خانه‌ ای به سبک اژدها

سارا کرایی
سارا کرایی پنجشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
خانه‌ ای به سبک اژدها

یکی از شرکت‌های معماری اسپانیایی موفق به ساخت خانه‌ای به شکل اژدها شده که بخش اعظم آن در دل صخره‌ای مشرف به دریا مدیترانه قرار گرفته است. در ادامه با کجارو همراه باشید.

به عقیده بسیاری، شرکت معماری گیلبارتولوم (GilBartolome Architects) توانسته غیرممکن را ممکن سازد. این شرکت با حفر صخره‌ای به شیب ۴۲ درجه مشرف به دریای مدیترانه در استان گرنادا اسپانیا، خانه‌ای بی‌نظیر برای زوجی ساخته که زمینی ناهموار را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند.

خانه اژدها

این ملک که به‌سادگی «خانه‌ی روی صخره» نامیده می‌شود، از دو طبقه تشکیل شده است. بخش قابل توجهی از خانه درون زمین قرار گرفته و با سقفی شیب‌دار، به شکل فلس‌‌های اژدها و از جنس روی، از سطح زمین به بالا کشیده شده است.

خانه اژدها

این خانه، در تاریخ معماری دنیا، یک نوآوری به تمام معنا به حساب می‌آید.

خانه اژدها

از پایین، ظریف‌کاری‌های منحنی شکل و خمیدگی‌های خانه، درست شبیه صورت اژدها است، در حالی که از بالا چون امواج دریا می‌ماند. اتاق نشمین این خانه‌ی اژدهایی شکل از دو سطح تشکیل می‌شود. یکی از درهای این اتاق به سوی تراسی بزرگ با استخری زیبا و منحنی شکل باز می‌شود، فضایی که زیبایی خانه را دو چندان کرده است. ۳ اتاق خواب در طبقه بالا، دیدی بی نظیر به دریا دارند و هوای مطبوع مدیترانه‌ای از پنجره در اتاق‌های این خانه می‌پیچد.

خانه اژدها

مطالب مرتبط:

منبع hiconsumption

دیدگاه