صندلی‌ های «ویژه بانوان» در پروازهای هند اختصاص داده شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
صندلی‌ های «ویژه بانوان» در پروازهای هند اختصاص داده شد

یک شرکت‌ هواپیمایی هند به نام «ایر ایندیا» به دنبال انتشار گزارش‌هایی از آزار و اذیت مسافران زنِ تنها در پروازهای شرکت هواپیمایی هند، اعلام کرد صندلی‌های ویژه‌ای را در هواپیماهای خود به بانوان اختصاص خواهد داد.

طبق اعلام شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» از ۱۸ ژانویه ۶ صندلی ویژه در اختیار مسافران خانم قرار خواهد گرفت. حتی دستبند‌های پلاستیکی نیز برای کنترل مسافران دردسرساز در اختیار خدمه هواپیما قرار می‌گیرد.

ایر ایندیا

شرکت هواپیمایی هند اعلام کرده است:

مسئولیت داریم تا سطح رفاه و امنیت مسافران زن را ارتقا دهیم. همچنین برای اختصاص این صندلی‌ها به مسافران زن هزینه مازادی اخذ نمی‌شود.

با اینکه برخی از مردم این اقدام شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» را تحسین کردند، دیگران آن را یک رویکرد اشتباه می‌دانند. برخی معتقدند این اقدام به تبعیض جنسیتی دامن می‌زند.

صندلی ویژه بانوان در ایر ایندیا

ایر ایندیا یکی از شرکت‌های هواپیمایی پرحاشیه هند به شمار می‌رود. این شرکت در سال ۲۰۰۹، ۹ مهماندار را به دلیل وزن بالایشان اخراج کرد. همچنین این شرکت در سال ۲۰۰۴ اعلام کرد مهمانداران نباید هیچ‌گونه آکنه، خراشیدگی یا زخمی بر صورت خود داشته باشند. این اقدامات انتقادات شدیدی را از این شرکت در پی داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه