آشنایی با ۲ فرودگاه شگفت انگیز کشور امارات

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
آشنایی با ۲ فرودگاه شگفت انگیز کشور امارات

بعضی از شرکت‌های هواپیمایی با توجه به برخورداری از ناوگان پیشرفته و مدرن و البته هواپیماهای متعدد خود بیش از دیگر ایرلاین‌ها در این زمینه فعال هستند.

امروزه با وجود هواپیماهای مختلف و ایرلاین‌های متعددی که در سراسر دنیا وجود دارد، مسافرت و حمل و نقل بسیار آسان شده است. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی با توجه به برخورداری از ناوگان پیشرفته و مدرن و البته هواپیماهای متعدد خود بیش از دیگر ایرلاین‌ها در این زمینه فعال هستند؛ از جمله این شرکت‌های هواپیمایی می‌توان به هواپیمایی امارات، کوانتاس، لوفت‌هانزا، تای ایرویز و… اشاره کرد.

نکته مهمی که در خصوص این ایرلاین‌ها وجود دارد این است که معمولا هر یک از آن‌ها یک فرودگاه را به‌عنوان مرکز اصلی پروازهای خود در کشورشان در نظر می‌گیرند که طبیعتا این فرودگاه‌ها نیز از مجهزترین فرودگاه‌های جهان هستند. در مقاله‌ای که امروز برای شما آماده کرده‌ایم می خواهیم به معرفی ? ??????? ???? ????? ???? ?????? یعنی فرودگاه بین‌المللی دبی و ابوظبی بپردازیم.

هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی (Abu Dhabi International Airport)

شاید کمی تعجب کنید اگر بدانید که فرودگاه بین‌المللی ابوظبی ۴۱۰۰ متر باند دارد، اما این مورد برای فرودگاهی که خود مرکز هواپیمایی مطرح اتحاد است، اصلا چیز عجیب و غریبی نیست! به هر حال ایرلاین اتحاد (Etihad Airways) یکی از معروف‌ترین و البته بهترین ایرلاین‌های جهان است.

هواپیمایی اتحاد

هواپیمایی الاتحاد

اجازه دهید کمی به بررسی ویژگی‌های فرودگاه ابوظبی بپردازیم. به کار برده شدن شیشه‌های مایل و روکش‌هایی از جنس آلومینیوم جامد در ساخت این فرودگاه دلیلی ندارد جز کاستن از گرمای شدید هوا در این کشور؛ به‌علاوه باید گفت که وجود سیستم‌های پیشرفته تهویه مطبوع در نقاط مختلف این فرودگاه کمک بسیار ویژه‌ای به مطبوع شدن هوای داخل آن کرده است.

فرودگاه ابوظبی

فرودگاه ابوظبی

در مورد مهم‌ترین ویژگی‌های این فرودگاه هم می‌توان به مواردی چون فراهم کردن خدمات Cargo، برخورداری از مرکز بسیار مجهز تعمیر و نگهداری هواپیما و همچنین احداث پارک تجاری در این مجموعه اشاره کرد. پیشرفت‌های این فرودگاه به‌اندازه‌ای چشم‌گیر و سریع بوده که حتی فرودگاه‌های نام آشنا و مطرحی مثل فرودگاه فرانکفورت آلمان، هیث رو لندن و شارل دوگل فرانسه هم این فرودگاه را رقیب جدی و سرسخت خود تلقی می‌کنند.

برای کلاس‌های پروازی گوناگون در این فرودگاه سالن‌های جداگانه و بی‌نظیری در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان لابی بسیار بزرگ و مدرن آن را نام برد که برای مسافران پروازهای فرست کلاس ایرلاین اتحاد در نظر گرفته شده است. نکته دیگری که باید به آن توجه شود اینکه برای کلاس پروازی the Residence تنها فرودگاه‌های سیدنی استرالیا، جان اف کندی نیویورک در آمریکا و هیث رو لندن پذیرای پروازهایی هستند که مبدا آن‌ها فرودگاه ابوظبی است.

فرودگاه امارات

فرودگاه بین‌المللی دبی (Dubai International Airport)

فرودگاه بین‌المللی دبی که به‌عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه دنیا شناخته شده است، در واقع فرودگاه اصلی شهر دبی و کشور امارات است؛ همچنین باید گفت که این فرودگاه در رده ششمین فرودگاه برتر جهان از نظر جابه‌جایی بار قرار دارد.

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی

به‌علاوه باید عنوان پر رفت و آمدترین قطب شرکت هواپیمایی برای هواپیمای غول پیکر و مدرن ایرباس A380 را نیز به این فرودگاه اعطا کرد. شما می‌توانید در هنگام خرید بلیط هواپیما و چارتر برای سفر به مقاصدی که از طریق فرودگاه بین‌المللی دبی صورت می‌گیرد، با انتخاب ایرلاین امارات که اکثر پروازهای خارجی آن با این نوع هواپیما انجام می‌شود، لذت سفر با ایرباس A380 را نیز تجربه کنید.

هواپیمایی Qantas

هواپیمایی Qantas

این فرودگاه این قابلیت را دارد که در طی سال، ظرفیتی معادل ۷۵ میلیون نفر را به مقاصد گوناگونی در دنیا جابه‌جا کند. علاوه بر شرکت هواپیمایی امارات، این فرودگاه قطب اصلی پروازهای هواپیمایی فلای دبی (Fly Dubai) نیز محسوب می‌شود. طبق آمار اعلام شده در هفته حدود ۸ هزار پرواز توسط ۱۴۰ ایرلاین مختلف به ۲۷۰ نقطه متفاوت در سراسر این کره خاکی انجام می‌شود.

هواپیمایی فلای دبی

هواپیمایی Fly-Dubai

نکته قابل‌توجه در خصوص فرودگاه بین‌المللی دبی این است که این فرودگاه دومین سازه بزرگ دنیا و همچنین وسیع‌ترین فرودگاه جهان است. باید این مورد را هم اضافه کنیم که در حال حاضر ۳ ترمینال پروازی در این فرودگاه وجود دارد که ترمینال شماره یک آن ترمینال اصلی بوده که کلیه پروازهای بین‌المللی به غیر از پروازهای شرکت هواپیمایی امارات در آن انجام می‌شود. در این ترمینال دو سالن مجزا برای مسافران پروازهای فرست کلاس و بیزینس کلاس وجود دارد که هرکدام دارای امکانات مخصوص به خود هستند.

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی

اما ترمینال شماره ۲ این فرودگاه تنها مختص پروازهای چارتر است. البته در خصوص ترمینال شماره ۲ نیز بد نیست بدانید که علاوه بر پروازهای چارتر، پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و سایر کشورهای مشترک المنافع با امارات متحده عربی هم در این ترمینال صورت می‌پذیرد.

اما ترمینال شماره ۳ آن را می‌توان یکی از ویژه‌ترین ترمینال‌های پروازی این فرودگاه دانست که تنها پروازهای مخصوص شرکت‌های اماراتی یعنی شرکت‌های اتحاد، فلای دبی و امارات و همچنین شرکت هواپیمایی کوانتاس استرالیا در آن انجام می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه