سفر ۸ روزه به تایلند

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان چهار شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
سفر ۸ روزه به تایلند

تایلند از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا است که با جنگل‌های زیبا، سواحل آرام، غذاهای بی‌نظیر و قیمت‌های نسبتا ارزان پذیرای گردشگران بسیاری است. همراه برنامه سفر به تایلند در کجارو باشید.

تایلند یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا است که مقصدی نسبتا ارزان محسوب می‌شود. همین طور در ایام نوروز یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای هموطنانمان خواهد بود. 

این برنامه سفر ۸ روزه را از بانکوک شروع می‌کنیم و بعد از آن به پاتایا و پوکت می‌رویم. دیدنی‌های بسیار زیادی در این سه شهر قرار دارند که قطعا بازدید از همه آن‌ها در فرصت کوتاه سفر به تایلند ممکن نیست. در این برنامه سفر تلاش کرده‌ایم برای هر یک از روزهای اقامت شما در تایلند، برنامه‌ای شامل بازدید از دیدنی‌های این سه شهر که نزدیک به یکدیگر هستند را به شما معرفی کنیم.

روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم | روز پنجم | روز ششم | روز هفتم | روز هشتم

روز اول

مسیرهای روز اول روی نقشه

سر و صدای زیاد، جمعیت بالا، جنب‌و‌جوش، هیجان، مکان‌های تاریخی، سنت و مدرنیته را می‌توان از ویژگی‌های بانکوک دانست. برنامه روز اول در بانکوک را با گشتی در بخش تاریخی و قدیمی بانکوک آغاز کنید.

معبد وات ساکت (Wat Saket)

معبد وات ساکت

اولین توقف شما برای بازدید از معبد وات ساکت خواهد بود. این معبد طلایی رنگ روی تپه‌ای قرار دارد که برای رسیدن به آن لازم است ۳۰۰ پله را طی کنید.

موزه ملی بانکوک (National Museam)

موزه ملی بانکوک

  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

بعد از بازدید از معبد وات ساکت، می‌توانید به موزه ملی تایلند برودی. فاصله این موزه از عبد، ۲/۷ کیلومتر است. می‌توانید از مسیر phra sumen با تاکسی و در ترافیک معمول، ۹ دقیقه‌ای به این موزه برسید. یا از اتوبوس‌های نزدیک به معبد استفاده کنید و بعد از ۱۵ دقیقه به این موزه برسید. در این موزه می‌توانید تاریخ شهر تایلند را نظاره کنید.

کاخ پادشاهی بانکوک (The Grand Palace)

کاخ پادشاهی بانکوک

  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ۸:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر

کاخ پادشاهی بانکوک در سال ۱۷۸۲ ساخته شده و اکنون این مجموعه با یک موزه پذیرای گردشگران است. برای بازدید از این کاخ، می‌توانید با حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از موزه ملی به اینجا برسید.

بازار امولت (Amulet Market)

بازار امولت بانکوک

  • ساعات بازدید: همه‌روزه (به‌جز یکشنبه‌ها) از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر، یکشنبه‌ها تعطیل است

بازار امولت در فاصله کوتاهی از کاخ پادشاهی قرار دارد و پیاده می‌توانید این مسیر را در کمتر از ۱۰ دقیقه طی کنید. احتمالا گشت‌وگذار در این بازار زمان زیادی از شما خواهد گرفت. اگر برنامه سفر خود را از صبح زود آغاز کرده باشید، بهتر است در یکی از رستوران‌های موجود در این بازار ناهار میل کنید و سپس گشت‌وگذار خود را ادامه دهید.

 معبد وات آرون (Wat Arun)

معبد وات آرون بانکوک

از بازار امولت می‌توانید با ۲۲ دقیقه پیاده‌روی یا ۱۱ دقیقه با تاکسی، به معبد وات آرون برسید. وات آرون یکی از معروف‌ترین معبد‌های بانکوک است. در این شهر بیش از ۴۰۰ وات یا معبد وجود دارد.

روز دوم

مسیرهای روز دوم روی نقشه

در روز دوم سفر به بانکوک، از بخش شهر قدیمی و معابد آن دور شده و گشتی در دیگر بخش‌های بانکوک بزنید. برنامه روز دوم را از کاخ سوان پاکاد آغاز کنید.

کاخ سوان پاکاد (Suan Pakkad Palace)

  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

کاخ سوان پاکاد قبلا اقامتگاه خانواده سلطنتی بوده و اکنون دارای ۸ خانه، باغ، استخر و بخش هنری و نفیس است. برای بازدید از این کاخ از پیش برنامه‌ریزی کنید تا در هنگام باز شدن کاخ بتوانید از آن بازدید کنید و از خلوتی صبح استفاده کنید.

خانه جیم تامپسون

خانه جیم تامپسون

  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

مقصد بعدی شما در روز دوم، خانه چوبی است که در ساخت آن از هیچ میخی استفاده نشده است. خانه جیم تامپسون اکنون به موزه تبدیل شده است. با استفاده از تاکسی می‌توانید در ۱۰ دقیقه از کاخ سوان پاکاد به این خانه برسید. همچنین پیاده طی کردن این مسیر ۲۳ دقیقه طول می‌کشد.

موزه مردم شناسی بانکوک

  • ساعات بازدید: چهارشنبه تا یکشنبه از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر

موزه مردم شناسی بانکوک به دوران جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. این موزه نماهایی از سبک زندگی طبقات متوسط مردم ببانکوک در آن دوران را نشان می‌دهد. بعد از بازدید از خانه جیم تمپسون، می‌توانید با استفاده از تاکسی و در ۱۵ دقیقه به این موزه برسید. این مسیر با اتوبوس نیز ۲۶ دقیقه طول می‌کشد.

بنای یادبود شاه راما ششم (King Rama VI Monument)

کینگ راما بانکوک

  • ساعات بازدید: به‌صورت ۲۴ ساعته و تمام روزهای هفته

در نزدیکی موزه می‌توانید اتوبوس سوار شوید و ۱۵ دقیقه بعد به این بنای یادبود و پارک کنار آن برسید. همچنین در نزدیکی موزه، تاکسی‌های هستند که ۱۲ دقیقه‌ای شما را به بنای یادبود شاه راما می‌رسانند.

زیارتگاه اراوان (Erawan Shrine Bangkok)

زیارتگاه اراوان بانکوک

زیارتگاه اراوان به نسبت باقی زیارتگاه‌های تایلند چندان قدیمی نیست، اما یکی از فعال‌ترین‌ها در این گروه است. افراد زیادی از این مکان مقدس بازدید می‌کنند. در این مکان رقصنده‌ها و ارکسترهای سنتی همیشه مشغول اجرا هستند. با استفاده از تاکسی ۵ دقیقه، با اتوبوس ۹ دقیقه و پیاده می‌توانید در ۲۱ دقیقه، مسیر بنای یادبود راما تا زیارتگاه اراوان را طی کنید. ای زیارتگاه اخرین مقصد در برنامه روز دوم سفر به بانکوک است.

روز سوم

مسیرهای روز سوم روی نقشه

سومین روز از سفر به بانکوک را به گشتی در مراکز خرید این شهر و خرید سوغاتی اختصاص دهید. بازارهای تایلند حقیقتا دیدنی هستند و می‌توانید سوغاتی‌های بسیار خوبی نیز از این مراکز خرید تهیه کنید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، گشت‌وگذار و تماشای فروشگاه‌های مختلف بانکوک بسیار لذت‌بخش است.

بازار شناور تالینگ چان (Taling Chan Floating Market)

بازار شناور تالینگ چان

  • ساعات بازدید: شنبه و یکشنبه از ۸ صبح تا ۱۷
  • متوسط زمان بازدید: ۳۰ دقیقه

بازار تالینگ چان، بازار شناور کوچکی در بانکوک است که محصولات و غذاهای دریایی و غذاهای آماده می‌فروشد. حتی اگر قصد خرید از این بازار را ندارید، ساعتی را به گشت‌وگذار در این بازار اختصاص دهید. بازارهای شناور تایلند، از مشهورترین جاذبه‌های این کشور هستند.

بازار چاتوچاک

بازار چاتوچاک بانکوک

  • ساعات بازدید: چهارشنبه و پنجشنبه از ۷:۰۰ تا ۱۸:۰۰، جمعه از ۱۸:۰۰ تا ۰۰:۰۰، شنبه و یکشنبه از ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰
  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت

چاتوچاک، بزرگ‌ترین بازار آخر هفته‌ در تایلند است. این بازار مشهور حدود ۱۵,۰۰۰ غرفه دارد و روزانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. چاتوچاک یکی از مشهورترین بازارهای خیابانی جهان است و یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های توریستی بانکوک به شمار می‌رود.

از تالینگ چان تا بازار چاتوچاک با تاکسی، ۲۹ دقیقه طول می‌کشد.

بازار پراتونام

  • ساعات بازدید: به‌صورت ۲۴ ساعته و هروز
  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

بازار پراتونام یکی از بهترین مراکز خرید باکوک است که از اصلی‌ترین بازارهای شهر به شمار می‌آید. بیشتر این بازار را پوشاک تشکیل داده و خیلی از گردشگران، از این بازار دیدن و خرید می‌کنند.

بازار پراتونام بزرگ‌ترین بازار عمده فروشی لباس با قیمت‌های رقابتی در شهر بانکوک است و همه نوع پوشاکی در آن وجود دارد.

از بازار چاتوچاک تا بازار پراتونام ۲۳ دقیقه با ماشین طول می‌کشد.

بازار شبانه پات پونگ

  • ساعات بازدید: شنبه تا پنجشنبه از ۱۸:۰۰ تا ۱:۰۰، یکشنبه‌ها تا ساعت ۰۰:۰۰
  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

بازار شبانه پات پونگ بانکوک از جالب‌ترین مراکز خرید در بانکوک است که انواع کالاها و مارک‌های تقلبی مانند ساعت، پوشاک، کیف و لوازم آرایش، سوغاتی و غیره در آن فروخته می‌شود. قیمت‌ها در این بازار بسیار بالا است؛ پیش از خرید تا می‌توانید چانه بزنید.

فاصله بازار پات پونگ از بازار پراتونام ۱۱ دقیقه با ماشین است.

فهرست کامل جاهای دیدنی بانکوک را در کجارو ببینید و اطلاعات مورد نیاز درباره هر جاذبه گردشگری را به‌دست آورید.

بخشی از زمان شما در روز سوم صرف سفر از بانکوک به پاتایا خواهد شد. فاصله بانکوک تا پاتایا ۱۴۸ کیلومتر است که حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

روز چهارم (پاتایا)

اولین روز حضور در پاتایا را با گردش در یک باغ استوایی آغاز کنید.

باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا

  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰
  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت و سی دقیقه

باغ زیبای نانگ نوچ در ۱۸ کیلومتری جنوب پاتایا، باغی زیبا با گل‌های ارکیده، نخل‌های زیبا، گیاهان تزیین شده و گل‌های مختلف و رنگارنگ از نقاط مختلف جهان است. در این باغ خانه‌های سنتی تایلندی به‌صورت گروهی هم وجود دارند و هر روز در این مکان، نمایش‌های فرهنگی و شوی فیل‌ها اجرا می‌شود.

ساحل جامتین پاتایا

ساحل جامتین پاتایا

ساحل جامتین از مکان‌های دیدنی پاتایا است که در ۳ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. در حاشیه این ساحل، اقامتگاه‌های لوکس، هتل‌های ساحلی، رستوران و مغازه‌های مختلفی وجود دارد. شهرت ساحل جامتین به‌دلیل داشتن تفریحات و ورزش‌های آبی مهیجی مانند جت اسکی، قایقرانی و غواصی است.

از باغ استوایی نانگ نوچ تا این ساحل زیبا حدود ۳۰ دقیقه با ماشین طول می‌کشد.

معبد وات فرا یایی

معبد وات فرا یای تایلند

معبد وات فرا یایی (Wat Phra Yai) یکی از نمادهای مهم و مشهور شهر پاتایا است. این معبد سال ۱۹۷۲ ساخته شده و یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا در آن قرار دارد که ۱۲ متر ارتفاع داشته و رو به دریا قرار گرفته است. در اطراف این مجسمه، بتکده‌های کوچکی قرار گرفته است که برای رسیدن به آن‌ها لازم است مسیر نسبتا زیادی را پیاده طی کنید. البته این میر واقعا زیبا است و ارزش پیاده‌روی را دارد.

فاصله ساحل جامتین تا معبد پات فرا یایی با ماشین ۱۳ دقیقه است.

خانه مقدس حقیقت

خانه مقدس حقیقت

  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰
  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت و نیم

خانه مقدس حقیقت یا Sanctuary of Truth، ساختمانی چوبی و شگفت‌انگیز است که درست در کنار ساحل شمالی‌ترین نقطه پاتایا قرار دارد. ساخت این بنا از سال ۱۹۸۱ شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ ادامه داشته باشد.

این خانه به‌طور کامل از چوب ساخته شده است و کنده‌کاری‌های ظریف آن با دست انجام شده است. ارتفاع این ساختمان بیش از ۱۰۰ متر است.

از معبد وات فرا یایی تا این خانه مقدس با ماشین ۳۱ دقیقه طول خواهد کشید.

روز پنجم

دنیای زیر آب پاتایا (Underwater World Patayya‌)

دنیای زیر آب پاتایا

  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تا ۱۷:۳۰
  • متوسط زمان بازدید: یک ساعت و نیم

دنیای زیر آب پاتایا یا آکواریوم پاتایا از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است که دنیایی متفاوت را به گردشگران عرضه کرده است. ۵ هزار جانور آبزی در ۲۰۰ گونه مختلف در این آکواریوم زندگی می‌کنند. در بخشی از این کواریوم می‌توانید پوست جانوران مختلفی را لمس کنید که تجربه‌ای خاص خواهد بود.

گالری هنر در بهشت (Art in Paradise)

گالری هنر در بهشت

  • متوسط زمان بازدید: یک ساعت و ۱۵ دقیقه
  • فاصله از آکواریوم زیر آب ۱۹ دقیقه با ماشین

گالری هنر در بهشت در تایلند، یک گالری هنری جذاب و زیبا است که با نمایش نقاشی‌های سه‌بعدی، فاصله مخاطب را با هنر از بین برده است. هنرمندان این آثار، با استفاده از تکنیک‌های نقاشی، باعث ایجاد خطای دید شده و این تصور را به وجود می‌آورند که حیوانات داخل تصاویر، دیوار را شکیته و از آن بیرون آمده‌اند؛ یا چند نفر از در حال سقوط از آبشار هستند. این گالری بیشتر از ۱۰۰ اثر خاص در ده موضوع مختلف دارد.

مینی سیام (Mini Siam)

مینی سیام

  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ۰۷:۰۰ تا ۲۲:۰۰
  • متوسط زمان بازدید: ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه

مینی سیام، شهر کوچ مینیاتوری در پاتایا است که در یک فضای باز بسیار بزرگ ساخته شده و تعداد زیادی ماکت از ساختمان‌های تاریخی دنیا در این فضا ساخته و به نمایش در آمده است. در کنار هر ماکت، یک تابلو وجود دارد که جزئیات بنا را روی آن نوشته‌اند.

فهرست کامل جاهای دیدنی پاتایا را در کجارو ببینید و اطلاعات مورد نیاز درباره هر جاذبه گردشگری را به‌دست آورید.

روز ششم

فاصله پاتایا تا بانکوک ۹۷۱ کیلومتر است و با ماشین بیشتر از ۱۲ ساعت طول می‌کشد. بنابراین بیشتر زمان شما در روز ششم سفرتان به تایلند، در این مسیر خواهد گذشت.

روز هفتم (پوکت)

روز هفتم این سفر ۸ روزه به تایلند، اولین روز حضور شما در پوکت است. بهتر است بدانید پوکت گران‌ترین بخش تایلند است. البته بدون شک گزینه‌های مقرون به‌صرفه‌ای هم وجود دارد. سفر به پوکت را با بازدید از معبد بودای بزرگ آغاز کنید.

بودای بزرگ پوکت

بودای بزرگ پوکت

  • متوسط زمان بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

اولین روز سفرتان را در اول صبح شروع کنید و برای تماشای مناظری زیبا به‌سمت بودای بزرگ حرکت کنید. در سمت شرق این تندیس خلیج چالونگ (Chalong Bay)، شهر پوکت و دماغه‌ی پانوا (Panwa) و همچنین در طرف غرب آن، امتداد زیبای سواحل کارون (Karon) و کاتا (Kata) قرار دارند. خود مجسمه هم با ۴۵ متر ارتفاع ارزش بازدید بالایی دارد.

بودای بزرگ روی تپه‌ای بین خلیج چالونگ و ساحل کاتا در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، به‌هیچ‌وجه بازدید از آن را از دست ندهید.

ساحل کاتا

ساحل کاتا

  • متوسط زمان بازدید: ۲ تا ۳ ساعت

ساحل کاتا یکی از مناطق دیدنی و تفریحی در پوکت است که از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده که با دماغه‌ای کوچک از هم جدا شده‌اند. این ساحل معمولا شلوغ اما بسیار زیبا است. آفتاب درخشان و ماسه‌های سفید همراه با دریای آرام و تمیز، جلوه بیشتری به این ساحل زیبا داده‌اند. انواع اقامتگاه، رستوران، فروشگاه و امکانات مختلف ورزش‌های آبی در این مکان وجود دارد.

از مجسمه بودای بزرگ تا ساحل کاتا،با ماشین ۲۸ دقیقه راه است.

پارک آبی جنگلی اسپلش

پارک آبی جنگلی اسپلش

  • ساعت بازدید: ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰
  • متوسط زمان بازدید: ۲ تا ۳ ساعت

وقتی وارد این پارک می‌شوید، در نمای اول شبیه به پارک جنگلی بسیار زیبایی است. این پارک آبی یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های پوکت است که می‌توانید ۲ یا ۳ ساعت را در این پارک بگذرانید. پارک آبی جنگلی اسپلش ۶ استخر بزرگ برای بزرگسالان و یک استخر برای کودکان دارد. رودخانه‌ای به طول ۳۳۵ متر نیز در این مجموعه وجود دارد. استخر آب گرم جوشان معدنی، ۳ رستوران و کافی شاپ از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

فاصله این پارک آبی از ساحل کاتا یک ساعت و نیم رانندگی است.

جزیره‌ی فانگ انگا

جزیره فانگ انگا

  • متوسط زمان بازدید: بیش از ۳ ساعت

جزیره‌ی فانگ انگا که بیشتر به‌عنوان جزیره جیمز باند شناخته می‌شود (به‌دلیل حضور یافتن در یکی از فیلم‌های این سری)، مقصد خوبی برای سفری ماجراجویانه است. جاذبه‌‌های اصلی این جزیره، ساختارهای سنگ آهکی سربرافراشته از دریا هستند. این جزیره همچنین میزبان دهکده‌ی ماهیگیری چوب پا شکل Koh Panyee است.

چندین شرکت مختلف ارائه‌دهنده‌ی تور، امکان گشت و گذاری راحت را در این جزیره فراهم آورده‌اند که می‌توانید در یکی از آن‌ها شرکت کنید. در اینجا می‌توانید به غواصی، قایق‌سواری در میان غارهای آهکی و ماهیگیری بپردازید. این جزیره و محیط اطرافش را باید در بالای لیستتان قرار دهید. اگر دنبال تجربه‌ای به‌یادماندنی هستید، به هچ وجه بازدید از جزیره‌ی فانگ انگا را از دست ندهید.

روز هشتم

کافه صبحانه سیام پوکت

کافه صبحانه سیام پوکت

  • متوسط زمان بازدید: ۱ ساعت

صبح روز هشتم را با نوشیدن یک فنجان قهوه بسیار خوب در محیط صمیمی و گرم کافه سیام آغاز کنید. این کافه در قلب پاتونگ قرار دارد و با میز و صندلی‌های چوبی پر شده است. در تمام طول روز صبحانه با املت و نان برشته فرانسوی، صبحانه کامل و موسلی سرو می‌شود. قهوه ایتالیایی و میلک‌شیک‌های این کافه هم بسیار خوشمزه هستند.

پارک موضوعی پوکت فانتاسی‌آ (Phuket FantaSea)

پارک موضوعی پوکت فانتاسی‌آ

  • متوسط زمان بازدید: ۲ تا ۳ ساعت

پارک فانتاسی‌آ مکانی عالی برای تفریح کل خانواده است. این پارک با جاذبه‌های متنوع، فروشگاه‌ها، رویدادها و نمایش‌های فرهنگی بزرگ و همچنین سیرک‌های جذاب علاوه بر مفرح بودن، نمایانگر فرهنگ، تاریخ و هنر تایلند است. این مجموعه در زمینی به وسعت ۱۴۰ هکتار قرار دارد. البته بازدید از این پارک در شب بسیار جذاب‌تر و زیباتر است.

فاصله این پارک از کافه سیام ۲۲ دقیقه با ماشین است.

فهرست کامل جاهای دیدنی پوکت را در کجارو ببینید و اطلاعات مورد نیاز درباره هر جاذبه گردشگری را به‌دست آورید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه