تور مجازی: سگوبیا عروس ناآشنای اسپانیا

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
تور مجازی: سگوبیا عروس ناآشنای اسپانیا

شهر تاریخی سگوبیا در ۸۰ کیلومتری شهر مادرید اسپانیا قرار گرفته است و به خاطر تاریخ کهن و بناهای تاریخی بسیار جزو میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. با کجارو همراه باشید و درباره این شهر تاریخی بیشتر بخوانید.

بارسلونا، مادرید، والنسیا، سویل: کمتر کسی در دنیا پیدا می‌شود که این چهار شهر معروف اسپانیا را نشناسد. اما در مقابل، شهر سگوبیا (Segovia) به گوش خیلی‌ها حتی آشنا هم نیست و شهرت چندانی ندارد، در حالی که این شهر زیبا چیزی کمتر از سایر شهرهای معروف اسپانیا ندارد. 

سگوبیا

سگوبیا بخشی از منطقه‌ی خودمختار کاستیا و لئون (یکی از ۱۷ منطقه‌ خودمختار اسپانیا و در واقع بزرگ‌ترین آن‌ها است) در شمال اسپانیا و مرکز استان سگوبیا است. به لطف شاه آلفونسو شجاع (اواخر قرن ۱۱، اوایل قرن ۱۲ میلادی) این شهر برای دو قرن جایگاه پادشاهان اسپانیایی بوده است. بناهای زیبا و چشم‌نواز امروز, گواه تاریخ افسانه‌ای دیروز این شهرند. یکی از این بناهای دیدنی آلکازار (Alcazar) است. آلکازار، قلعه‌ای ساخته شده روی شبه‌جزیره‌ای سنگی، کاخی سلطنتی، زندان ایالتی و مدرسه‌ی نظامی بوده است. این روزها، درهای آلکازار به روی گردشگران باز است و از آن به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‎ترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا یاد می‌شود.

سگوبیا

از زمان آلفونسو ششم، برای مقابله با حمله‌ی اعراب دیوارهایی دورتادور شهر سگوبیا کشیده شده است. در آن دوران، این دیوار ۳ کیلومتری بیش از ۵ دروازه داشته، اما در حال حاضر ، تنها بخش تاریخی شهر را در بر گرفته  و از آن ۵ دروازه فقط ۳ دروازه باقی مانده است.

سگوبیا

سگوبیا به خاطر بناهای دیدنی‌ به جا مانده از قرن سیزدهم مشهور است، بناهایی چون صومعه‌ی سانتا کروز لا ریل و کلیسای لا ورا کروز (Santa Cruz la Real and the La Vera Cruz). صومعه‌ سانتا ماریا دل پارال (Santa María del Parral) کاتولیک که در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده، تلفیقی زیبا از سه سبک معماری گوتیک، مودژار (mudéjar) و پلترسکو (plateresco) است. 

سگوبیا

در میان مکان‎های قدیمی که قدمتی به تاریخ سگوبیا دارند، این سگوبیا است که صاحب طولانی‌ترین قنات قدیمی اروپا است. تاریخ دقیق ساخت این قنات مشخص نیست، اما تخمین می‌زنند که حفر این قنات به قرن اول پس از میلاد باز می‌گردد. این قنات ۷۲۸ متری تا به امروز نقش بزرگی در تامین آب مصرفی شهر داشته است.

سگوبیا

کلیسای جامع سگونیا (۱۵۲۵-۱۵۲۷) را آخرین نمونه‌ی معماری سبک گوتیک در اروپا می‌دانند. این کلیسای بی‌نظیر ، ۱۰۵ متر طول، ۵۰ متر عرض و ۳۳ متر ارتفاع دارد و برج ناقوس آن نیز بیش از ۸۸ متر ارتفاع دارد. برای مقایسه، کلیسای جامع گوتیک یکی از بلندترین کلیساهای دنیا است که ۱۵۷ متر ارتفاع دارد و در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده است.

سگوبیا

امروزه اما، شهر جدید سگوبیا به پارک‌ها و بوستان‌های زیبایش شهره است و گردشگران زیادی به خاطر موزه‌های دیدنی شهر به اینجا می‌آیند.

دعوت می‌کنم چند دقیقه‌ای را به تماشای تصاویر پانورامای این شهر نه چندان آشنای اسپانیایی بنشینید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تور مجازی روزهای فرد، ساعت ۱۰:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه