محبوب ترین لوکیشن‌ های فیلم های ترسناک (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
محبوب ترین لوکیشن‌ های فیلم های ترسناک (قسمت دوم)

برای یک عاشق دنیای گردشگری وحشت، بی‌شک حضور در لوکیشن‌ فیلم‌های محبوب ژانرترسناک، لذتی وصف ناپذیر به دنبال دارد. جایی که اگرچه نه در دنیای واقعی، اما بر پرده‌ی سینما آبستن حوادثی هولناک بوده و هر لحظه تماشاگر را از شدت ترس و وحشت به مرز جنون می‌رساند. با کجارو همراه باشید تا باز هم به شماری از لوکیشن‌های محبوب این ژانر سری بزنیم.

بارها گفته‌ایم و دیگر بار تکرار می‌کنیم که همه ما با درجات متفاوت به دنبال کسب هیجان هستیم. بعضی این هیجان را با تجربه‌ی کارهای عجیبی همچون پریدن از ارتفاع و انجام کارهای ترسناک جستجو می‌کنند و بعضی دیگر تریجیح می‌دهند با تماشای فیلم‌های ترسناک به این هیجان دست پیدا کنند. اگر از یک عاشق واقعی این دنیا سوال کنید، باز هم خواهان تکرار همین تجربه توأم با هول و هراس است.

فیلم ترسناک

گردشگری وحشت نیز به نوعی با همین تجربیات سروکار دارد که سعی می‌کنند لباسی از حقیقت را به تن کرده و بر بُعد ترسناک و مرموز ماجرا بیفزایند و شاید به همین خاطر است که گردشگران مشتاق این حوزه، به لوکیشن فیلم‌های معروف ژانر وحشت علاقه‌مند هستند.

فیلم ترسناک

واقعیت این است که ترس گاهی ما را پس می‌زند و گاهی همچون آهنربایی قدرتمند به سمت خود جذب می‌کند و در نهایت این کشش باعث محبوبیت شماری از مکان‌ها شده است که در ادامه مرور آنها را پی خواهیم گرفت.

جمعه‌ی سیزدهم (Friday the 13)  

فیلم ترسناک جمعه سیزدهم

کمپ «دریاچه‌ی کریستال» (Crystal Lake) که در فیلم «جمعه سیزدهم» با نام «کمپ خونین» معرفی شد، در حقیقت یک کمپ متعلق به پسران پیشاهنگ است که در دنیای واقعی با نام «No-Be-Bo-Sco» شناخته می‌شود.

فیلم ترسناک جمعه سیزدهم

جمعه سیزدهم را باید یکی ازموفق‌ترین آثار ارائه شده در ژانر وحشت دانست که در میان بسیاری دیگر از فیلم‌هایی که با چنین تم و درون مایه‌ای ساخته و ارائه شدند، بسیار در جذب بیننده موفق عمل کرد.

فیلم ترسناک جمعه سیزدهم

در میان بیشمار طرفدار که هر ساله روانه‌ی این بخش از نیوجرسی شده و به بازدید لوکیشن‌های این فیلم می‌روند، یک مکان خاص پرطرفدار و البته دست نیافتنی‌تر است. جایی که شخصیت شناخته‌ شده و معروف «جیسون ورهیز» با آن نقاب سرد و بی‌حالتش، نوجوانان بیچاره را به طرزی دلخراش و یکی پس از دیگری سلاخی می‌کند.

فیلم ترسناک جمعه سیزدهم

 این کمپ یک مکان کاملا خصوصی است. تنها در طول سال، دو مناسبت ویژه تهیه و تدارک دیده شده است که طرفداران می‌توانند با خرید بلیط از نزدیک به بازدید این کمپ بروند و شدت این علاقه به حدی است که در هر دو مورد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، همه‌ی بلیط‌ها به فروش می‌رود.

فیلم سراسر وحشت و خشونت «جمعه سیزدهم» در این ناحیه فیلمبرداری شده و امروز مورد توجه گردشگران است.

دیگر لوکیشن محبوب این منطقه «غذاخوری دریاچه کریستال» است که با نام «غذاخوری بلرزتاون» (Blairstown) شناخته شده و در شهری به همین نام در ایالت نیوجرسی واقع شده است. کارمندان این غذاخوری همیشه از ملاقات طرفداران این فیلم خشنود شده و با روی باز به این مهمانان متفاوت خوشامد می‌گویند.

فیلم ترسناک جمعه سیزدهم

در واقع اینجا مکانی است که حتما باید درنگی کوتاه در آنجا داشت و از قضا توصیه شده که طرفداران فیلم حتما به کارمندان رستوارن بگویند که جیسون آنها را به آنجا فرستاده است.

فیلم ترسناک جمعه سیزدهم

موقعیت کمپ روی نقشه

هتل اکلی (Oakley Court Hotel)، بریتانیا

هتل اکلی

دیگر لوکیشن معرفی شده در این فهرست این هتل معروف است، جایی که بسیاری از فیلم‌های وحشتناک قدیمی همچون «عروسان دراکولا» (۱۹۶۰)، «طاعوت زامبی» (۱۹۶۶) و فیلم «و اکنون فریاد کشیدن آغاز می‌شود» (۱۹۷۳) در اینجا فیلمبرداری شده‌اند.

هتل اکلی

موقعیت هتل روی نقشه

کابوس الم استریت (A Nightmare on Elm Street)

کابوس الم استریت

خانه شخصیت نانسی در فیلم معروف «کابوس خیابان الم یا الم استریت» هنوز هم پابرجا است، آن هم در خیابان کوچکی در سانست بولوار هالیوود، کالیفرنیا.

کابوس الم استریت

 این فیلم دیگر فیلم موفق و البته دنباله‌دار دنیای ترس و هیجان است که در شمار اسلشرهای محبوب دهه‌ی ۱۹۸۰ جای دارد. کابوس الم استریت به ماجرای کابوس‌های نوجوانان علاقه دارد و شخصیت معروف آن که در نزد هر عاشق ژانر وحشتی شناخته شده است، «فردی کروگر» نام دارد که قربانیان خود را در خواب‌های‌شان مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. این فلم دنباله‌هایی هم داشت که به اندازه‌ی فیلم اول موفق نبودند.

کابوس الم استریت

مالکان فعلی این خانه هنوز هم در همین عمارت اقامت دارند و ظاهر آن را به همان شکل و شمایل سابق حفظ کرده‌اند.

کابوس الم استریت

مستقیم در میان همان خیابانی که خانه‌ی نانسی واقع شده است، خانه‌ای دیگر نیز قرار دارد که شخصت «گلن مت» (Glen Met) با بازی جانی دپ در آنجا ساکن بود. نقشی که در قالب آن بیننده شاهد نخستین بازی تحسین شده این بازیگر بود که خبر از ظهور سوپراستاری جدید می‌داد.

کابوس الم استریت


Timberline Lodge

لوکیشن فیلم درخشش

عمارتی دیگر در اورگن (Oregon) به عنوان «هتل اوورلوک» (Overlook Hotel) در فیلم ساخته شده توسط کارگردان نامی «استنلی کوبریک» (Stanley Kubrick) شناخته می‌شود که برمبنای کتاب «درخشش» نوشته «استیفن کینگ» (Stephen King) ساخته شد. اگرچه هتل استنلی (Stanley Hotel) الهام بخش اصلی کینگ در نگارش این کتاب بود، اما هر دو هتل مورد توجه علاقمندان این ژانر قرار گرفته‌اند، علاقمندانی که هم به دنبال فرصتی برای عکسبرداری از آنها هستند و هم سوغاتی‌های مختلفی با همین حال و هوا خریداری می‌کنند.

لوکیشن فیلم درخشش

موقعیت عمارت روی نقشه

بیشتر بخوانید: داستان ترسناک یک هتل


جن‌گیر (Exorcist)

فیلم جن‌گیر

امکان ندارد جزو علاقمندان آثار سینمایی ژانر وحشت باشید و نامی از فیلم معروف و به یاد ماندنی جن‌گیر نشینده باشید. پوستر این فیلم نیز در جای خود بسیار مورد توجه قرار گرفت، آن هم با نمایی از خانه‌ای که شخصیت محوری فیلم «ریگان» (Regan) و مادرش در آنجا زندگی می‌کردند. این خانه که شاهد روزهای سراسر وحشت ناشی از تسخیر شدن این دختر بود، هم اکنون نیز مورد توجه گردشگران قرار گرفته و محبوب شده است.

فیلم جن‌گیر

فیلم جن‌گیر

یکی دیگر از مهم‌ترین لوکیشن‌های این فیلم «پلکان خیابان ام» (M Street) است، جایی که شیطان خارج شده از جسم ریگان، ظاهرا «پدر کاراس» (Karras) را از همان جا به پایین پرت کرده و باعث مرگ او شد.

فیلم جن‌گیر

بازدیدکنندگان همچنین فرصت دارند تا خلال بازدید از این پلکان با تیم جرج‌تاون (Georgetown Track team) نیز ملاقات کنند که اغلب از این مسیر برای تمرینات خود استفاده می‌کنند.

فیلم جن‌گیر

به هر حال در این فرصت کوتاه، مجال چندانی برای معرفی لوکیشن‌های بیشتر از این دنیای لبریز از ترس و هیجان در اختیار نداشتیم. در فرصتی دیگر باز هم همراه شما سری به این مکان‌های مجذوب کننده زده و با داستان هر یک بیشتر آشنا خواهیم شد. همچنان با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه