می‌توانید با هر بودجه‌ای چیزی مناسب برای خود یا دوستان‌تان از این شهر بزرگ به عنوان یادگار و سوغات تهیه کنید. علاوه بر برندهای مطرح و بین‌المللی و کالاها و فروشگاه‌های لوکس، هزاران غرفه و بازار خیابانی وجود دارند که شما می‌توانید از آنها سوغات منحصربه‌فرد و کالاهای متنوعی بخرید؛ از زیورآلات و النگوهای زیبا گرفته تا لباس‌ها و شال‌های رنگارنگ و محصولات برندها‌ی داخلی هند. صنایع دستی هم بخشی جدانشدنی از بازارها و مراکز خرید هستند.

البته این روزها بمبئی بیشتر به فروشگاه‌های برندهای معروف و مراکز خرید بزرگ شناخته می‌شود تا بازارها و بازارچه‌ها. با این حال اگر به دنبال هدایای کوچک و ارزان و انواع صنایع دستی، فرصت‌های بی‌نظیر عکاسی و تماشای زندگی واقعی اهالی شهر هستید و اگر می‌توانید با فروشنده‌ها چانه بزنید و تخفیف بگیرید، در بمبئی ناامید نمی‌شوید. در ادامه تعدادی از این بازارها را معرفی می‌کنیم.

۱. میان‌گذر کولابا (Colaba)

بمبئی

این میان‌گذر که با نام شهید بهجت سینگ (Bhagat Singh) هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین بازارها برای خرید در بمبئی است که مانند آن را جای دیگر پیدا نمی‌کنید. تجربه‌ی خرید در این بازار، منحصربه‌فرد و متنوع است. در واقع در این بازار هر چیزی که تصور کنید پیدا می‌شود. هنگام عبور از میان غرفه‌ها و تماشای محصولات مختلف، منتظر فرشنده‌های دوره‌گردی باشید که تلاش می‌کنند به زور به شما بادکنک و نقشه بفروشند. در این بازار، حتی می‌توانید سفارش دهید که نام‌تان را روی یک دانه‌ی برنج حک کنند. اگر از خرید و گشت‌و‌گذار در میان غرفه‌ها خسته شدید می‌توانید به یکی از دو کافه‌ی مشهور Leopold's Cafe یا Cafe Mondegar سر بزنید.

  • مکان: جنوب بمبئی، میان‌گذر Colaba
  • ساعت کار: هر روز از صبح تا دیروقت
  • محصولات: صنایع دستی، کتاب، زیورآلات، ظروف کریستال، لباس، عود، اشیا و ظروف برنجی.

۲. شور بازار (Chor Bazaar)

بمبئی

این بازار که در قلب منطقه‌ی مسلمان‌نشین بمبئی قرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای محلی هند و یکی از جاذبه‌های گردشگری بمبئی است. این بازار شگفت‌انگیز و دیدنی سابقه‌ای بیش از ۱۵۰ سال دارد. نام این بازار در اصل به معنای بازار پرسروصدا است. این منطقه بیشتر به خاطر اشیای عتیقه و قدیمی شهرت دارد. در واقع اگر دنبال این جور کالاها هستید به این بازار سر بزنید.

  • مکان: خیابان Mutton، بین خیابان‌های S V Patel و مولانا شوکت علی، نزدیک خیابان محمدعلی در جنوب بمبئی
  • ساعت کار: هر روز از ۱۱:۳۰ تا ۷:۳۰ بعد از ظهر
  • این بازار جمعه‌ها تعطیل است. اما بازاری تحت عنوان بازار جمعه در این روز درست در همین مکان برپا می‌شود.
  • محصولات: اشیای قدیمی و عتیقه، اشیای برنزی و...

۳. بازار Crawford

بمبئی

اگر دوست دارید ببینید که اهالی شهر چطور و از کجا خرید می‌کنند، به این بازار سر بزنید. این بازار قدیمی در یک ساختمان تاریخی مستعمراتی برپا می‌شود و بیشتر به فروش میوه‌جات و سبزیجات اختصاص دارد. بخش بزرگی از آن هم مربوط به انواع حیوانات خانگی است.

مکان: جنوب بمبئی، منطقه‌ی Fort، نزدیک ایستگاه قطار Victoria Terminus

در نزدیکی همین بازار می‌توانید از بازارهای Mangaldas (بازار لباس) و بازار Zaveri (بازار طلا) دیدن کنید. این مناطق بسیار شلوغ و بزرگ هستند و احتمال گم شدن در آنها وجود دارد. بهتر است از تورهای همراه با راهنما برای بازدید از این مناطق استفاده کنید.

  • ساعت کار: هر روز از صبح تا شب
  • بازار یکشنبه‌ها فقط صبح‌ها فعال است.
  • محصولات: میوه، سبزیجات، ادویه، غذا، گل، پرندگان، ماهی و سایر حیوانات خانگی.

۴. Pavement Gallery در Kala Ghoda

بمبئی

این منطقه بهترین مکان برای علاقه‌مندان به آثار هنری و بازدید از موزه‌ها و میراث فرهنگی است. بسیاری از هنرمندان جوان برای نمایش و فروش آثار خود در این منطقه جمع می‌شوند. در این بازار این فرصت برای شما فراهم می‌شود تا با هنرمندان مستقیم صحبت کنید، درباره‌ی تکنیک‌ آنها سوال کنید و نحوه‌ی کارشان را از نزدیک ببینید. در اطراف این بازارچه، چندین موزه، نگارخانه و موسسه آموزشی وجود دارد. نام Kala Ghoda به معنای اسب سیاه است و به تندیسی اشاره دارد که در این منطقه واقع شده است. هر سال، جشنواره‌ی هنری Kala Ghoda هم در این منطقه برگزار می‌شود.

  • مکان: جنوب بمبئی، خیابان MG
  • ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱ تا ۷ بعد از ظهر
  • محصولات: پرتره، نقاشی‌های مذهبی و آثار هنری دیگر

۵. لینکینگ رود (Linking Road)

بمبئی

این منطقه ترکیبی از فروشگاه‌های مدرن و غرفه‌های سنتی و تلفیقی از شرق و غرب است. در این منطقه غرفه‌های خیابانی را در کنار فروشگاه‌های برندهای مشهور خواهید دید. غذاهای خیابانی هندی در کنار خیابان به فروش می‌رسند و یک شعبه از KFC هم در این خبابان وجود دارد. فروشندگان خیابانی با توجه به محصولاتی که عرضه می‌کنند دسته‌دسته در کنار هم قرار می‌گیرند. روزهای یکشنبه این بازار بسیار شلوغ و پرازدحام است. این منطقه به همراه هیل رود (Hill Road) دو نمونه از مهم‌ترین قطب‌های خرید در حومه‌ی بمبئی بوده‌اند که به مرور زمان گسترش پیدا کرده‌اند.

  • مکان: باندرا وست (Bandra West)، لینکینگ رود، شروع از تقاطع واترفیلد رود (Waterfield Road)
  • ساعت کار: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • محصولات: لباس‌های سنتی هند، پوشاک کودکان، کیف و کفش، کمربند و...

۶. فشن استریت (Fashion Street)

بمبئی

این منطقه همان‌طور که از نامش مشخص است، خیابانی است که دو طرف آن را غرفه‌های فروش پوشاک در بر گرفته‌اند. صدها غرفه در این محدوده به عرضه‌ی انواع پوشاک مشغول هستند. بسیاری از جوانان و نوجوانان برای خرید پوشاک جذاب و غربی البته با برندهای قلابی و قیمت ارزان، به این منطقه سر می‌زنند. علاوه بر جوانان و نوجوانان محلی، بسیاری از گردشگران هم به این بازار سر می‌زنند. اینجا مکانی است که با چانه زدن می‌توانید تخفیف‌های خوبی بگیرید.

  • مکان: جنوب بمبئی، خیابان MG، نزدیک ایستگاه قطار Victoria Terminus
  • ساعت کار: هر روز از صبح تا شب
  • محصولات: لباس، کفش و کمربند

در قسمت بعدی مقاله، تعدادی از بزرگ‌ترین مراکز خرید بمبئی را معرفی می‌کنیم.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای ??? ????? - ??? مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع goindia

دیدگاه