افزایش علاقه اتریشی ها به گردشگری در ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
افزایش علاقه اتریشی ها به گردشگری در ایران

با توجه به افزایش علاقه اتریشی‌ها برای سفر به ایران، معاون گردشگری کشور، راه‌اندازی کمیته تنظیم رویدادهای مشترک گردشگری ایران و اتریش را به‌عنوان گامی جدی در راستای آشنایی دو کشور از ظرفیت‌های متعدد موجود در این حوزه، پیشنهاد داد.

«مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری کشور در دیدار با «گیر لینگر» معاون امور علوم، تحقیقات و اقتصاد وزارت امور سیاست خارجی و ادغام اروپا و «اشتیفت» سفیر اتریش در ایران و نیز هیئت همراه، گفت:

ایران و اتریش با عمق پیشینه ارتباطات سیاسی و فرهنگی دارای مجموعه‌ای از رویدادها و مناسبت‌های مهمی هستند که می‌توان با راه‌اندازی کمیته تنظیم رویدادهای مشترک گردشگری با محوریت وزارت امور خارجه، سر فصل‌های مشابه و مورد تاییدی را استخراج و با اطلاع‌رسانی عمومی، سبب آشنایی مردمان دو کشور شد.

وی با بیان اینکه مبتنی بر این اقدام می‌توان برنامه مدونی را برای سال ۲۰۱۸ تنظیم کرد، بیان کرد که برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک، نمایشگاه‌های صنایع دستی، رویدادهای ورزشی، هنری و فرهنگی متنوع می‌تواند در قالب برنامه‌ریزی برای آشنایی هرچه بیشتر دو کشور موثر واقع شود.

رحمانی موحد همچنین با اشاره به انتخاب شهر تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، یادآور شد که افزوده شدن این امکان به جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی تبریز می‌تواند عاملی برای ارتباط فرهنگی و گردشگری این شهر با وین شود.

معاون گردشگری با تاکید بر اینکه در توسعه روابط گردشگری با اتریش مصمم و ثابت قدم هستیم، افزود:

نظر به رویکرد استراتژیک و راهبردی دو کشور در حوزه گسترش همکاری‌های گردشگری می‌توانیم سال ۲۰۱۸ را زمان تحقق نتایج برنامه‌ریزی ها، توسعه همکاری‌ها و اقدامات مشترک در نظر بگیریم.

رحمانی موحد در ادامه بر نهایی شدن یادداشت تفاهمنامه همکاری مشترک حوزه گردشگری میان ایران و اتریش تاکید کرد و این اقدام را نقشه راهی قابل اتکا برای دستیابی به دستاوردهای قابل انتظار مطرح کرد.

رحمانی موحد با اشاره بر صدور ۹ هزار ویزا توسط سفارت ایران در وین در سال گذشته و نیز افزایش خطوط هوایی بین شهرهای تهران، اصفهان و وین، گفت:

در حال حاضر اقدامی جدی در راستای ایجاد تعادل و موازنه میان گردشگران دو کشور نیاز است که بی‌شک با لحاظ شدن در برنامه‌ریزی پیش رو با جدیت دنبال خواهد شد.

«گیر لینگر» معاون امور علوم، تحقیقات و اقتصاد وزارت امور سیاست خارجی و ادغام اروپا در این دیدار گفت: در سال گذشته هیئت مختلفی با هدف توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از اتریش به ایران سفر کرد و امسال، زمان برآورد نتایج مذاکرات صورت گرفته و ترسیم نقشه راه همکاری‌های قابل انتظار به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه افزایش مراودات گردشگری با ایران بخشی از اهداف تعیین‌شده به شمار می‌آید، افزود:

با امضای یادداشت تفاهم مشترک گردشگری میان دو کشور، ایران و اتریش نقشه راه قابل اتکایی برای تحقق هدف مذکور تعیین خواهد شد.

معاون وزیر اتریش در امور سیاست خارجی و ادغام اروپا همچنین با تشریح آمار گردشگران ورودی به این کشور، گفت که ورود ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر به‌همراه ۱۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر-شب اقامت در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال پیش که سفر ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و نیز ۱۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شب-اقامت ثبت شد، با رشد ۵ برابری همراه بوده است.

«لینگر» همچنین با اشاره به افزایش علاقه اتریشی‌ها برای سفر به ایران، گفت:

با افزایش خطوط هوایی و نیز تمرکز جدی بر توسعه همکاری‌ها، در این زمینه منتظر رؤیت نتایج مثبت هستیم.

این مقام اتریشی همچنین برگزاری کارگاه آموزشی گردشگری در تهران توسط اساتید اتریشی در اسفندماه امسال را آغاز بخشی از تعهدات صورت گرفته میان دو کشور عنوان کرد.

همچنین «اشتیفت» سفیر اتریش در ایران نیز گفت:

سال ۲۰۱۸، شصتمین سال راه‌اندازی انجمن فرهنگی اتریش در تهران است، بنابراین در نظر داریم در مراسمی مشترک این مهم را با عنوان سال دوستی ایران و اتریش گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه رویدادهای متنوع و مشترک بسیاری برای تقویت ارتباط میان دو کشور وجود دارد، افزود که در این سال، صد و پنجاهمین سالگرد فتح قله دماوند توسط گیاه‌شناس اتریشی است که در سال ۱۸۴۳ تحقق یافته، بنابراین می‌توان در قالب تعریف رویدادی دیگر با گردهم آوردن ورزشکاران دو کشور سبب نمایش جنبه‌های متنوعی از قرابت‌های ایران و اتریش در زمینه‌های مختلف شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه