حمله تروریست ها در لباس بابانوئل به باشگاه شبانه ای در استانبول

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
حمله تروریست ها در لباس بابانوئل به باشگاه شبانه ای در استانبول

دو مهاجم که لباس بابانوئل به تن داشتند با تیراندازی به کسانی که بامداد یکشنبه سال نوی میلادی را در یک باشگاه شبانه در استانبول جشن گرفته بودند، دست کم ۳۹ نفر را کشته و ۴۲ نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

تروریست‌های مهاجم که خود را به شکل بابانوئل درآورده بود، پیش از ورود به باشگاه شبانه رینا با نیروهای امنیتی خارج از این مکان درگیر شده که یک افسر پلیس و یک غیرنظامی را کشته و سپس با ورود به این باشگاه شروع به تیراندازی کرد.

البته درباره تعداد مهاجمان گزارش‌های ضد و نقیضی منتشر شده است. یک خبرگزاری از دو مهاجم خبر داد اما فرماندار استانبول می‌گوید فقط پای یک مهاجم در کار است و تیراندازی بی هدف او در باشگاه به کشته شدن ۳۹ نفر و مجروحیت ۴۰ تن دیگر منجر شده است. گفته می‌شود ۱۶ نفر از کشته‌شدگان تبعه خارجی بوده‌اند.

۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به مناسبت جشن روز اول سال جدید میلادی در این باشگاه شبانه جمع شده بودند.

گفته می‌شود که مهاجمان به زبان عربی سخن می‌گفتند. پلیس ترکیه یکی از مهاجمان را هنگام فرار از صحنه اقدام تروریستی هدف قرار داده و کشته است.

برخی شاهدان می‌گویند برخی از مردم حاضر در این باشگاه از ترس کشته شدن خود را به داخل رود بسفور در مجاورت این باشگاه پرتاب کرده‌اند و نیروهای امنیتی نیز برای نجات آنها به آب زدند.

هنوز انگیزه مهاجمان مشخص نیست و هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. بعد از این حادثه خونین پلیس ترکیه دستور داد همه باشگاه‌های شبانه در استانبول تعطیل شوند.

مالک این باشگاه شبانه گفته است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره حمله احتمالی به این باشگاه هشدار داده بودند و تدابیر امنیتی اتخاذ شده بود.

استانبول در چندین روز گذشته همواره با بالاترین هشدار امنیتی روبرو بوده است و حدود ۱۷ هزار مامور پلیس مشغول گشت‌زنی در این شهر بزرگ ترکیه‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه