فرودگاه‌ های برلین؛ از شونفلد تا براندنبورگ

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
فرودگاه‌ های برلین؛ از شونفلد تا براندنبورگ

برلین، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری فدرال آلمان است که با وجود تاریخ پر فرازونشیب آن، همچنان پابرجا بوده و در بسیاری از عرصه‌ها یکه‌تازی می‌کند. به عبارت دیگر، برلین از موقعیت منحصربه فرد در میان سایر پایتخت‌های قاره سبز برخوردار است و سالانه تعداد بیشماری از اقصی نقاط جهان به این شهر سفر می‌کنند. در ادامه، برای آشنایی با بخش دوم معرفی فرودگاه‌های برلین همراه کجارو باشید.

اگرچه فرودگاه برلین تگل اصلی‌ترین فرودگاه بین‌المللی برلین به شمار می‌رود، ولی به جز آن دو فرودگاه دیگر نیز در این شهر وجود دارند. از این رو، در ادامه معرفی فرودگاه‌های جهان در وب‌سایت کجارو به معرفی دو فرودگاه دیگر برلین خواهیم پرداخت.

فرودگاه برلین شونفلد (Berlin Schonefeld Airport)

فرودگاه‌های برلین

فرودگاه برلین شونفلد، پس از فرودگاه تگل، دومین فرودگاه بین‌المللی شهر برلین است؛ البته پیش‌تر، این فرودگاه تنها فرودگاه برلین شرقی به شمار می‌رفت. طبق اسناد موجود پروژه ساخت این فرودگاه در سال ۱۹۳۴ میلادی آغاز شده و به دلیل اهمیت آن در حمل‌ونقل آلمان بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. در این رابطه، در سال ۲۰۰۸ در حدود ۶/۶ میلیون مسافر در این فرودگاه جابه‌جا شده‌اند و از نوامبر سال ۲۰۱۶ نیز فرودگاه با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت است.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)
  • کد یاتا: SXF
  • کد ایکائو: EDDB
  • ارتفاع از سطح دریا: ۴۸ متر
  • قطب اصلی خطوط هوایی: کندر (Condor)، ایزی‌جت (EasyJet)، رایان‌ایر (Ryanair)
  • فاصله هوایی تا تهران: ۳۵۱۳ کیلومتر (در حدود ۵ ساعت)

پایانه‌ها

فرودگاه‌های برلین

فرودگاه برلین شونفلد در مجموع دارای ۴ پایانه A، B، C و D است که در کنار یکدیگر قرار دارند و از طریق راهروها می‌توان بین پایانه‌ها تردد کرد. اصلی‌ترین ساختمان فرودگاه متعلق به پایانه‌های A و ‌B است‌؛ پایانه A اغلب برای پروازهای شرکت هوایی رایان‌ایر و پایانه B برای پروازهای ارزان‌قیمت از غرب برلین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایانه C دارای امکانات لازم برای انجام امور پذیرش نبوده و به دلیل کمبود فضا امکانات رفاهی آن نیز محدود است.

پایانه D نیز از سال ۲۰۰۵ و به دلیل افزایش تعداد مسافران فرودگاه به مجموعه اضافه شده است.

موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی

فرودگاه برلین شونفلد در ۱۸ کیلومتری جنوب شرق برلین و در نزدیکی شهری به همین نام قرار دارد. رفت‌وآمد به این فرودگاه، با وجود قرارگیری در حومه شهر، به دلیل دسترسی به انواع وسائط نقلیه بسیار آسان است.

فرودگاه‌های برلین

قطار اکسپرس

خطوط RE7 و RB14 که از ۴:۳۰ بامداد تا ۱۱ شب بین برلین و فرودگاه در حرکت بوده و دسترسی به مرکز شهر فقط حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

اتوبوس

اتوبوس‌هاس شماره ۱۶۳، ۱۷۱، X7، N7 و N60 از مقابل پایانه A به مرکز شهر و برعکس در حرکت هستند.

تاکسی

همانند تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی در این فرودگاه نیز تاکسی‌ها در طول شبانه روز آماده انتقال مسافران به مسیر دلخواه هستند.

کرایه خودرو

در صورت تمایل می‌توان به باجه‌های کرایه خودرو واقع در محل پایانه A مراجعه کرد.

اطلاعات پرواز

فرودگاه‌های برلین

شرکت هوایی جرمنیا (Germania): فرودگاه امام

فرودگاه برلین براندنبورگ (Berlin Brandenburg Airport)

فرودگاه‌های برلین

فرودگاه برلین براندنبورگ فرودگاه بین‌المللی در حال احداث برلین است که پس از اتمام جایگزین دو فرودگاه قدیمی تگل و شونفلد خواهد شد. این فرودگاه مسافری (کد یاتا: BER و کد ایکائو: EDDB) در فاصله ۱۸ کیلومتری سمت جنوبی مرکز شهر برلین قرار دارد و طبق پیش‌بینی‌ها قرار است به تنها فرودگاه تجاری برلین و نواحی اطراف تبدیل شود. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه