«ایران» در لیست مقاصد پیشنهادی بلومبرگ قرار گرفت

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
«ایران» در لیست مقاصد پیشنهادی بلومبرگ قرار گرفت

نشریه بلومبرگ به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میلادی دست به انتشار ۲۰ مقصد سفر عمده در جهان زده و ایران نیز در کنار کشورها و شهرهایی همچون پرتغال، مصر، ماداگاسکار، لندن، کیپ‌تاون و... در این فهرست جای گرفته است.

در لیست نشریه بلومبرگ در مورد ۲۰ مقصد سفر عمده در جهان به آن دسته از کشورهای جهان که در سال جدید میلادی مورد توجه قرار خواهند گرفت، اشاره شده است. پیش از این نیز ایران در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در لیست مقاصد پیشنهادی برخی رسانه‌های معتبر دیگر قرار گرفته بود.

به باور کارشناسان، معرفی ایران در چنین رسانه‌هایی می‌تواند بیانگر فرصت‌های فراوان پیش روی گردشگری ایران و اقبال گردشگران غربی به کشور باشد. گزارش بلومبرگ با اشاره به فرصت‌های سفر در سال جاری و با توجه به اطلاعات جمع‌آوری‌شده از قیمت هتل‌ها با استفاده از گوگل و آگاهی‌های دیگری که از متخصصان سفر در سراسر جهان دریافت شده است، ارزان‌ترین و گران‌ترین زمان‌ها برای سفر به جذاب‌ترین مناطق جهان را برشمرده است.

این گزارش درباره ایران نوشته است که برای مسافران، مساله دیدن ایران نیست بلکه چگونگی سفر به این کشور پیش از آن است که ازدحام گردشگران در این کشور بیشتر شود.

بلومبرگ در گزارش خود، فرآیند تقاضای ویزا در ایران را بلندمدت و پیچیده دانسته و بیان کرده است:

شهروندانی از آمریکا، کانادا و بریتانیا در تورها باید اسکورت شوند و مسافران باید کدهای پوششی خاصی را رعایت کنند. با این حال به حرف ما اطمینان کنید. دیدن این کشور ارزشش را دارد.

این گزارش در ادامه به توافق هسته‌ای اشاره کرده و افزوده است: «از زمان توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۷، چند شرکت سفر به ایران راه‌اندازی شده و خطوط هوایی معتبر اروپایی پروازهای خود را به این کشور از سر گرفته‌اند. در سفرهای شرکت کینگ به ایران، گردشگران می‌توانند به بازار کرمان بروند و از کاخ‌ها و مسجدهای موزاییک‌کاری‌شده در اصفهان دیدن کنند. همچنین مکان‌های تاریخی مانند شهر سلطنتی پرسپولیس را می‌بینند که قدمت آن به ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. به گفته برایان آلن، متخصص آسیا در شرکت سوبک، این نوع محل‌ها را در هیچ ‌جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید و همین امر منجر به برگزاری تورهایی به مقصد ایران در طول چهار سال گذشته شده است.

ایران

بلومبرگ به غذاهای ایرانی و مهمان‌نوازی مردم نیز اشاره کرده و نوشته است:

به گفته آلن، یک هنجار فرهنگی در ایران وجود دارد که میهمانان جنبه الهی دارند و حبیب خدا دانسته می‌شوند. من غالبا می‌شنوم که مردم می‌گویند در سراسر جهان هرگز خوشامدگویی و استقبالی نظیر این کشور ندیده‌اند.

بلومبرگ، بهترین زمان سفر به ایران را اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر دانسته است و همچنین در این گزارش ماه‌های نامناسب برای سفر به ایران، ایام تعطیلات و رمضان دانسته و دو هفته پایانی ماه مارس و ژوئن نیز به این موارد اضافه شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه