خرید در بازارهای شناور تایلند

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
خرید در بازارهای شناور تایلند

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند، بازارهای شناور آن هستند. معمولا همه گردشگران در سفر به این کشور زیبا حتما از یکی از این بازارهای شناور دیدن می‌کنند. این بازارها چیزی فراتر از یک مرکز خریدوفروش ساده هستند. در این راهنمای خرید، به مهم‌ترین بازارهای شناور تایلند سر می‌زنیم.

حتما شما هم تصاویر زیبای بازارهای شناور تایلند را دیده‌اید و برای دیدن این بازارها لحظه‌شماری می‌کنید. این بازارها علاوه‌ بر اینکه مرکزی برای خریدوفروش انواع مواد غذایی و کالا هستند، بهترین مکان برای آشنایی با سبک زندگی اهالی این کشور محسوب می‌شوند. همچنین، لذیذترین غذاهای محلی تایلند را می‌توانید در این بازارهای دیدنی و رنگارنگ پیدا کنید.

تورهای متعددی برای بازدید از این بازارها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تعداد این بازارها در بانکوک بیشتر است. این بازارها معمولا تمام طول روز برقرار هستند. در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا

این بازار مساحتی معادل ۱۰۰ هزار مترمربع را در بر می‌گیرد و به چهار قسمت تقسیم می‌شود. هرکدام از این قسمت‌ها، نماینده‌ی یکی از بخش‌های تایلند یعنی شمال، شمال شرقی، مرکز و جنوب تایلند هستند و محصولات مرتبط با همان منطقه را عرضه می‌کنند. در این بازار با تعداد زیادی غذاخوری، غرفه‌های فروش میوه، فروشگاه‌های سوغات و گالری‌های هنری روبه‌رو می‌شوید. بعدازظهرها یک نمایش فرهنگی هم در این مجموعه اجرا می‌شود.

این مجموعه بیش از ۱۱۴ مغازه و فروشنده‌ی در قایق دارد که محصولات تایلندی از قبیل میوه‌های محلی، دسر و انواع غذا از سراسر این کشور می‌فروشند. برای اینکه به‌خوبی لذت گشت‌وگذار در این بازار را تجربه کنید، قایق کرایه کنید و از تماشای معماری تایلندی و سبک زندگی اهالی ساکن در منطقه لذت ببرید. این قایق‌ها معمولا برای ۴ نفر فضای کافی دارند و با پرداخت مبلغ کمی می‌توانید نیم‌ساعت در این بازار دور بزنید.

میوه و غذا از اصلی‌ترین محصولات ارائه شده در این بازار هستند. از غذاهای ساده و حاضری تا لذیذترین و اصیل‌ترین غذاها و دسرهای تایلندی را می‌توانید از این بازار خریداری کنید.

علاوه بر میوه‌ها و غذاهای محلی تایلند، انواع سوغات مانند کارت‌پستال، صنایع دستی تایلندی و اسباب‌بازی‌های چوبی دست‌ساز هم در این بازار پیدا می‌شود. علاوه بر مغازه‌ها و غرفه‌های فروش غذا، جاذبه‌های فرهنگی دیگری هم در این بازار وجود دارد.

  • ساعت کار بازار: ۹ صبح تا ۸ شب

بازار شناور پوکت

بازار شناور پوکت

بازار شناور پوکت تجربه‌ی جذاب و متفاوتی از خرید را در گوشه‌ای دنج از پوکت برای شما فراهم می‌کند. در این بازار دیدنی و زیبا می‌توانید انواع سوغات، شیرینی‌ها و غذاهای مشهور تایلندی را به شیوه‌ای متفاوت و جذاب، خریداری کنید. این بازار کمی کوچک است اما تعداد زیادی مغازه و قایق فروش محصولات دارد. گذرگاه‌ها بازار بسیار وسیع و امن هستند و جمعیت زیاد گردشگران به‌راحتی می‌توانند از آن بازدید کنند. یک رستوران بزرگ تایلندی هم در این مجموعه وجود دارد. مغازه‌های مختلف موجود در این بازار محصولات متنوعی مانند انواع لباس، غذا، شیرینی، سوغات و صنایع دستی می‌فروشند.

این بازار از آنجایی که به‌تازگی شروع به فعالیت کرده است، شباهت زیادی با بازارهای سنتی تایلندی ندارد. علاوه بر مغازه‌ها و غذاخوری‌های مختلف، نمایش‌های سنتی هم در این بازار برگزار می‌شود. بازار شناور پوکت چون یک بازار توریستی است، قیمت اجناس در آن بالاتر از سایر بازارهای مشابه و سنتی تایلند است. با این حال مکان مناسبی برای گشت‌وگذار چند ساعته و آشنایی با فرهنگ تایلند و احیانا خرید سوغات است.

  • ساعت کار بازار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

بازارهای شناور بانکوک

بانکوک چندین بازار شناور دارد که شما بسته به مکان اقامت خود و تورهایی که به شما پیشنهاد می‌شود، می‌توانید یکی را برای بازدید انتخاب کنید.

بازار شناور دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak)

بازار شناور بانکوک

این بازار، شناخته‌شده‌ترین و توریستی‌ترین بازار شناور تایلند است. این بازار، بزرگ، پرجنب‌و‌جوش، رنگارنگ و پر از قایق‌های فروش غذا و میوه است؛ درست شبیه همان تصوری که از بازارهای شناور تایلندی در ذهن دارید. در این بازار می‌توانید زیباترین عکس‌های خود را در سفر به تایلند ثبت کنید.  

از نکات منفی این بازار می‌توان به دور از دسترس بودن آن اشاره کرد. این بازار ۱۰۰ کیلومتر با بانکوک فاصله دارد. از آنجایی که بیشتر بازدیدکنندگان و خریداران، گردشگران هستند و محصولات ارائه‌ شده بیشتر حول محور گردشگران می‌چرخد، انتظار نداشته باشید که یک بازار تماما سنتی تایلندی را مشاهده کنید.

بازار شناور آمفاوا (Amphawa)

بازار شناور بانکوک

بازار آمفاوا دومین بازار شناور مشهور تایلند است که در ۹۰ کیلومتری جنوب بانکوک قرار دارد. این بازار، دیدنی و جذاب است و ویژگی‌های یک بازار سنتی تایلندی را دارد. خانه‌ها و مغازه‌های چوبی آن در دو طرف کانال در کنار هم قرار گرفته‌اند. در این مغازه‌ها انواع غذا و شیرینی محلی و سوغات به فروش می‌رسد. یکی از جذابیت‌های این بازار، معبد کوچکی است که در دل یک درخت بزرگ قرار گرفته است.

از ویژگی‌های منفی این بازار می‌توان به دور بودن و البته شلوغ بودن آن اشاره کرد. البته حتی اگر تا ساعت ۹ صبح خودتان را به بازار برسانید، باز هم می‌توانید از سیل جمعیت گردشگران دور بمانید. هرچه از ظهر بگذرد، جمعیت بازار بیشتر می‌شود انگار نصف جمعیت بانکوک در این بازار جمع شده‌اند. بهتر است صبح زودتر به این بازار سر بزنید.

بازار شناور تالینگ چان (Taling  Chan)

بازار شناور بانکوک

این بازار، سومین بازار شناور پرگردشگر تایلند است که در نزدیکی بانکوک قرار دارد. بازار تالینگ چان فقط ۱۲ کیلومتر با مرکز شهر بانکوک فاصله دارد، هر روز باز است و آن‌قدر قایق دارد که آن را می‌توان یک بازار شناور واقعی دانست. یک بازارچه‌ی محلی بزرگ هم در نزدیکی آن قرار دارد.

بازار شناور خلنگ لات مایوم (Khlong Lat Mayom)

بازار شناور بانکوک

یکی دیگر از بازارهای شناوری که در نزدیکی بانکوک قرار دارد همین بازار است که چندان بزرگ نیست. این بازار کاملا شکل و شمایل یک بازار محلی و سنتی را دارد و تعداد کمی از خریداران و بازدیدکنندگان آن را توریست‌های خارجی تشکیل می‌دهند. ویژگی منفی این بازار، کم بودن تعداد قایق‌ها است و کروز گردشگری برای گشت‌وگذار اطراف این بازار وجود ندارد.

بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam Pheung)

بازار شناور بانکوک

این بازار از همه بازارهای شناور تایلند، کوچک‌تر است و اگر در شرق بانکوک اقامت کنید، بسیار به این بازار نزدیک خواهید بود. کانال‌های اطراف بازار هم بسیار دیدنی و جذاب هستند.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این مکان‌ها، جاهای دیدنی تایلند و جاهای دیدنی بانکوک را در کجارو ببینید.

در قسمت‌های بعدی راهنمای خرید در تایلند، با این بازارهای شناور بیشتر آشنا می‌شویم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه