برترین کیت های پرواز جهان کدامند؟

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده پنجشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰
برترین کیت های پرواز جهان کدامند؟

یکی از تسهیلات رایج در ایرلاین‌های بین‌المللی، ارائه «کیت»‌ها یا «بسته‌های سازگاری» است که به‌منظور آسایش مسافران در حین پرواز تهیه می‌شوند. 

در کیت‌های پرواز همه چیز وجود دارد: برای کاهش میزان خستگی و استرس سفر پیژامه‌های مناسب پرواز شرایط را آرامش‌بخش‌تر می‌کنند و انواع مختلف لوازم بهداشتی برای مصارف مختلف در دسترس است.

در این مقاله لیست از برترین کیت‌های پرواز هواپیمایی‌های بین‌المللی را معرفی می‌کنیم.

۱-بسته‌های ویژه مخصوص پرواز درجه یک خطوط هوایی قطر

خطوط هوایی قطر

هواپیمایی قطر به‌تازگی دسته‌ای جدید از بسته‌های ویژه را به سفرهای متوسط و طولانی مدت خود افزوده است.

این بسته‌ها با همکاری شرکت بریکز (BRICS)، طراح اثاثیه سفر و برند ایتالیایی Castello Monte Vibiano Vecchio طراحی و ساخته شده‌اند. بسته‌های ویژه مخصوص بانوان به سبک کیف‌های سری بالاجیو (Ballagio) بریکز طراحی شده‌اند و از قسمت‌های چرمی غلات کامل ساخته شده است.

در ساخت بسته‌های مردانه از سری کیف‌های دسته‌دار برند سینتسیس (Sintesis) الهام گرفته شده است. کیف‌های سفری در چهار رنگ موجود است: سیاه و خاکستری برای مردان و سفید و سرخ کبود برای زنان.

داخل این بسته‌ها محصولات شرکت کاستلو مونتو مانند کرم مرطوب کننده مخصوص لب در کلاس تجاری قرار گرفته است. در پروازهای درجه یک علاوه بر آن کرم ریکاوری نایت (Night) موجود است. این بسته‌ها همچنین حاوی چشم‌بند، گوش‌گیر، جوراب، برچسب اثاثیه (و شانه در پروازهای درجه یک) هستند. هواپیمایی قطر بسته‌های متفاوتی را برای هواپیماهای A380 در نظر گرفته است.

هواپیمایی قطر همچنین برای سفرهای متوسط و کوتاه‌مدت بسته‌های ناپا دوری (Nappa Dori) را برگزیده است. این بسته برای سفرهای کمتر از ۵ ساعت از فرودگاه دوحه در نظر گرفته شده است. ناپا دوری حاوی چشم‌بند، جوراب و کرم لب کاستلو مونته است.

قطر بیش از پیش دلپذیر می‌شود زمانی که به هنگام پرواز در شب از پیژامه‌های سفید راحت هواپیمایی استفاده می‌کنید. این پیژامه‌ها مجبورمان کردند تا بسته‌های ویژه خطوط هوایی قطر را در جایگاه اول این لیست قرار دهیم.

۲- بسته‌های ویژه کلاس درجه یک، تجاری و اقتصادی امارات

بسته‌ های ویژه امارات

در بسته‌های کلاس بالای هواپیمایی امارات از محصولات زیبایی سفارشی از شرکت بولگاری استفاده می‌شود. در کلاس تجاری امولاسیون صورت، لوسیون بدن، دئودورانت، بسته اصلاح (مخصوص مردان)، دستمال گردن، شانه و مسواک در دسترس مسافران قرار می‌گیرد.

هواپیمایی امارات از همین بسته در کلاس درجه یک استفاده می‌کند. هر بسته رایحه‌ی ویژه خود را دارد (چای قرمز، سبز و سیاه) که رنگ‌های پرچم امارات را تداعی می‌کنند. عطرها و بسته‌ها ۹۰ روز یک‌بار تغییر می‌کنند، در نتیجه مسافران همیشگی از محصولات تکراری دلزده نخواهند شد.

هواپیمایی امارات برای اولین‌ بار در جهان پیژامه‌های مرطوب کننده مخصوص کلاس درجه یک را معرفی کرد. این پیژامه‌ها برای سفرهای هوایی ساخته شده و توسط آن جلوگیری از خشکی هوا کیفیت خواب شبانه مسافران را ارتقا می‌دهد.

۳- بسته‌های ویژه کلاس درجه یک و تجاری KLM

بسته‌های ویژه KLM

KLM از اعضای اتحاد اسکای تیم (Sky Team) است و در حال حاضر با یان تامینیائو (Jan Taminiaue)، طراح مد هلندی، همکاری می‌کند. یان یک سری کیف برای سفرهای بین قاره‌ای در کابین تجارت جهانی (World Business) شرکت طراحی کرده است.

برخلاف بسته‌های ویژه دیگر این بسته‌ها، مانند کیف دستی‌های کوچک زنانه طراحی شده‌اند که پس از سفر هم قابل استفاده هستند. این کیف با هدیه ویژه ایرلاین، مجسمه‌های کوچک آبی‌رنگ به‌شکل خانه، همراه است.

۴- بسته‌های ویژه کلاس درجه یک و تجاری کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific)

بسته‌ های ویژه کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific)

در بسته‌های ویژه این هواپیمایی در کلاس تجاری لوازم بهداشتی برای پوست ساخته شرکت معروف استرالیایی Aesop and Jurlique به کار گرفته شده است. کیف‌های برند آسوپ در کلاس درجه یک به مسافران هدیه داده می‌شود.

در داخل کیف کرم دست و صورت، گوش‌گیر، شانه چوبی، کرم مرطوب‌کننده و ماسک خواب قرار داده شده است. در سفر به هنگ‌کنگ کیف‌های مخصوص شتری رنگ برند آسوپ قرار گرفته که پس از سفر می‌توان آن‌ها را بسته دیگر متصل کرد. به مسافران مذکر بسته‌ای خاکستری رنگ تعلق می‌گیرد.

۵- بسته‌های ویژه کلاس درجه یک و تجاری اتحاد

بسته‌ های ویژه اتحاد

هواپیمایی اتحاد به مسافران خود سوییت سه اتاقه با خدمتکار، تختی با روکش کتان ایتالیایی، حمام شخصی، محصولات «آکوا دی پارما» و لباس‌های راحتی «کریستین لاکرویکس» را پیشنهاد می‌دهد.

مسافران کلاس اقتصادی بسته‌ی «خواب راحت» دریافت می‌کنند که حاوی ماسک خواب و وسایل دیگر است. مسافران کلاس تجاری مرطوب‌کننده‌های عالی، کرم لب همراه با ویتامین E دریافت می‌کنند.

۶- بسته‌های ویژه کلاس درجه یک و تجاری یونایتد (United)

 بسته‌ های ویژه یونایتد (United)

یونایتد پولاریس در دسامبر ۲۰۱۶ با لم‌گاه کلاس جهانی، غذای جدید، فضای خواب بهبود یافته و دو بسته ویژه سفر جدید شروع به کار کرد: یکی از این بسته‌ها برای کلاس تجاری و دیگری برای کلاس درجه یک است. در کلاس درجه یک این کیف‌ها به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد هستند. بسته‌های تجاری آبی‌رنگ است.

محتوای بسته عبارت است از: چشم‌بند، گوش‌گیر، برچسب «لطفا مزاحم نشوید»، دستمال و جوراب‌های یک‌بار مصرف. لوازم بهداشتی شامل کرم دست کاوشد (Cowshed)، مرطوب کننده، کرم لب، خوشبو کننده بالش، دستمال مرطوب، مسواک، خمیر دندان، نخ دندان، قرص خوشبو کننده دهان، شانه، دستمال عینک و ضدعفونی‌کننده دست است.

پیژامه‌های جدید یونایتد حتی از بسته‌ها جذاب‌تر هستند و برای پروازهای بالای ۱۲ ساعت در نظر گرفته شده است. تعداد پیژامه‌ها برای تمامی مسافران کافی نیست، پس اگر قصد دارید در طول سفر از پیژامه استفاده کنید باید به هنگام شروع پرواز درخواست خود را با خدمه پرواز در میان بگذارید.

با کمک موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو می‌توانید در هر بازه زمانی ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصدهای خارجی و داخلی شامل بلیط‌های سیستمی، بلیط چارتری، بلیط لحظه آخری و... را از طریق فروشنده‌ها و آژانس‌های معتبر بلیط هواپیما جست‌و‌جو و به آسانی تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه