ده مسیر پیاده گردی جذاب در آمریکای شمالی

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
ده مسیر پیاده گردی جذاب در آمریکای شمالی

آمریکای شمالی میزبان زیباترین و شگفت‌انگیزترین چشم‌اندازهای طبیعی در دنیا است. این مناظر زیبا، فرصت‌های بی‌نظیری برای انجام انواع ورزش‌ها و تفریحات را در دل طبیعت فراهم می‌کند. در ادامه با ده مقصد گردشگری برتر برای پیاده‌گردی در دل طبیعت آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت باشید، یکی از بهترین تفریحات شما بدون شک گشت‌و‌گذار و پیاده‌روی در دل طبیعت و اقامت در آن است. اگر برای سفر به آمریکای شمالی برنامه‌ریزی می‌کنید و دوست دارید چند روزی را در دل طبیعت منحصربه‌فرد این قاره بگذرانید، این فهرست به شما کمک می‌کند تا با بهترین مسیرهای پیاده‌گردی در آمریکای شمالی آشنا شوید.

۱. مسیر چیلکوت (Chilkoot)، آلاسکا

آمریکای شمالی

این مسیر فقط ۵۳ کیلومتر طول دارد و از شهر Dyea در آلاسکا شروع شده تا شهر Bennett در بریتیش کلمبیا، کانادا ادامه می‌یابد. این مسیر دیدنی، گردشگران را به تماشای جنگل‌های بارانی ساحلی و جنگل‌های آلپی و زیباترین مناظر طبیعی دنیا می‌برد. این مسیر یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی و طبیعی هم برای آمریکا و هم برای کانادا است. در این مسیر، مکان‌های تاریخی متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

۲. موآب (Moab)، ایالت یوتا

آمریکای شمالی

موآب در یوتای شرقی، بهشتی برای کوله‌پشتی‌گردها و علاقه‌مندان به پیاده‌گردی در طبیعت است. پارک ملی کنیون‌لندز (Canyonlands) و پارک ملی Arches در نزدیکی این منطقه قرار دارند. این پارک‌ها به خاطر صخره‌های فراوان شهرت دارند که مکانی عالی برای انجام انواع تفریحات ورزشی از جمله صخره‌نوردی و کوهنوردی و پیاده‌گردی هستند. به‌دلیل زیبایی شگفت‌انگیز مناظر طبیعی در موآب، این منطقه یک مقصد گردشگری محبوب برای بسیاری از گردشگران و ورزشکاران است. قایق‌رانی با کایاک و کانو، رودگردی، دره‌نوردی، صخره‌نوردی، دوچرخه‌سواری و... تفریحات و ورزش‌هایی هستند که گردشگران زیادی را به موآب می‌کشانند.

۳. مسیر ساحل شرقی (East Coast)، نیوفاندلند (Newfoundland)

آمریکای شمالی

این مسیر یکی از جذاب‌ترین مسیرهای کوه‌پیمایی در کانادا است که چشم‌اندازهای زیبای طبیعت آن را در هیچ جای دیگر دنیا نخواهید دید. این مسیر ساحلی زیبا که ۵۷۰ کیلومتر طول دارد، گردشگران را به تماشای صخره‌های بلند، پرتگاه‌هایی با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز، آب‌دره‌های عمیق و آبفشان‌های متعدد می‌برد.

۴. کوه‌های اسموکی (Smoky Mountain)، کارولینای شمالی

آمریکای شمالی

پارک ملی کوه‌های اسموکی که در مرز کارولینای شمالی و تنسی قرار دارد، پربازدیدترین پارک ملی ایالات متحده‌ی آمریکا است. جنگل، کوه، آبشار و پوشش گیاهی و جانوری متنوع باعث شده که این منطقه مکانی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به گشت‌و‌گذار در طبیعت باشد. مسیرهای مختلفی برای پیاده‌روی گردشگران در نظر گرفته شده است که طی کردن بعضی از آن‌ها چندین روز طول می‌کشد و نیاز به چند شب اقامت در دل طبیعت دارد. 

۵. پارک Tombstone، یوکان (Yukon)

آمریکای شمالی

کوه‌های Tombstone که در پارکی به همین نام قرار دارند، مجموعه‌ای از بهترین مسیرهای پیاده‌گردی در کانادا را در اختیار گردشگران می‌گذارند. علاوه بر چشم‌اندازهای زیبای کوهستانی، حیات وحش این منطقه هم دیدنی و منحصربه‌فرد است. خرس سیاه، خرس گریزلی، گوزن کانادایی و گوزن شمالی از گونه‌های جانوری این منطقه هستند. صخره‌های یک‌پارچه، توندارهای رنگارنگ، دره‌های پنهان و دریاچه‌های کریستالی، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده‌اند.

۶.  مسیر تیتون کرست (Teton Crest)، ایالت وایومینگ

آمریکای شمالی

این مسیر ۶۴ کیلومتری که در یکی از شگفت‌انگیزترین رشته‌کوه‌های دنیا، رشته‌کوه تیتون، قرار دارد، مقصد گردشگری جذابی برای علاقه‌مندان به گشت‌وگذار در طبیعت است. این مسیر که طی کردن آن معمولا سه الی ۴ روز طول می‌کشد، زیباترین چشم‌اندازها از پارک ملی گرند تیتون، مراتع کوهستانی، یخچال‌های طبیعی و دریاچه‌های زیبا را به نمایش می‌گذارد.

پارک ملی گرند تیتون، ۱۳۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و فقط ۱۶ کیلومتر با پارک ملی یلواستون فاصله دارد. این پارک ملی، یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ورزش‌ها و تفریحاتی چون پیاده‌روی، ماهی‌گیری و... است. بیش از ۳۲۰ کیلومتر مسیر پیاده‌گردی در این پارک وجود دارد.

۷. صعود از کوه آتشفشان، مکزیک

آمریکای شمالی

اگر دوست دارید کوهنوردی در یک کوه آتشفشان را تجربه کنید، باید به مرکز مکزیک سفر کنید. دو مورد از بلندترین قله‌های آمریکای شمالی که آتشفشان‌هایی قدیمی هستند در این منطقه قرار دارند. قله‌ی اوریزابا (El Pico de Orizaba) با ۵۶۳۶ متر ارتفاع با چشم‌اندازی رو به خلیج مکزیک، سومین قله‌ و قله‌ی Iztaccihuatl با ۵۲۳۰ متر ارتفاع، هفتمین قله‌ی بلند آمریکای شمالی هستند. هر دوی این کوه‌ها، مقاصد گردشگری محبوب و مشهوری برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و پیاده‌گردی هستند.

۸. مسیر واندرلند (Wonderland)، واشینگتون

آمریکای شمالی

این مسیر ۱۵۰ کیلومتری زیبا که کوه رینیر (Mount Rainier) را دور می‌زند، در ایالت واشینگتون قرار دارد. این کوه در یک پارک ملی به همین نام قرار گرفته است. این پارک در سال ۱۸۹۹ به‌عنوان پنجمین پارک ملی ایالات متحده‌ی آمریکا، پایه‌گذاری شد. کوه رینیر با ۴۳۹۲ متر ارتفاع، یک آتشفشان چینه‌ای فعال است که به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین آتشفشان‌های دنیا شناخته می‌شود. در اطراف این کوه، دره‌ها، آبشارها، مراتع کوهستانی، جنگل‌های قدیمی متعدد و بیش از ۲۵ یخچال طبیعی وجود دارد. سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر این مسیر را به‌طور کامل طی می‌کنند که این سفر ۱۰ تا ۱۴ روز طول می‌کشد. تعداد زیادی از گردشگران هم، فقط قسمتی از آن را برای گشت‌و‌گذار انتخاب می‌کنند.

۹. مسیر ساحل غربی (West Coast)، جزیره ونکوور

آمریکای شمالی

این مسیر ۷۵ کیلومتری یکی از بهترین مسیرهای دنیا برای پیاده‌گردی و اقامت در دل طبیعت است. البته این مسیر به‌عنوان یکی از سخت‌ترین مسیرهای آمریکای شمالی هم شناخته می‌شود. گردشگران برای طی کردن آن باید از مناطق مختلفی چون رودخانه‌ها و دامنه‌های شیب‌دار بگذرند. در مقابل این سختی‌ها، ورزشکاران، زیباترین مناظر طبیعی دنیا را مشاهده خواهند کرد؛ جنگل‌های انبوه، صخره‌های شگفت‌انگیز و سواحل زیبا. این مسیر، بخشی از پارک ملی Pacific Rim است. از اول ماه مه تا آخر سپتامبر این مسیر به روی گردشگران گشوده می‌شود. البته در روزهایی غیر از این زمان هم امکان دسترسی به این مسیر وجود دارد ولی برخی از امکانات آن مانند عملیات امداد و نجات وجود ندارد.

۱۰. گرند کنیون (Grand Canyon)، آریزونا

آمریکای شمالی

دره‌ گرند کنیون در آریزونا، ۴۴۶ کیلومتر طول و ۲۹ کیلومتر عرض دارد. رود کلرادو از میان این دره می‌گذرد. این دره یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آمریکای شمالی و بهشتی برای علاقه‌مندان به گشت‌و‌گذار و اقامت در دل طبیعت است. از میان مسیرهای محبوب پیاده‌روی در این منطقه، مسیر South Kaibab و مسیر برایت آنجل (Bright Angel) را می‌توان نام برد که هر دوی آن‌ها، زیباترین چشم‌اندازها از گرند کنیون را به نمایش می‌گذارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه