بهترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال ۲۰۱۷ (قسمت سوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
بهترین مقصدهای گردشگری برای سفر در سال ۲۰۱۷ (قسمت سوم)

در این قسمت از مقاله، فهرست بهترین مقصدهای گردشگری دنیا برای سفر در سال ۲۰۱۷ را ادامه می‌دهیم. با کجارو همراه باشید.


۱۱. ژاپن

ژاپن برای بسیاری از مردم دنیا سرزمینی شگفت‌انگیز با سنت‌ها و جاذبه‌های متفاوت است. از این رو، تجربه‌ی سفر به ژاپن با تمام سفرهای زندگی شما متفاوت خواهد بود. جاذبه‌های منحصربه‌فردی در ژاپن چشم‌انتظار گردشگران است. از کلاس‌های آموزش تهیه‌ی سوشی گرفته تا تماشای مسابقات کشتی سومو و آموزش هنر گل‌آرایی ژاپنی، ایکبانا (Ikebana). در هیچ جای دیگر دنیا چنین تجربیات بی‌نظیری برای گردشگران وجود ندارد. تماشای قصرها و باغ‌های زیبای ژاپنی حتی از پشت مانیتور هم لذت‌بخش است چه برسد به این که بتوانید از نزدیک در آن‌ها بگردید.

ژاپن

در سال ۲۰۱۵، تعداد گردشگران خارجی ژاپن به ۱۹/۷۳ میلیون نفر رسید. ۱۹ مورد از آثار به ثبت رسیده در میراث جهانی یونسکو در این کشور دیدنی قرار دارند.  معبدها، بناهای تاریخی، کوهستان و ساحل، باغ‌ها و جنگل‌های دیدنی و کلان‌شهرهای شلوغ و پرزرق و برق در ژاپن، پاسخگوی تمام سلیقه‌ها هستند.

زمان مناسب برای سفر به  ژاپن: بهترین زمان برای بازدید از ژاپن، فصل بهار و پاییز است یعنی از اواخر ماه مارس تا اوایل ژوئن و از سپتامبر تا اواخر نوامبر.

۱۲. کلمبیا

کلمبیا انگار ۵ کشور مختلف دنیا را یک جا جمع کرده است. سواحل کارائیب و ارتفاعات آند، هر دو در این کشور قرار دارند. حال‌وهوای آنها کاملا با سواحل اقیانوس آرام متفاوت است. به این سه مورد، آمازون در جنوب و دشت‌های مرزی در شرق را اضافه کنید. این تنوع شگفت‌انگیز آب‌وهوا و جاذبه‌های طبیعی در کنار جذابیت‌های شهری شهرهای بزرگ، باعث شده که کلمبیا یک مقصد گردشگری متنوع باشد و برای همه‌ی سلیقه‌ها، تفریح و جاذبه‌ای برای ارائه داشته باشد.

کلمبیا

یکی از شهرهای کلمبیا که روز به روز بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، شهر سانتا مارتا (Santa Marta)، قدیمی‌ترین شهر آمریکای جنوبی است. این شهر زیبا فقط ۴ ساعت با ماشین از شهر کارتاگنا (Cartagena) فاصله دارد و در دامنه‌ی کوهستان سیرا نوادای سانتا مارتا (Sierra Nevada de Santa Marta) واقع شده است. این شهر میزبان پارک ملی تایرونا (Tayrona) است و به خاطر آبگیرهای ساحلی، جنگل‌های بارانی و تنوع زیستی‌اش شهرت دارد. علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند در مناطق باستانی گشت‌وگذار کنند و دوستداران عکاسی از مناظر و چشم‌اندازهای رنگارنگ این کشور، لذت می‌برند. اگر دوست دارید رقص‌های سنتی را تماشا کنید، شهر کالی (Cali) مقصد خوبی است.

زمان مناسب برای سفر به کلمبیا: این کشور در تمام طول سال زیبا و دیدنی است. در نظر داشته باشید که از ماه دسامبر تا مارس، فصل پرگردشگر در کلمبیا است و اکتبر و نوامبر، ماه‌های بارانی این کشور هستند.

۱۳. سانیا (Sanyaچین

سانیا را می‌توان هاوایی چین نامید. سواحل شنی سفید و اقامتگاه‌های تفریحی ساحلی، این مقصد گردشگری را به یکی از محبوب‌‌ترین مناطق ساحلی در چین تبدیل کرده است. این شهر ساحلی چیزی فراتر از سواحل بکر و تفریح‌گاه‌های ساحلی دارد. سانیا مدرن و لوکس است و اگر جزایر تایلند، گوآ و بالی را قبلا دیده باشید و به دنبال یک منطقه‌ی ساحلی دیگر در آسیا می‌گردید، این شهر و جزیره‌ی هاینان (Hainan) را انتخاب کنید. سانیا در سواحل جنوبی این جزیره قرار دارد.

چین

زمان مناسب برای سفر به سانیا: این جزیره در تمام طول سال، آب‌وهوای تابستانی دارد و دمای هوا با تغییر فصول نوسان اندکی دارد. بیشترین دمای هوا در ماه‌ ژوئن است و فصل بارانی از ماه مه تا سپتامبر ادامه دارد. بهترین زمان برای لذت بردن از آب‌وهوای ساحلی، بین نوامبر تا آوریل است.

۱۴. اسکاتلند

با سفر به اسکاتلند خودتان را برای غرق شدن در تاریخ و فرهنگ و لذت بردن از نفس‌گیرترین چشم‌اندازهای طبیعی آماده کنید. در ادینبرو (Edinburgh)، پایتخت اسکاتلند، از قدم زدن در کوچه‌های پرپیچ‌و‌خم، غذا خوردن در رستوران‌های عالی و گشت‌وگذار در بهترین فروشگاه‌ها، لذت می‌برید. شهر گلاسگو (Glasgow) میزبان موزه‌های استثنایی، نگارخانه‌های متعدد و سالن‌های اجرای تئاتر و موسیقی است. جذاب‌ترین بخش سفر شما به اسکاتلند، سر زدن به منطقه‌ی Highlands است جایی که چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، قلعه‌های تاریخی و دریاچه‌های آرام، منتظر حضور شما هستند.

اسکاتلند

زمان مناسب برای سفر به اسکاتلند: اوایل زمستان یعنی ماه‌های سپتامبر و اکتبر، وقتی هوا هنوز ملایم است و سرد نشده، بهترین زمان برای سفر به اسکاتلند است.

۱۵. ویتنام

سفر به ویتنام نیاز به زمان زیادی دارد. برای اینکه فرهنگ منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز ویتنام را از نزدیک لمس کنید، باید سفری طولانی داشته باشید. ویتنام این روزها به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل شده است و این محبوبیت را علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، مدیون شگفتی‌های طبیعی است. به همه‌ی این‌ها، غذاهای محلی و خیابانی لذیذ را اضافه کنید. از میان مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام که احتمالا در مورد آن‌ها زیاد شنیده‌اید، می‌توان به خلیج هالونگ اشاره کرد. خلیجی با هزاران جزیره‌ی کارستی که از زیباترین تصاویری است که در سفر به ویتنام خواهید دید. شهر هوشی مین، بزرگ‌ترین شهر ویتنام یکی دیگر از مقصدهای محبوب گردشگران در سفر به این کشور زیبا و متفاوت است.

ویتنام

زمان مناسب برای سفر به ویتنام: با وجود اینکه ویتنام کشور کوچکی است، آب‌وهوای ترکیبی و متنوعی از شمال تا جنوب دارد. بنابراین با توجه به مقصدی که در نظر دارید، زمان مناسب برای سفر متفاوت است. اما به طور کلی ماه‌های فوریه و مارس، بهترین زمان برای سفر به ویتنام هستند.

۱۶. اشویل (Asheville)، کارولینای شمالی

اشویل یکی از شهرهای بزرگ ایالت کارولینای شمالی است که در رشته‌کوه بلو ریج (Blue Ridge) واقع شده است. تعدادی از مشهورترین سرآشپزان دنیا در این شهر سکونت دارند که می‌توانید به رستوران آن‌ها سر بزنید و از چشیدن طعم لذیذترین غذاهای دنیا لذت ببرید. علاوه بر این، اشویل مقصدی مناسب برای دوستداران فرهنگ و هنر است. بیش از ۲۰۰ هنرمند در منطقه‌ی River Arts District آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند. مسیرهای پیاده‌روی کوهستانی در این شهر، میزبان قدم‌های علاقه‌مندان به گشت‌وگذار در دل طبیعت است.

اشویل

زمان مناسب برای سفر به اشویل: در تمام طول سال می‌توانید از سفر به این شهر دیدنی لذت ببرید اما اگر قصد دارید از مسیرهای پیاده‌گردی استفاده کنید، بهترین فصل برای سفر، بهار، تابستان و پاییز است.

مطالب مرتبط:

منبع harpersbazaar

دیدگاه